Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Duidelijk BJG??
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die storing ABS/ESP is gerelateerd aan de remlichtschakelaar, naar ik denk.
Daar hebben we het al vaker over gehad.
Blijft over dat onregelmatige lopen, terwijl de laadtijden van de bobines wel gelijk zijn.
Ik heb niet het hele draadje in m'n geheugen en dus de vraag: wat is de staat van de bougies?
En is er een nieuwe bobine op gezet, of een gebruikte?
Groet,
JW
Daar hebben we het al vaker over gehad.
Blijft over dat onregelmatige lopen, terwijl de laadtijden van de bobines wel gelijk zijn.
Ik heb niet het hele draadje in m'n geheugen en dus de vraag: wat is de staat van de bougies?
En is er een nieuwe bobine op gezet, of een gebruikte?
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, afgezien van een onjuist afgestelde of defecte remschakelaar is er sprake van min of meer random misfire.
ESP storing kan ook het gevolg zijn van de motomanagement storingen. Het ESP kan het koppel niet meer regelen omdat de motor in noodloop staat.
Daar zijn slechts 3 mogelijkheden voor:
1. ontsteking (bij deze direct aangestuurde bobine eenvoudig te diagnosticeren met een scoop)
2. brandstof (raildruk, 4 gasmeting)
3. mechanisch probleem (kan eigenlijk alleen komen van stoters want niet altijd, flushen)
Klinkt vrij eenvoudig, is het ook, interpretatie en juiste controle vergt wel enige kennis.
ESP storing kan ook het gevolg zijn van de motomanagement storingen. Het ESP kan het koppel niet meer regelen omdat de motor in noodloop staat.
Daar zijn slechts 3 mogelijkheden voor:
1. ontsteking (bij deze direct aangestuurde bobine eenvoudig te diagnosticeren met een scoop)
2. brandstof (raildruk, 4 gasmeting)
3. mechanisch probleem (kan eigenlijk alleen komen van stoters want niet altijd, flushen)
Klinkt vrij eenvoudig, is het ook, interpretatie en juiste controle vergt wel enige kennis.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Die p1336, gaat dat over de nokkenas?
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Dame heeft vrijdag een grote beurt gehad, inclusief 4 nieuwe bougies. Daarnaast is de bobine vervangen voor een nieuwe....
Valt me wel op dat, vlak na de storingsmeldingen Emissiestoringen en ESP/ASR, de koelfan als een malle begint te loeien en de temperatuurmeter razendsnel naar het midden gaat.
Valt me wel op dat, vlak na de storingsmeldingen Emissiestoringen en ESP/ASR, de koelfan als een malle begint te loeien en de temperatuurmeter razendsnel naar het midden gaat.
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Zojuist de dame weer opgehaald bij Civer. De monteur die zich gisteren, tot in de avond, met de problemen heeft bezig gehouden was er nu niet.
De monteur die ik net sprak had zei dat hij zijn collega hoorde over 'iets met stekkertjes'.
De dame rijd op dit moment weer als een zonnetje, ik heb zelfs het gevoel dat ze iets soepeler rijd dan voorheen.
Maar.....dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten, na een dag in een afgetrapt Peugeotje 106 te hebben gereden.
Hopelijk houd de dame het deze keer goed uit en is het probleem verholpen!
Ik zal nog even proberen uit te vissen wat het nou was bij de betreffende monteur, dan laat ik dat weten!
Iedereen bedankt voor de steun en hulp!
Martin
De monteur die ik net sprak had zei dat hij zijn collega hoorde over 'iets met stekkertjes'.
De dame rijd op dit moment weer als een zonnetje, ik heb zelfs het gevoel dat ze iets soepeler rijd dan voorheen.
Maar.....dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten, na een dag in een afgetrapt Peugeotje 106 te hebben gereden.
Hopelijk houd de dame het deze keer goed uit en is het probleem verholpen!
Ik zal nog even proberen uit te vissen wat het nou was bij de betreffende monteur, dan laat ik dat weten!
Iedereen bedankt voor de steun en hulp!
Martin
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Voorlopig het laatste updeetje....
Na op woensdag (16/01/19) de dame te hebben opgehaald, heeft ze die dag geen problemen gehad. De monteur zou een paar stekkertjes hebben schoongemaakt, waarna ze bij hem goed bleef lopen....
Dat deed ze bij mij dus inderdaad ook, tot donderdagochtend.....
