C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
C5club Rookie
C5club Rookie
Ook een goede tip, zal de auto omhoog moeten zetten.

Ik heb gehoord dat het zeldzaam is dat een oliepomp defect raakt.Dus het zeefje is de moeite waard om te controleren en schoon temaken.

En is de pomp een verdringingspomp ( met twee tandwielen) of met schoepen?
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Altijd een verdringingspomp.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2018 21:20
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 144.458
Kleur: Antraciet/grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
ATAC5 schreef:Beste lezers,
Ik heb momenteel een melding in het display met de tekst stop motoroliedruk.

Deze melding komt vaak als de motor warm is en terugvalt naar zijn stationaire toerental , bv bij een bocht of verkeerslicht.
Als ik dan bij het stoplicht optrek verdwijnt de melding.

Uitlezen heeft niets opgeleverd.
Auto is een Tourer uit aug.2009 en heeft een motor RFJ EW10A
Wat kan je hier zelf nog aan doen?

Arjan
Ik heb het zelfde probleem bij mijn 2010 C5 . afgelopen week de olie druk regelaar/condensator vervangen. probleem blijft. zelfs bij een koude start, na 500 meter krijg ik de melding ``stop controleer motorolie druk..``
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
willy4 schreef:de druk meten met mechanische meter.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb de drukmanometer weer verwijderd en een nieuwe drukschakelaar op deze plek geplaatst en heb twee dagen heerlijk zonder gepiep gereden.

Helaas was het dus niet de drukschakelaar.

Nu rest alleen nog om de carterbak eraf te halen en de aanzuig van de pomp te controleren.

Wat voor pakking gebruik je voor de pakking deksel ?
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Kan de dealer die pakking niet leveren?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
C5club Rookie
C5club Rookie
Dat denk ik wel

Ik lees dat ze het met een vloeibare kit de carterpan terug zetten.

Of is het zo dat eerst de nieuwe kurkpakking ism de kit terug geplaatst wordt.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Het laatste
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
C5club Rookie
C5club Rookie
Oke bedankt,

Kurkpakking met grijse vloeibare Dirko kit.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik heb onder de auto gelegen en zag dat de motorsteun precies voor de carter schroeven komt.Hierdoor kan het dopje 10 niet goed op het boutje passen.

En de aircopomp zit ook vast aan de carterpan en dat betekend ook dat de multisnaar eraf moet.
Het hitteschiltje bij de motorsteun moet ook los als de motorsteun eraf gaat.

Het rechterwiel eraf om bij deze bouten te komen.Dus ja om dit alles op staat te doen heeft mij mijn besloten om de meting van de motoroliedruk door de garage nogmaals te laten meten.

De garage heeft een ecu update gegeven en een origneel citroen oliefilter geplaatst.
De olie druk is ook gemeten en was in orde.

Ben nu al enige dagen aan het rijden en nog geen melding gehad.

Arjan
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Quote voorgaande post verwijderd, op antwoord drukken volstaat !!

Zo zie je maar dat je aan dit soort moderne hightech auto's eigenlijk zelf niets meer kan doen.
Voor hetzelfde geld sloop je de hele carterpan eronderuit inclusief oliepomp terwijl een simpele software update de oplossing was voor dit probleem.
Plaats reactie