Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Heeft er iemand tips voor het volgende?
Al langere tijd heb ik bij mijn C5 1.6HDIF uit 2007 zo nu en dan de melding storingemissiessysteem. Dit kan direct bij het starten zijn, maar ook ergens tijdens een lange rit. Zo nu en dan valt het vermogen daarbij weg. Je kunt dan nog langzaam tot zo’n 80 tot 100 km/h komen, maar dan houdt het op. Dit levert onveilige situaties op.
Er is al verschillende malen naar gekeken. Mijn reguliere AD-autobedrijf heeft het niet kunnen oplossen. Ik ben nu een paar keer bij de Peugeot dealer geweest (ik heb nl ook een Peugeot), maar ook zij komen er ook nog niet uit.
Uitlezen gaf de volgende storingen:
P0483 fric functie
P0100 luchthoeveelheidsmeter
P1352 + P1351 Voorgloeirelais
P0234 elektroklep turbodruk
De klep voor de turbodruk is vervangen, daarna zijn storingen gereset. Helaas heeft dit niets opgeleverd.
Bij opnieuw uitlezen komen steeds de gloeibougies als storing terug. De garage geeft aan zeker te weten dat dit niet de oorzaak is van het wegvallen van het vermogen.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand een idee qua oorzaak?
Groet, Walter
Al langere tijd heb ik bij mijn C5 1.6HDIF uit 2007 zo nu en dan de melding storingemissiessysteem. Dit kan direct bij het starten zijn, maar ook ergens tijdens een lange rit. Zo nu en dan valt het vermogen daarbij weg. Je kunt dan nog langzaam tot zo’n 80 tot 100 km/h komen, maar dan houdt het op. Dit levert onveilige situaties op.
Er is al verschillende malen naar gekeken. Mijn reguliere AD-autobedrijf heeft het niet kunnen oplossen. Ik ben nu een paar keer bij de Peugeot dealer geweest (ik heb nl ook een Peugeot), maar ook zij komen er ook nog niet uit.
Uitlezen gaf de volgende storingen:
P0483 fric functie
P0100 luchthoeveelheidsmeter
P1352 + P1351 Voorgloeirelais
P0234 elektroklep turbodruk
De klep voor de turbodruk is vervangen, daarna zijn storingen gereset. Helaas heeft dit niets opgeleverd.
Bij opnieuw uitlezen komen steeds de gloeibougies als storing terug. De garage geeft aan zeker te weten dat dit niet de oorzaak is van het wegvallen van het vermogen.
Herkent iemand dit? Of heeft iemand een idee qua oorzaak?
Groet, Walter

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik vond die P0483 wel boeiend?
http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... entilateur" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de fan geacht wordt niet te werken, al dan niet terecht, dan zal het motormanagement drastische maatregelen nemen om de boel te sparen.
http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... entilateur" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de fan geacht wordt niet te werken, al dan niet terecht, dan zal het motormanagement drastische maatregelen nemen om de boel te sparen.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Oei, die link is in het Frans... Het motormanagement grijpt zo drastisch in omdat de fan draait (of aangeeft te draaien), terwijl dat op dat moment niet benodigd is?

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Nee, de ventilator draait niet als de motor heet wordt. Het gaat blijkbaar om een weerstand die niet goed werkt. Ik neem aan dat op zo'n moment de computer flink gas terug zal regelen om motorschade te voorkomen.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Tja, en of je het concept "weerstand" zo letterlijk moet nemen... "koelventilatormodule in paniek" is ongeveer wat er aan de hand is. Wat de exacte oorzaak daarvan is maakt niet zoveel uit.
Dat gezegd hebbende, merk je verschil als je de airco altijd uit zet? De airco schakelt namelijk automatisch de koelventilator in. Zolang je die niet aanspreekt verwacht je minder snel paniek en dus ingrijpen?
