Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
de volgende word lpg tank nu ook 60 euro per week benzine
alleen moeilijk aan te komen een met rond de 200.000 erop
alleen moeilijk aan te komen een met rond de 200.000 erop
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Inbouwen kan altijd hè. Zeker als je er nog een tijdje mee blijft rijden. Weet je ook dat je vers begint...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Precies, er zijn vrij goedkope manieren om goed lpg in te bouwen.
Check ook eens bij garage René in Breezand, die hakt vaker met dit bijltje.
Check ook eens bij garage René in Breezand, die hakt vaker met dit bijltje.
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Ik denk dat ik toch bij lpg blijf.
Links en rechts rondvraag gedaan. En de cat vervangen is natuurlijk altijd goedkoper dan een andere auto.
De auto is verder nog in redelijke doen,
vorig jaar nieuwe koppeling en koelventilator.
Laatste maand, veercilinders revisie setjes er in, achter remmen nieuwe blokken en schijven en de handremkabels vervangen incl. buisjes.
Wat er nog aan zit te koen is de zekeringkast (BSM) onder de motor kap
Komplete uitlaat met cat heb ik al kunnen schoren
Gebruikt voor niet te veel geld.
Wel de oude retour. en het is 1 die niet op lpg gereden heeft.
Links en rechts rondvraag gedaan. En de cat vervangen is natuurlijk altijd goedkoper dan een andere auto.
De auto is verder nog in redelijke doen,
vorig jaar nieuwe koppeling en koelventilator.
Laatste maand, veercilinders revisie setjes er in, achter remmen nieuwe blokken en schijven en de handremkabels vervangen incl. buisjes.
Wat er nog aan zit te koen is de zekeringkast (BSM) onder de motor kap
Komplete uitlaat met cat heb ik al kunnen schoren
Wel de oude retour. en het is 1 die niet op lpg gereden heeft.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Heeft dat laatste bepaalde voordelen?
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Is hij minder heet geweest, schijnt de levensduur ten goede te komen
Verstuurd vanaf mijn MI 3W met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MI 3W met Tapatalk
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bij diesel is het ook nog zo dat, afgezien van een onduidelijk beleid in de toekomst, de prijzen vrijwel overal de pan uit rijzen.
In Frankrijk betaal je al iets meer dan in NL, in Belgie is diesel net zo duur als Nederlandse benzine en Italie is ook op die weg.
Nederland is nu nog relatief goedkoop maar daar gaat ook verandering in komen vrees ik (hoewel de extreemrechtse klimaat ontkenner die nu de eerste kamer gaat terroriseren natuurlijk een hoop tegen kan houden voor zolang het duurt…)
Daar staat tegenover dat diesel natuurlijk wel heel erg lekker rijdt
In Frankrijk betaal je al iets meer dan in NL, in Belgie is diesel net zo duur als Nederlandse benzine en Italie is ook op die weg.
Nederland is nu nog relatief goedkoop maar daar gaat ook verandering in komen vrees ik (hoewel de extreemrechtse klimaat ontkenner die nu de eerste kamer gaat terroriseren natuurlijk een hoop tegen kan houden voor zolang het duurt…)
Daar staat tegenover dat diesel natuurlijk wel heel erg lekker rijdt
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik zie af en toe dieselprijzen waarvan ik denk: blij dat ik lpg rijd.
Vroeger was de prijs van 1 liter diesel+1liter lpg=1liter benzine.
Dat punt ligt inmiddels alweer even achter ons, en de lpg is niet gestegen...
Vroeger was de prijs van 1 liter diesel+1liter lpg=1liter benzine.
Dat punt ligt inmiddels alweer even achter ons, en de lpg is niet gestegen...
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ach...
Als ik sta te tanken staat mijn dagteller op 1200 km.
Dan is de gemiddelde gasrijder al 2 keer bij de pomp geweest.
En persoonlijk heb ik zoveel vage problemen gehad met mijn gasauto's dat ik in ieder geval nooit meer dubbele injectoren onder de kap wil hebben. Ieder zijn meug.
Als ik sta te tanken staat mijn dagteller op 1200 km.
Dan is de gemiddelde gasrijder al 2 keer bij de pomp geweest.
En persoonlijk heb ik zoveel vage problemen gehad met mijn gasauto's dat ik in ieder geval nooit meer dubbele injectoren onder de kap wil hebben. Ieder zijn meug.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Problemen met lpg zijn sinds de volg-systemen een heel stuk minder.
Aan actieradius heb je weinig als je niet kunt komen waar je wilt zijn.
Maar die 1200 km en het koppel, die mis ik nog wel. Alhoewel de ew10a best een aardige hoeveelheid van dat laatste heeft als je doortrapt.
Aan actieradius heb je weinig als je niet kunt komen waar je wilt zijn.
Maar die 1200 km en het koppel, die mis ik nog wel. Alhoewel de ew10a best een aardige hoeveelheid van dat laatste heeft als je doortrapt.
C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 11:06
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 250000
Kleur: Donkergrijs
Tot nu toe heb ik zelf de laatste jaren alleen maar LPG gereden.
Ik moet hierbij zeggen dat ik bijna alleen in Belgie tank, wat vaak meer dan 50% goedkoper is dan in Nederland.
Dat ik 2,5 keer per week (op een goede week) bij het tankstation sta, neem ik op de koop toe.
Met 60k km per jaar is het de helft van de kosten van een diesel.
Ik moet hierbij zeggen dat ik bijna alleen in Belgie tank, wat vaak meer dan 50% goedkoper is dan in Nederland.
Dat ik 2,5 keer per week (op een goede week) bij het tankstation sta, neem ik op de koop toe.
Met 60k km per jaar is het de helft van de kosten van een diesel.

