Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
@C5HDI110
Kan een accu ook slecht zijn, als de voltmeter op het dashboard netjes in het midden staat?
@BJG
Ik heb een ELM327 OBD2 blokje, maar geen appje wat lekker werkt op mijn Samsung S9+.
Mijn Lexia had ik goed aan het werk, tot ik hem een her-installatie heb gegeven na een nieuwe installatie van windows 7 (32 bit). Ik ga Diagbox/Lexia weer even opnieuw installeren en dan eens kijken wat er word aangegeven. Als ik zo eens rond neus op het forum, dan lijkt het inderdaad op een misfire. Hoor onder de motorkap ook iets zachtjes sissen, maar of dat met de problemen te maken heeft....
Zou het inderdaad ook de accu kunnen zijn?
Kan een accu ook slecht zijn, als de voltmeter op het dashboard netjes in het midden staat?
@BJG
Ik heb een ELM327 OBD2 blokje, maar geen appje wat lekker werkt op mijn Samsung S9+.
Mijn Lexia had ik goed aan het werk, tot ik hem een her-installatie heb gegeven na een nieuwe installatie van windows 7 (32 bit). Ik ga Diagbox/Lexia weer even opnieuw installeren en dan eens kijken wat er word aangegeven. Als ik zo eens rond neus op het forum, dan lijkt het inderdaad op een misfire. Hoor onder de motorkap ook iets zachtjes sissen, maar of dat met de problemen te maken heeft....
Zou het inderdaad ook de accu kunnen zijn?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je laat best de accu testen.
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
@willy4
Ga ik dat eerst maar eens doen. Ik begreep dat ik dat ook zelf kan met een multimeter?
Ga ik dat eerst maar eens doen. Ik begreep dat ik dat ook zelf kan met een multimeter?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet de capaciteit van de accu weten , en dat kun je niet met een voltmeter.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klopt.
Maar een eerste indicatie kun je krijgen als je er een voltmeter aanhangt en dan start. Als de spanning dan richting, of zelfs onder de 10V zakt, is het zaak om 'm echt te laten doormeten.
Die test moet je bij voorkeur doen met koude motor.
Groet,
JW
Maar een eerste indicatie kun je krijgen als je er een voltmeter aanhangt en dan start. Als de spanning dan richting, of zelfs onder de 10V zakt, is het zaak om 'm echt te laten doormeten.
Die test moet je bij voorkeur doen met koude motor.
Groet,
JW

C5club Bikkel


Berichten: 276
Lid geworden op: 04 jul 2013 22:01
Auto: Volvo V70 2.4 170pk
Opties: Dolby surround, leer, stoelverwarming, geen olieverbruik
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 355000
Kleur: Zilver
Locatie: Made
Ik gebruik naast de Lexia en diagbox ook een elm327. Ik gebruik de piston app (android pie). Die app werkt prima.
In Bezit: Volvo V50 2.0 2007
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Oké, duidelijk....dan probeer ik eerst met een voltmeter bij een koude motor.
Waar laat je dat testen, de capaciteit?
Waar laat je dat testen, de capaciteit?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
waar ze een accu verkopen , kunnen ze dat gewoonlijk.
of je moet tot hier komen.
of je moet tot hier komen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij sommige snelfitters is dan meteen je accu "stuk"...
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Ah oké, die weet ik wel te vinden in de buurt....
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als het toestel zegt vervangen, ga je toch wel problemen hebben als het vriest , als hij buiten staat.c5jan schreef:Bij sommige snelfitters is dan meteen je accu "stuk"...
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Heb de multimeter op de accu gehouden. Hij staat dan rond de 11,5 volt.
Tijdens het starten zakt hij dan naar 10,1 volt en zodra de motor loopt, loopt de spanning op naar 14,5 volt.
Dus op naar de accuboer?
Tijdens het starten zakt hij dan naar 10,1 volt en zodra de motor loopt, loopt de spanning op naar 14,5 volt.
Dus op naar de accuboer?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

ik heb deze , je kunt er verschillende soorten batt. mee uitlezen.
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jul 2018 12:56
Auto: Citroën C5 2.0 16V Break Caractére
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Rijswijk (ZH)
Ik heb het gemeten met een normale multimeter...
De spanning leek me al aan de lage kant inderdaad. Dat word inderdaad een ritje accuboer.
Ik heb alleen geen idee hoe oud de accu is....er zit er 1 in van de ANWB, maar ik kan nergens een datum vinden.
De spanning leek me al aan de lage kant inderdaad. Dat word inderdaad een ritje accuboer.
Ik heb alleen geen idee hoe oud de accu is....er zit er 1 in van de ANWB, maar ik kan nergens een datum vinden.