Dat gezegd hebbende, merk je verschil als je de airco altijd uit zet? De airco schakelt namelijk automatisch de koelventilator in. Zolang je die niet aanspreekt verwacht je minder snel paniek en dus ingrijpen?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat staat er als je de code uitleest?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De storing mbt de koelfan moet inderdaad worden opgelost, maar je vermogensprobleem komt daar niet vandaan. Dat heeft te maken met je turbodrukregeling, en (mogelijk, niet zeker) is de luchtmassa-storing een gevolg daarvan.
Er moet gedegen diagnose worden gesteld.
Daarbij is de eerste stap (die Willy ook aangeeft) het kijken naar de omschrijving die bij de foutcode hoort. Daaruit valt te halen wat de regeleenheid precies heeft geconstateerd.
Verder ook even de freeze frames bekijken, daaruit valt soms eea af te leiden.
Dan verder de diagnosestappen bepalen.
Er moet gedegen diagnose worden gesteld.
Daarbij is de eerste stap (die Willy ook aangeeft) het kijken naar de omschrijving die bij de foutcode hoort. Daaruit valt te halen wat de regeleenheid precies heeft geconstateerd.
Verder ook even de freeze frames bekijken, daaruit valt soms eea af te leiden.
Dan verder de diagnosestappen bepalen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 12 okt 2016 21:57
Auto: C5 Break 1.6 Hdif Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 207000
Kleur: Antraciet
Bedankt voor de reacties.
Die laatste VIN nummers zijn 76832910
Als de storing emissie optreedt, is het meestal direct na het starten. Als het motormanagement ingrijpt, is dat vaak pas als ik buiten het dorp iets meer van de motor vraag (optrekken naar 80). Maar het kan ook optreden een lange rit (bv deze zomer in de hitte vanaf Friesland naar Limburg pas bij Maastricht).
Met het uitzetten van de airco los je het ingrijpen van het motormanagement niet op (wel geprobeerd om al het vermogen voor het rijden beschikbaar te hebben). Ik weet niet of het ook minder snel optreedt met de airco uit.
Ik kan zelf de storingen nu niet uitlezen. Daarvoor moet ik weer naar de garage. Na het wissen kwam steeds de storing mbt de gloeibougies weer terug. Ik ben nu weer een tijdje storingen aan het ‘verzamelen’ met een logboekje van wat er op dat moment gebeurt. En dan maar hopen dat er op de momenten dat het motormanagement ingrijpt er een keer iets afwijkende in de foutmeldingen staat. Maar goed, dat heeft tot nu toe niets opgeleverd. Ik zoek daarom naar nieuwe invalshoeken..
Die laatste VIN nummers zijn 76832910
Als de storing emissie optreedt, is het meestal direct na het starten. Als het motormanagement ingrijpt, is dat vaak pas als ik buiten het dorp iets meer van de motor vraag (optrekken naar 80). Maar het kan ook optreden een lange rit (bv deze zomer in de hitte vanaf Friesland naar Limburg pas bij Maastricht).
Met het uitzetten van de airco los je het ingrijpen van het motormanagement niet op (wel geprobeerd om al het vermogen voor het rijden beschikbaar te hebben). Ik weet niet of het ook minder snel optreedt met de airco uit.
Ik kan zelf de storingen nu niet uitlezen. Daarvoor moet ik weer naar de garage. Na het wissen kwam steeds de storing mbt de gloeibougies weer terug. Ik ben nu weer een tijdje storingen aan het ‘verzamelen’ met een logboekje van wat er op dat moment gebeurt. En dan maar hopen dat er op de momenten dat het motormanagement ingrijpt er een keer iets afwijkende in de foutmeldingen staat. Maar goed, dat heeft tot nu toe niets opgeleverd. Ik zoek daarom naar nieuwe invalshoeken..
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De storingscode mbt de gloeibougies betekent dat het gloeirelais een onderbreking heeft gezien in het gloeicircuit. Hoogstwaarschijlijk is één of zijn meerder gloeibougies defect.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt de gloeibougies is uitmeten .
je was me juist voor.
je was me juist voor.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zijn dit overigens ook "nagloeiers"?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Jac5jan schreef:Zijn dit overigens ook "nagloeiers"?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website