C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Goedemiddag allemaal,
Ik ben John en ik rijdt geen Citroën maar een Peugeot 508 se 1.6 e hdi.
Aangezien beide veel dezelfde onderdelen hebben zoek ik bij jullie ook raad mbt de hdi motor. Het volgende is het probleem;
Afgelopen maandag de 2tronic opnieuw willen laten inleren echter de garage kwam niet verder dan het uitlezen van de auto. Een uur later wil ik wegrijden en start de auto prima maar klinkt alsof hij op 3 pitten loopt. Maakt een ratel geluid vooral bij de lage toeren. Terug naar de garage om uit te lezen. Geen storingscode... de verstuivers lekken niet. Maar toch loopt ie niet goed. Hij heeft 145000 km gelopen.
Ik dacht zelf aan eventueel adblue bijvullen maar dat heeft deze geloof ik niet. De garage heeft ook geen idee omdat de uitleescomputer niks aangeeft.
Is het software matig misschien?
Ik hoop dat jullie je gedachten hierover willen delen met mij.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes John
Ik ben John en ik rijdt geen Citroën maar een Peugeot 508 se 1.6 e hdi.
Aangezien beide veel dezelfde onderdelen hebben zoek ik bij jullie ook raad mbt de hdi motor. Het volgende is het probleem;
Afgelopen maandag de 2tronic opnieuw willen laten inleren echter de garage kwam niet verder dan het uitlezen van de auto. Een uur later wil ik wegrijden en start de auto prima maar klinkt alsof hij op 3 pitten loopt. Maakt een ratel geluid vooral bij de lage toeren. Terug naar de garage om uit te lezen. Geen storingscode... de verstuivers lekken niet. Maar toch loopt ie niet goed. Hij heeft 145000 km gelopen.
Ik dacht zelf aan eventueel adblue bijvullen maar dat heeft deze geloof ik niet. De garage heeft ook geen idee omdat de uitleescomputer niks aangeeft.
Is het software matig misschien?
Ik hoop dat jullie je gedachten hierover willen delen met mij.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes John
Hay, welkom op dit forum, helaas kan ik je niet helpen, maar wellicht een van de experts die hier ook vertoeven.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom.
is er een lek test op de verstuivers gedaan met potjes,om de terugloop te zien.
je kunt ook eens een toevoeging doen bij de brandstof om de verstuivers te reinigen.
is er een lek test op de verstuivers gedaan met potjes,om de terugloop te zien.
je kunt ook eens een toevoeging doen bij de brandstof om de verstuivers te reinigen.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Ik heb reeds injectorcleaner in de tank gedaan maar tot dusver maar 40km gereden. En eerlijk gezegd durf ik ook niet veel te rijden omdat ik bang ben dat ik daarmee meer schade aanricht.
De verstuivers zijn nog niet getest. Schijnt ook een best kostbaar onderzoek te zijn.( helemaal als blijkt dat het daar niet in zit)
De verstuivers zijn nog niet getest. Schijnt ook een best kostbaar onderzoek te zijn.( helemaal als blijkt dat het daar niet in zit)
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
hier heb ik de motor zuiver op Forte laten draaien ,er zijn nog andere merken te verkrijgen.

en hij rijd nog altijd.

en hij rijd nog altijd.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Is forte een injectorcleaner?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
die hebben dat , die hebben verschillende produkten.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik lees dit topic met verbazing.
Je brengt je auto weg om de bak in te leren / up daten en krijgt een slecht lopende auto terug?
De garage zegt niks te kunnen omdat er geen fouten zijn opgeslagen?
Kom op zeg.....
Een diagbox is een stuk gereedschap geen wondermiddel die een monteur vervangt.
Conclusie: De garage heeft het veroorzaakt, die lost het op ( of laat het het doen door een echte diagnoseexpert)
Als ie echt op drie poten loopt is dit makkelijk te controleren. Vreemd blijft het wel dat eea kwam na een software actie voor de bak.
Succes.
Je brengt je auto weg om de bak in te leren / up daten en krijgt een slecht lopende auto terug?
De garage zegt niks te kunnen omdat er geen fouten zijn opgeslagen?
Kom op zeg.....
Een diagbox is een stuk gereedschap geen wondermiddel die een monteur vervangt.
Conclusie: De garage heeft het veroorzaakt, die lost het op ( of laat het het doen door een echte diagnoseexpert)
Als ie echt op drie poten loopt is dit makkelijk te controleren. Vreemd blijft het wel dat eea kwam na een software actie voor de bak.
