Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 12 nov 2017 19:28
Auto: C5 1.8 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Ik moet 130km rijden zonder dynamo, haal je dat op een volle accu? evt. neem ik een 2e of derde accu mee van 110Ah.
C5 break type 1
C5 break type 1
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als je diesel reed wel.
Een benzine zeker niet.
Een benzine zeker niet.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zou er toch eentje meenemen.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 12 nov 2017 19:28
Auto: C5 1.8 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Weet iemand het verbruik als de lampen niet branden natuurlijk.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt het is meten.
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Ik ben ooit met een NSU 1000 met een niet werkende dynamo, naar later bleek, van Leiden naar Hamburg gereden. Op de pont over de Elbe wilde hij niet meer starten. Auto aangeduwd (woog maar ruim 600 kg) en later bij een Bosch servicepunt dynamo en spanningsregelaar opnieuw laten inregelen en de boel deed het weer. Met andere woorden die 130 km daar zou ik wel op durven gokken. Ik zou geen autosnelweg nemen. Succes.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Goedenavond,
ben bang dat je dat niet gaat redden. Mijn Xantia destijds had een kapotte dynamo ongelukkigerwijze toen ik 's-nachts van Schiphol naar huis wilde. Bij Utrecht stopte de auto ermee, uiteraard wel met licht aan gereden. De WW erbij die met een hamer een klap op de dynamo gaf en jawel hij deed het weer. Ee km of 20 verder stopte de dynamo er weer mee en weer 10 km hield de auto er ook mee op. Alhoewel de accu nieuw was ging de spanning kennelijk dermate snel omlaag dat de auto ermee stopte. Ik denk dat je het zonder licht wel een stuk verder komt maar 130 km? Met drie accu's zou je het wel moeten redden maar ik zou voor de zekerheid toch een sleepkabel meenemen.
Met een Lexus is het me ook weleens overkomen. Met een kapotte dynamo kwam ik daar ook niet ver mee. Gelukkig was de service goed en werd ik tot twee maal toe door de dealer opgehaald. Ze konden niet geloven dat de dynamo stuk was en stuurden me, na met accukabels gestart te hebben, weer op pad. Na een paar honderd meter stond ik weer stil. Toen werd er verder gekeken.
Mtvrgr, Uzet1797.
ben bang dat je dat niet gaat redden. Mijn Xantia destijds had een kapotte dynamo ongelukkigerwijze toen ik 's-nachts van Schiphol naar huis wilde. Bij Utrecht stopte de auto ermee, uiteraard wel met licht aan gereden. De WW erbij die met een hamer een klap op de dynamo gaf en jawel hij deed het weer. Ee km of 20 verder stopte de dynamo er weer mee en weer 10 km hield de auto er ook mee op. Alhoewel de accu nieuw was ging de spanning kennelijk dermate snel omlaag dat de auto ermee stopte. Ik denk dat je het zonder licht wel een stuk verder komt maar 130 km? Met drie accu's zou je het wel moeten redden maar ik zou voor de zekerheid toch een sleepkabel meenemen.
Met een Lexus is het me ook weleens overkomen. Met een kapotte dynamo kwam ik daar ook niet ver mee. Gelukkig was de service goed en werd ik tot twee maal toe door de dealer opgehaald. Ze konden niet geloven dat de dynamo stuk was en stuurden me, na met accukabels gestart te hebben, weer op pad. Na een paar honderd meter stond ik weer stil. Toen werd er verder gekeken.
Mtvrgr, Uzet1797.
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Niet mee gaan rijden!!!!.
Er zit tegenwoordig zoveel elektronica,die stroom blijven vragen en die je niet uit kan zetten.
Wij konden in spanje met een kapotte dynamo 25 km rijden en toe sloeg hij af bij gebrek aan stroom.
Er zit tegenwoordig zoveel elektronica,die stroom blijven vragen en die je niet uit kan zetten.
Wij konden in spanje met een kapotte dynamo 25 km rijden en toe sloeg hij af bij gebrek aan stroom.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 12 nov 2017 19:28
Auto: C5 1.8 16v Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Ik ga naar de lokale hoobygarage en zet er een andere in die ik hier uit donor heb kunnen halen.
Heeft de spanner van de mutiriem ook een blokkeerstand in de nietgespannen toestand om de riem er om te kunnen leggen zonder de spanner met de steeksleutel te onspannen?
Er af is nu eenmaal makkelijker dan er op.
Heeft de spanner van de mutiriem ook een blokkeerstand in de nietgespannen toestand om de riem er om te kunnen leggen zonder de spanner met de steeksleutel te onspannen?
Er af is nu eenmaal makkelijker dan er op.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie


