Ben het gedeeltelijk met de voorgaande "sprekers" eens.
Maar,....de 2.0 hdi die in de fase 2 ligt is ook meer "gevoelig" dan de oude 8 klepper die ervoor in lag. (en je,..ook 26 pk minder)
De oude dw10 110 pk motor is ongetwijfeld de beste diesel die PSA ooit heeft gemaakt (nog beter dan de Xud(te)
Toevallig rij ik nu een C4 II, 1.6 hdi 68 kW. Ze is minder ruim (logisch) en ook minder comfortabel dan de C5's die ik ervoor had. Maar,...veel comfortabeler dan de oude C4 I of een peu 307, golf, ford Focus enz. Ze rijdt erg prettig en "strakker" dan een C5ph I en II en vooral een stuk zuiniger. Ik heb nu nog niet onzuiniger dan 1:19 gereden terwijl ik blij was als ik 1:15 haalde met de C5.
Vreemd genoeg reed ik een stuk zuiniger met de ph I 2.0 hdi 110 pk (1:16,5) dan met de ph II 2.0 hdi 136 pk(1:15)?
Ga er gewoon eens in rijden. De oude e-Hdi zou ik laten staan vanwege de robotbak. Maar dat is persoonlijk. Financieel verdien je zo'n 1000 euro per jaar terug t.a.v. je C5. Voor mij is dat voordeel nog wat hoger omdat ik even meer kilometers maak als u..
Oh ja. De DS4 is een fraaie auto maar onhandig en eigenlijk gewoon een te dure C4 II. En als je haar wilt met een handbak,....is het zoeken met een lampje.