Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
Beste lezers,
Ik heb momenteel een melding in het display met de tekst stop motoroliedruk.
Deze melding komt vaak als de motor warm is en terugvalt naar zijn stationaire toerental , bv bij een bocht of verkeerslicht.
Als ik dan bij het stoplicht optrek verdwijnt de melding.
Uitlezen heeft niets opgeleverd.
Auto is een Tourer uit aug.2009 en heeft een motor RFJ EW10A
Wat kan je hier zelf nog aan doen?
Arjan
Ik heb momenteel een melding in het display met de tekst stop motoroliedruk.
Deze melding komt vaak als de motor warm is en terugvalt naar zijn stationaire toerental , bv bij een bocht of verkeerslicht.
Als ik dan bij het stoplicht optrek verdwijnt de melding.
Uitlezen heeft niets opgeleverd.
Auto is een Tourer uit aug.2009 en heeft een motor RFJ EW10A
Wat kan je hier zelf nog aan doen?
Arjan
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Al olie gepeild?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de oliedruk is analoog meten.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Zit er bij deze een zeef in het carter?
Misschien kan hij het niet goed opzuigen.
Misschien kan hij het niet goed opzuigen.

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
Het olie niveau heb ik gepeild en is in orde
En wat het analoog meten betreft waar doe ik dat en wat voor druk kan ik verwachten?
Arjan
En wat het analoog meten betreft waar doe ik dat en wat voor druk kan ik verwachten?
Arjan
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Analoog is peilen
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de druk meten met mechanische meter.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor de oliedruk dat ik heb is 1,5 Bar bij 1000 tr/min.
en 5 Bar bij 3000tr/min.
en 5 Bar bij 3000tr/min.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Welke olie zit er in? 5W40 is de enige juiste olie voor deze motor.
Wanneer heb je voor het laatst onderhoud gedaan?
In het oliefilter zit een kruisje (midden in het filter) die wil nog wel is afbreken en kan dan het oliekanaal blokkeren.
Olie druk kun je niet uitlezen, is een schakelend contact. Opnemer zit bij het oliefilter.
Greetz Iceman
Wanneer heb je voor het laatst onderhoud gedaan?
In het oliefilter zit een kruisje (midden in het filter) die wil nog wel is afbreken en kan dan het oliekanaal blokkeren.
Olie druk kun je niet uitlezen, is een schakelend contact. Opnemer zit bij het oliefilter.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

dat is een oliedrukmeter

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
Bedankt iceman voor de info ik ga het olie filter controleren.
Onderhoud in aug. gedaan nog voor de APK en heb alle filters en olie ( 5W40) vervangen.
Tevens de remvloeistof en voor de remschijven en de lpg bougies.(maar dat heeft geen invloed op de motor olie)
Onderhoud in aug. gedaan nog voor de APK en heb alle filters en olie ( 5W40) vervangen.
Tevens de remvloeistof en voor de remschijven en de lpg bougies.(maar dat heeft geen invloed op de motor olie)

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
Ik heb vandaag het olie filter vervangen en zag geen breuk in het bestaande filter.
Op de aansluiting van de oliedrukschakelaar onder het oliefilter heb ik een manometer gemonteerd.
Deze gaf bij een warme motor een waarde van ongeveer 0,8 bar en het toerental ongeveer 800 rpm stationair .
Als het toerental omhoog gaat zeg maar constant 3000 rpm dan komt de druk ongeveer op 4 bar.
Samen gevat: 800 rpm - 0,8 bar
3000 rpm - 4 bar
Lijkt erop dat er wel olie rond gepompt wordt.
Arjan
Op de aansluiting van de oliedrukschakelaar onder het oliefilter heb ik een manometer gemonteerd.
Deze gaf bij een warme motor een waarde van ongeveer 0,8 bar en het toerental ongeveer 800 rpm stationair .
Als het toerental omhoog gaat zeg maar constant 3000 rpm dan komt de druk ongeveer op 4 bar.
Samen gevat: 800 rpm - 0,8 bar
3000 rpm - 4 bar
Lijkt erop dat er wel olie rond gepompt wordt.
Arjan
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik denk dat je een probleem hebt met de oliezeef of de pomp.
je moet is gaan zien naar de waardes die ik eerder gepost heb.
je moet is gaan zien naar de waardes die ik eerder gepost heb.

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2013 11:55
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 337916
Kleur: wit
Ik heb even geen idee waar ik de olie pomp kan vinden laat staan het zeefje.
Is daar een tekening van of foto?
Is daar een tekening van of foto?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Begin met het eenvoudigste, Carter eraf en dan zie je vanzelf de aanzuigzeef zitten. Als deze vuil is kun je hem reinigen.
Citroen 2cv6 spécial 1986