Mijn auto is in 2014 voorzien van een splinternieuw hart welke nu ongeveer 85000 zou hebben moeten gelopen kwam ik achter op de sticker onder de motorkap... Heb gelezen dat rondom de 80.000 voor een THP een spannende km stand is, dus ben voornemens binnenkort een granulaatbehandeling te laten uitvoeren.
Eerste gekke ook al meegemaakt: op weg van Groningen naar schiphol was bij Almere de olie foetsie gaf hij aan op dash. (was half op de stok bij vertrek). Heb een liter 5w30 bijgegooid, daarna was oliepeil minder dan half op de stok. ook viel mij een blauwe walm op uit de vulopening van de olie. Betekent dit potentiële problemen?
Na 8 dagen op P3 te hebben gestaan (ik was op vakantie) gecheckt bij terugkomst: peilstok stond spontaan op de max... net alsof het ergens bovenin is blijven hangen en over tijd teruggelopen is... Nou komt het vreemde: Terugweg ging itt heen probleemloos en geen (zichtbaar) olie meer kwijt (nog steeds max op de stok).
Maargoed, ik hou t in de gaten en jullie zullen ongetwijfeld af en toe door mij het hemd van t lijf gevraagd gaan worden