Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Bedankt, ik ga het bekijken
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zoals eerder aangegeven: focus niet teveel op dat gloeien.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
In eerste instantie lijkt het ook niet zo logisch. Je verwacht ook niet dat er daardoor zo rigoureus wordt ingegrepen door het motormanagement. Maar de gloeibougies en het relais komen steeds al storing terug (de anderen na reparatie klep turbodruk en reset van storingen niet). Ik weet overigens niet wat ik inmiddels qua storingen weer ‘opgespaard’ heb.
Verder treed de storingen meestal direct op bij het starten en soms onderweg (dat zou bij regeneratie kunnen zijn).
De informatie bij deze storing geeft ook aan dat ingegrepen wordt / kan worden op het motorkoppel.
Het zou dus kunnen... (en na een stuk of wat vergeefse pogingen van een eerdere garage om het op te lossen grijp je alles aan natuurlijk..)
Verder treed de storingen meestal direct op bij het starten en soms onderweg (dat zou bij regeneratie kunnen zijn).
De informatie bij deze storing geeft ook aan dat ingegrepen wordt / kan worden op het motorkoppel.
Het zou dus kunnen... (en na een stuk of wat vergeefse pogingen van een eerdere garage om het op te lossen grijp je alles aan natuurlijk..)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, bedenk dan wel dat het display een sterk versimpelde weergave geeft van wat er werkelijk speelt. Aan "storing emissie systeem" hoeven niet steeds dezelfde fouten ten grondslag te liggen.
Opnieuw uitlezen dus...
Opnieuw uitlezen dus...

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Dit was bij uitlezen hoor. Daar kwamen de bougies en relais steeds weer als storing naar voren. Punt daarbij was dat ze er van uit gingen dat dat het wegvallen van het vermogen zeker niet zou veroorzaken.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Daar hebben ze in het Engels een spreekwoord voor: "To assume makes an Ass out of you and me". Een foutmelding wordt niet voor de lol getoond maar als indicatie dat er iets aan de hand is. Dat ze in eerste instantie er niet van uit gaan zou te verdedigen zijn maar als je de andere zaken verholpen hebt blijft de probleemveroorzaker foutmeldingen geven...
Nou moet ik zeggen dat ik het hele verhaal met de storingen van het emissiesysteem en wegvallen van vermogen (3 uitgeschakelde cilinders) met de C8 ook veel te veel aan de hand heb gehad dus ik snap de zoektocht en vooral de frustratie.
Bij mij bleek het uiteindelijk onder andere te liggen aan de katalysatoren. Van de achterste twee was er een zo goed als verstopt en de andere zo goed verstopt dat we die nooit hebben kunnen vinden. Uiteindelijk was het probleem verholpen door de achterste twee (het verst van de motor af) leeg te maken. APK technisch niet eens een probleem vreemd genoeg...
Ter verduidelijking: ik kreeg de storingen voornamelijk bij "stevig" gas geven. Dus niet op de momenten dat jij hem beschrijft.
Nou moet ik zeggen dat ik het hele verhaal met de storingen van het emissiesysteem en wegvallen van vermogen (3 uitgeschakelde cilinders) met de C8 ook veel te veel aan de hand heb gehad dus ik snap de zoektocht en vooral de frustratie.
Bij mij bleek het uiteindelijk onder andere te liggen aan de katalysatoren. Van de achterste twee was er een zo goed als verstopt en de andere zo goed verstopt dat we die nooit hebben kunnen vinden. Uiteindelijk was het probleem verholpen door de achterste twee (het verst van de motor af) leeg te maken. APK technisch niet eens een probleem vreemd genoeg...
Ter verduidelijking: ik kreeg de storingen voornamelijk bij "stevig" gas geven. Dus niet op de momenten dat jij hem beschrijft.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat heeft alleen betrekking bij het goed starten als het zeer koud is.Walter2 schreef:Dit was bij uitlezen hoor. Daar kwamen de bougies en relais steeds weer als storing naar voren. Punt daarbij was dat ze er van uit gingen dat dat het wegvallen van het vermogen zeker niet zou veroorzaken.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De documentatie hierboven gepost door jw vertelt iets anders, namelijk dat ze ook tijdens het regenereren actief kunnen zijn.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dat klopt. Maar een regeneratie komt maar eens per +-600km voor. Als het vaker voorkomt zit het DPF verstopt en heb je andere klachten. (storingen)
Ik zou alles wissen. Daarna gaan rijden met Lexia of eventueel OBD scanner. Als de storing zich voordoet weet je meer.
Succes.
Ik zou alles wissen. Daarna gaan rijden met Lexia of eventueel OBD scanner. Als de storing zich voordoet weet je meer.
Succes.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet af en toe ook eens terug lezen.willy4 schreef:gewoonlijk is het 1 of meerdere gloeibougies.
deze gloeien bij een bepaalde temp bij het starten , maar ook blijven deze een tijd nagloeien tijdens het weg rijden.
ook gloeien deze bij het regenereren van de uitlaad.
wat ik bedoel wat er nu is , dat dat er geen oorzaak van is.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

ik heb een rood led lampje aangesloten op de gloiebougies en dan kan ik juist zien wanneer ze werken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
...handig, dan kun je zien wanneer ze geactiveerd worden, naar ik aanneem.....
Ik veronderstel daarbij dat je dit ledje aangesloten hebt op een van de 4 uitgangen van het relais, daar komt dan spanning op te staan.
Maar wat je daarmee dan niet kunt zien is of die gloeibougie ook echt werkt, en ook niet hoe het met de andere drie gesteld is.
Als je dat dan echt zou willen meten, zou je een stroommeting moeten doen. En dat is een wat gecompliceerder circuit en schakeling.
Groet,
JW
Ik veronderstel daarbij dat je dit ledje aangesloten hebt op een van de 4 uitgangen van het relais, daar komt dan spanning op te staan.
Maar wat je daarmee dan niet kunt zien is of die gloeibougie ook echt werkt, en ook niet hoe het met de andere drie gesteld is.
Als je dat dan echt zou willen meten, zou je een stroommeting moeten doen. En dat is een wat gecompliceerder circuit en schakeling.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat weet ik allemaal , maar het is de bedoeling te weten wanneer ze werken.
zo heb ik ook een controle dat het relais werkt.
zo heb ik ook een controle dat het relais werkt.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat je alleen niet weet met zo'n lampje, en dat zou in geval van TS handig zijn, is of het relais wordt aangestuurd maar niet bekrachtigt raakt, of andersom (blijft kleven).
En dat is als ik het goed interpreteer wat de 1352 foutcode ongeveer behelst.
En dat is als ik het goed interpreteer wat de 1352 foutcode ongeveer behelst.