Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
JW bedankt voor de informatie. De informatie over de storing van het voorgloeirelais komt toch wel behoorlijk dicht in de buurt van de problemen die ik waarneem. Bij de Peugeotdealer waren ze er echt zeker van dat dit niet het probleem kon veroorzaken, maar dit lijkt me nu wel iets om op te gaan lossen (na eerst weer uitlezen natuurlijk)

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
@C5Jan: de storing emissie krijg ik meestal direct bij het starten. Ook bij vriesweer. Het motormanagement zal het dan toch nog niet nodig vinden dat de fan ingeschakeld? Of zou het een checkronde van functies bij het opstarten zijn? Al grijpt het motormanagement dan wel erg rigoureus is voor een probleem dat nog op moet gaan treden. De fan doet het op het oog (en gehoor) prima. Ook op verschillende snelheden.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gloeibougies hebben geen invloed zoals je klacht: afname van vermogen.
Oplossen van dtc's zijn natuurlijk altijd handig.
Oplossen van dtc's zijn natuurlijk altijd handig.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Bij storing P1352 circuit voorgloeirelais wordt wel aangegeven dat in de noodprocedure de elektronische eenheid het motorkoppel begrenst. Het is steeds erg onvoorspelbaar. Bij de oorzaken staat ook de kabel genoemd. Een kabelprobleem zou het wispelturige karakter van de dame kunnen verklaren.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar de 1352 storing (relais) kan dat weer wel kennelijk, of begrijp ik dat verkeerd?boes schreef:Gloeibougies hebben geen invloed zoals je klacht: afname van vermogen.
Oplossen van dtc's zijn natuurlijk altijd handig.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Nou ja, ik ga daarbij ook maar af op de tekst. Zo begrijp ik het tenminste.
Ik zou natuurlijk het relais eens op kunnen zoeken en kijken of er qua aansluiting, kabels oid iets aan te zien is.
Ik zou natuurlijk het relais eens op kunnen zoeken en kijken of er qua aansluiting, kabels oid iets aan te zien is.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Problemen met relais zitten doorgaans in het relais zelf. Maar kijken kan uiteraard altijd...
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
gewoonlijk is het 1 of meerdere gloeibougies.
deze gloeien bij een bepaalde temp bij het starten , maar ook blijven deze een tijd nagloeien tijdens het weg rijden.
ook gloeien deze bij het regenereren van de uitlaad.
deze gloeien bij een bepaalde temp bij het starten , maar ook blijven deze een tijd nagloeien tijdens het weg rijden.
ook gloeien deze bij het regenereren van de uitlaad.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Vermogenverlies —> Heb je al eens naar de luchtmassameter gekeken? (ook al door BJG genoemd)
Da’s een goedkope en kan ook die klacht geven.
Da’s een goedkope en kan ook die klacht geven.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Hallo HH, volgens de peugeotdealer hing het probleem met de luchtmassa samen met de storing van de elektroklep van de turbodruk. Na het vervangen van die klep is de storing luchtmassa volgens mij niet meer teruggekomen.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Weet iemand ook waar het voorgloeirelais zit? Dat zoekt sneller in de regen 

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
aan de kant van het schutbord.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Aan de kant van het motorcompartiment tov het shutbord? Hij zit niet onder het deksel links voor onder de motorkap bij de computer toch?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Jawel daar zit hij.
Met een zwarte stekker met blauwe vergrendeling.
Met een zwarte stekker met blauwe vergrendeling.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030