Succes.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
De auto wordt maandag naar de Citroën dealer hier in Schagen gebracht om door hun een diagnose te laten doen. Maar het is wel heel toevallig dat dit allemaal gebeurd na een poging tot inleren van de versnellingsbak.
Ben heel benieuwd/ hoop dat zij meer kunnen uitlezen.
De Peugeot dealer had pas 20 augustus tijd..
Ben heel benieuwd/ hoop dat zij meer kunnen uitlezen.
De Peugeot dealer had pas 20 augustus tijd..
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Het viel me op dat er bij het starten er een beetje rook bij de turbo vandaan kwam??
Hoe plaats ik een foto? Kan dat met de telefoon?
https://drive.google.com/file/d/1-Ns-4o ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe plaats ik een foto? Kan dat met de telefoon?
https://drive.google.com/file/d/1-Ns-4o ... p=drivesdk" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Welkom hier 
Inleren van de bak en problemen die je nu heb kan toeval zijn, het klinkt mij bekend.
In 2016 heb ik hetzelfde gehad met gereviseerde verstuivers, 1 maakte al meteen veel herrie, die is vervangen en na 5000 vakantie kilomters, was er een ander die soms geen zin had.
Vorig jaar heb ik alle 4 vervangen door gereviseerde welke bij Bosch vandaan komen, dus niet door een dieselspecialist zelf gereviseerd.
Heb nu een motor zonder geratel en rauw geluid, sindsdien tank ik V-Power, Ultimate, etc en op tijd het brandstoffilter vervangen.
Volgens de dieselspecialist de oorzaak van defecte verstuivers, goedkope (witte-pomp) diesel en filter niet op tijd vervangen.
Rook bij de turbo kan een slecht afdichtende klem zijn, van de turbo op het roetfilter, die zit achter het hitteschild.
De klemmen hebben verschillende diameters, die bij de turbo is (iets) kleiner dan die aan de onderkant van het roetfilter op het flexibel stuk.
Tenminste dat weet ik inmiddels door niet op te letten, in de tekeningen staan ook duidelijk verschillende artikelnrs. en diameters
Inleren van de bak en problemen die je nu heb kan toeval zijn, het klinkt mij bekend.
In 2016 heb ik hetzelfde gehad met gereviseerde verstuivers, 1 maakte al meteen veel herrie, die is vervangen en na 5000 vakantie kilomters, was er een ander die soms geen zin had.
Vorig jaar heb ik alle 4 vervangen door gereviseerde welke bij Bosch vandaan komen, dus niet door een dieselspecialist zelf gereviseerd.
Heb nu een motor zonder geratel en rauw geluid, sindsdien tank ik V-Power, Ultimate, etc en op tijd het brandstoffilter vervangen.
Volgens de dieselspecialist de oorzaak van defecte verstuivers, goedkope (witte-pomp) diesel en filter niet op tijd vervangen.
Rook bij de turbo kan een slecht afdichtende klem zijn, van de turbo op het roetfilter, die zit achter het hitteschild.
De klemmen hebben verschillende diameters, die bij de turbo is (iets) kleiner dan die aan de onderkant van het roetfilter op het flexibel stuk.
Tenminste dat weet ik inmiddels door niet op te letten, in de tekeningen staan ook duidelijk verschillende artikelnrs. en diameters
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
En de auto gaf bij u geen storing aan?
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Maandag is de auto bij een Citroën dealer geweest en deze heeft ook een diagnose uitgevoerd maar kon geen fouten vinden. Hun stelde voor om bij Peugeot een motormanagement update te laten doen. Dit is gister bij Peugeot gedaan. Beide dealers hebben top service geleverd door mij te helpen tussen hun drukke planning door!
Helaas is na de update het probleem nog steeds niet verholpen echter nu rookt de auto niet meer dus dat is positief. Geen van alle technici hebben een idee wat het wel kan zijn, helaas. Ga nu eerst een grote beurt uit laten voeren.
Ideeën wat het zou kunnen zijn zijn zeer welkom!
Groetjes John
Helaas is na de update het probleem nog steeds niet verholpen echter nu rookt de auto niet meer dus dat is positief. Geen van alle technici hebben een idee wat het wel kan zijn, helaas. Ga nu eerst een grote beurt uit laten voeren.
Ideeën wat het zou kunnen zijn zijn zeer welkom!
Groetjes John
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je nu een injector cleaner in gedaan?
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2018 16:52
Auto: Peugeot 508 sw
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 145000
Dat had ik reeds gedaan voordat ik ermee naar de garage ging. Wel nadat het probleem zich voordeed.
Alleen niet puur zoals u!
Alleen niet puur zoals u!