Starten, gewoon lopen, niets merkbaar......tot het 2e verkeerslicht om de hoek....ESP/ASR storing....Emissiestoring.....Noodloop.....
Even het contact uitgezet en weer gestart. Motorlampje bleef nu branden, Emissiestoring kwam weer, maar de ESP/ASR en de Noodloop bleven weg...
Dat was nieuw!! Normaal had opnieuw starten geen effect!!
Vanaf mijn werk gelijk weer naar Civer gebeld en aangegeven dat de Emissiestoring er weer was, maar nu zonder de andere ellende.
Afgelopen vrijdagochtend (18/01/19) de dame weer naar Civer gebracht en eind van de middag weer opgehaald.
Het verhaal van de monteur was, dat ze de stekkerblokken van de spf1/BSM hebben gehaald. Vanuit Citroën schijnt daar een soort spul in gedaan te worden om vocht te weren. Blijkbaar zat het er al zo lang in, dat het een soort van uitgedroogd rubber was geworden, waardoor sommige pennetjes geen of nauwelijks contact maakten.
Hij heeft alle stekkerblokken compleet schoon gemaakt, opnieuw vochtwerend gemaakt en weer aangesloten. Daarna heeft hij op verschillende tijdstippen proefritten gemaakt.
De storing is toen niet meer voorgekomen.
Hoewel de dame het steeds goed bleef doen op de dag dat ik haar weer ophaalde, was ik toch wel wat gereserveerd, en verwachtte zaterdag de problemen weer terug. Het gebeurde tenslotte steeds weer de dag nadat ik haar weer had opgehaald. Een gevalletje van eerst zien, dan geloven.....
Zaterdagochtend.....boodschappen doen....starten.....geen storing...
Tot mijn grote vreugde zijn de storingen weg gebleven tot nu toe!!!
De dame is voor mijn gevoel (en die van de monteur) zelfs iets feller en soepeler....
Iedereen bedankt voor het medeleven, goede adviezen en hulp!!!
Ik geniet weer van mijn zwevende dame!!
Na op woensdag (16/01/19) de dame te hebben opgehaald, heeft ze die dag geen problemen gehad. De monteur zou een paar stekkertjes hebben schoongemaakt, waarna ze bij hem goed bleef lopen....
Dat deed ze bij mij dus inderdaad ook, tot donderdagochtend.....
Starten, gewoon lopen, niets merkbaar......tot het 2e verkeerslicht om de hoek....ESP/ASR storing....Emissiestoring.....Noodloop.....

Even het contact uitgezet en weer gestart. Motorlampje bleef nu branden, Emissiestoring kwam weer, maar de ESP/ASR en de Noodloop bleven weg...
Dat was nieuw!! Normaal had opnieuw starten geen effect!!
Vanaf mijn werk gelijk weer naar Civer gebeld en aangegeven dat de Emissiestoring er weer was, maar nu zonder de andere ellende.
Afgelopen vrijdagochtend (18/01/19) de dame weer naar Civer gebracht en eind van de middag weer opgehaald.
Het verhaal van de monteur was, dat ze de stekkerblokken van de spf1/BSM hebben gehaald. Vanuit Citroën schijnt daar een soort spul in gedaan te worden om vocht te weren. Blijkbaar zat het er al zo lang in, dat het een soort van uitgedroogd rubber was geworden, waardoor sommige pennetjes geen of nauwelijks contact maakten.
Hij heeft alle stekkerblokken compleet schoon gemaakt, opnieuw vochtwerend gemaakt en weer aangesloten. Daarna heeft hij op verschillende tijdstippen proefritten gemaakt.
De storing is toen niet meer voorgekomen.
Hoewel de dame het steeds goed bleef doen op de dag dat ik haar weer ophaalde, was ik toch wel wat gereserveerd, en verwachtte zaterdag de problemen weer terug. Het gebeurde tenslotte steeds weer de dag nadat ik haar weer had opgehaald. Een gevalletje van eerst zien, dan geloven.....
Zaterdagochtend.....boodschappen doen....starten.....geen storing...

Tot mijn grote vreugde zijn de storingen weg gebleven tot nu toe!!!
De dame is voor mijn gevoel (en die van de monteur) zelfs iets feller en soepeler....
Iedereen bedankt voor het medeleven, goede adviezen en hulp!!!
Ik geniet weer van mijn zwevende dame!!
