C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
In mijn C5 heb ik een dashcam op de voorruit, en een aan de achterruit. Dat zijn er dus twee. Hiervoor heb ik destijds een "aansteker splitter" gekocht. Er komen twee draden uit met bussen voor de voeding van de respectievelijke dashcam. De aansluiting in die bussen laat nog wel eens na en dat heb je niet altijd in de gaten. Gevolg, geen beelden. Daarom wil ik het omzetten naar USB.

Mijn C5 heeft twee aansluitingen, voor de versnellingspook een waar daadwerkelijk een aansteker bij zit, en deze is geschakeld over het contact. En een achteraan de middenconsole, deze heeft geen aansteker maar een afsluitdop, deze voert permanent spanning.

Voor de dashcams gebruik ik dus de eerste aansluiting, want, motor aan = dashcam aan. Het probleem is dat deze aansluiting erg verzonken ligt. Een duo-USB adapter van de Big Bazaar (Action verkoopt ze ook) past er niet in, want deze is net te dik.
Bij de Action vond ik nog een smallere adapter, met een draad met twee extra USB aansluitingen. Deze past op het oog wel in de verzonken aansluiting, echter maakt toch geen contact.
Bij een zeer goed gesorteerde automaterialenhandel konden ze me ook al niet verder helpen.

Enige oplossing die ik nog kan bedenken is de extra aansluiting van de tweede adapter (die met de draad en extra aansluitingen) te knippen en deze intern aan de aansteker aansluiting te monteren. Hiervoor moet de middenconsole gedemonteerd en ik zie nog niet hoe.

Maar misschien heeft iemand hier nog een ander idee?
Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
het blijft onbetrouwbaar, dit soort stekkers. Stekker, draadje eraan en dashcams direct verbinden, ergens weggestopt in de voetenbak van de bijrijder?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Probeer eens met wat soldeerwerk de middenste pin van de stekker wat langer te maken.
Succes!
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2018 13:28
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 197000
Kleur: Zilvergrijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Bij die van mij heb ik een USB stopcontactje gemaakt links op het dashboard. Ik heb nu 2x USB en een voltmeter. De aansluiting heb dmv een piggyback zekering in de zekeringkast gemaakt.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik heb (geloof ook bij de action) een erg verzonken usb 12v stekker gekocht. Die valt veel dieper in de aansteker en maakt gewoon contact. Voor mijn telefoon (links naast het stuur) heb ik in het "klepje" onder het stuur een dubbele usb aangelegd direct van de zekeringenkast die er naast zit. De dashcam (oja dat ding moet ik ook nog terugplaatsen) zou daar ook zijn voeding van gaan krijgen. Die van mij heeft overigens gewoon een camera aan een draadje dat naar achter kan dus ik heb maar 1 voeding nodig.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Plaats reactie