Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Bij mijn C5. 20 hdi met 163 pk uit 2010 met in totaal 167000km hadden we verleden week een melding dat de remblokken vervangen moesten worden. Bij controle afgelopen weekeinde bleek dat de kabel waaraan de kabels van de blokken worden gestoken is afgebroken. Vlak voor de stekker.
Iemand deze kabel al eens vervangen ? Waar zou ik op moeten letten ?
Iemand deze kabel al eens vervangen ? Waar zou ik op moeten letten ?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
De label wat aan het remblokje zit kun je niet vervangen. Deze kabel zal helemaal verrot zijn. Enige oplossing is afknippen en doorrijden totdat de blokjes op zijn.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Hij bedoelt volgens mij de kabel die aan de auto zit.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de kabel aan de remblokken durft stuk gaan.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
..maar ook die aan de auto gaat kapot.
Zoals bij mijn C5, door buiging/knikken in de buurt van dat bevestigings/doorvoer oog was 'ie links kapotgegaan.
Daar is het gerepareerd, maar daardoor wordt de kabel op dat punt stugger. En een paar maanden later was 'ie weer kapot.
Gekeken of daar een "reparatie-set" voor bestaat, maar helaas, die is er niet. En de hele kabel vervangen is geen optie, hij maakt deel uit van een veel groter geheel in de motoruimte.
En dus: geen signalering meer van versleten remblokken aan die kant.
Met de ca 15 kkm die ik per jaar nog afleg met deze auto is dat overkomelijk, elk jaar bij de APK en beurt even goed kijken hoever de blokken inmiddels afgesleten zijn volstaat.
Als ik nog dezelfde jaarcijfers zou halen als vroeger, zou ik het wél repareren. Bij mijn laatste Xantia heeft me dat een keer behoed voor ellende.
Groet,
JW
Zoals bij mijn C5, door buiging/knikken in de buurt van dat bevestigings/doorvoer oog was 'ie links kapotgegaan.
Daar is het gerepareerd, maar daardoor wordt de kabel op dat punt stugger. En een paar maanden later was 'ie weer kapot.
Gekeken of daar een "reparatie-set" voor bestaat, maar helaas, die is er niet. En de hele kabel vervangen is geen optie, hij maakt deel uit van een veel groter geheel in de motoruimte.
En dus: geen signalering meer van versleten remblokken aan die kant.
Met de ca 15 kkm die ik per jaar nog afleg met deze auto is dat overkomelijk, elk jaar bij de APK en beurt even goed kijken hoever de blokken inmiddels afgesleten zijn volstaat.
Als ik nog dezelfde jaarcijfers zou halen als vroeger, zou ik het wél repareren. Bij mijn laatste Xantia heeft me dat een keer behoed voor ellende.
Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Dank alle voor de reacties, was idd NIET de kabel van de blokken zelf maar de kabel van het "vaste gedeelte" net na de stekker.
Ga eens even nadenken hoe ik dit kan repareren/solderen en zal ook eens even bij GJO informeren hoe hij dit repareet
Ga eens even nadenken hoe ik dit kan repareren/solderen en zal ook eens even bij GJO informeren hoe hij dit repareet
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Solderen zou ik niet doen. Bij een soldering krijg je een stug deel in je kabel. Vaak gaat de reparatie binnen afzienbare tijd net naast de soldering defect door trillingen.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is wat er bij mij gebeurde, na de reparatie bij GJO.
Er is maar één goede oplossing: vervangen van dat stuk bedrading door een goed stuk, tot aan de binnenkant van het spatbord waar de bedrading vastzit en niet meer beweegt.
Helaas is daar geen reparatiestuk voor beschikbaar. Je moet dus zelf wat fabrieken, van een sloop C5 of wat anders.
Want vervangen van de complete kabelboom is een giga-klus, en kostbaar.
Groet,
JW
Er is maar één goede oplossing: vervangen van dat stuk bedrading door een goed stuk, tot aan de binnenkant van het spatbord waar de bedrading vastzit en niet meer beweegt.
Helaas is daar geen reparatiestuk voor beschikbaar. Je moet dus zelf wat fabrieken, van een sloop C5 of wat anders.
Want vervangen van de complete kabelboom is een giga-klus, en kostbaar.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

ik gebruik deze veel , zou ook bij vliegtuigen gebruikt worden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Hoi Hoi.
Ik heb dit probleem op mijn manier getackeld.
Ik heb de zwarte stekker (waar de remblokken op aan gesloten worden)open gezaagd en het binnenwerk eruit gepeuterd,wat lastig is want in de stekker zijn ze door verbonden.
Wat volgens mij inhoud dat beide remblokken versleten moeten zijn voor je een melding krijgt.
Aan het binnenwerk van de zwarte stekker heb ik 2 nwe draden gesoldeerd van ca 1 meter en gelijk de brug verwijderd.
De zaagsnede met een kunsthars alles weer vast geplakt en dicht gemaakt.
De nwe kabel naar voren geleid en weer terug naar achter (kabel is nu ca 30/40 cm langer).
De kabel zo dicht mogelijk bij de stekker en kabelboom goed vast gezet (zodat de laatste uiteinden weinig tot niet meer bewegen.
De beweging word nu dus opgevangen door de langere kabel.
En krijg ook een melding als er 1 remblok versleten is.
En het werkt al jaren zonder problemen.
grüß
Ik heb dit probleem op mijn manier getackeld.
Ik heb de zwarte stekker (waar de remblokken op aan gesloten worden)open gezaagd en het binnenwerk eruit gepeuterd,wat lastig is want in de stekker zijn ze door verbonden.
Wat volgens mij inhoud dat beide remblokken versleten moeten zijn voor je een melding krijgt.
Aan het binnenwerk van de zwarte stekker heb ik 2 nwe draden gesoldeerd van ca 1 meter en gelijk de brug verwijderd.
De zaagsnede met een kunsthars alles weer vast geplakt en dicht gemaakt.
De nwe kabel naar voren geleid en weer terug naar achter (kabel is nu ca 30/40 cm langer).
De kabel zo dicht mogelijk bij de stekker en kabelboom goed vast gezet (zodat de laatste uiteinden weinig tot niet meer bewegen.
De beweging word nu dus opgevangen door de langere kabel.
En krijg ook een melding als er 1 remblok versleten is.
En het werkt al jaren zonder problemen.
grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je moet natuurlijk een bepaalde lengte respekterenJW-C5 schreef:Zoiets was ook bij mij gebruikt.
Maar het probleem is dat daarmee dat toch al relatief korte stukje bewegende kabel nog veel korter/beperkter wordt in z'n mogelijkheid om flexibel te bewegen.
En dus brak 'ie er vlak onder opnieuw af...…![]()
Groet,
JW
