Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2018 17:11
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: donkergroen
En om met de deur in het huiselijk forum te vallen: de linker roosters (bestuurder) geven bij ingestelde 16 graden warme lucht. Rechts wel koud. Welke klep blijft hangen? Of is dit de aansturing?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
waarschijnlijk de motor van de klep

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2018 17:11
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: donkergroen
Aha, en waar valt die motor uit te bouwen?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Bij een ph1 is het vaak dat de klep bediening stuk gaat waar de servo erin steekt.
Oplossing was vanuit Citroen een servomotor met een langere as.
Er is op de site een draadje over te vinden.
Ik had de mijne opgelost door wat ms polymeer in de bediening te spuiten. Servomotor as iets vettig gemaakt (zodat ie niet vast komt te zitten in de polymeer). Servo gemonteerd. 24 uur wachten (droogtijd) en voila....
Oh ja, je kan er slecht bij maar bij een ph1 hoeft er geen dashboard gedemonteerd te worden. (itt ph2!)
Oplossing was vanuit Citroen een servomotor met een langere as.
Er is op de site een draadje over te vinden.
Ik had de mijne opgelost door wat ms polymeer in de bediening te spuiten. Servomotor as iets vettig gemaakt (zodat ie niet vast komt te zitten in de polymeer). Servo gemonteerd. 24 uur wachten (droogtijd) en voila....
Oh ja, je kan er slecht bij maar bij een ph1 hoeft er geen dashboard gedemonteerd te worden. (itt ph2!)

C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2018 17:11
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 325000
Kleur: donkergroen
Fantastisch! We gaan aan de slag. Dank oh dank
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 okt 2017 18:10
Auto: C5 Tourer hdi 2.0 ligne Business
Opties: groot kleur navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 208000
Kleur: zwart
Hallo,
mijn C5 PHII heeft overal warme lucht.
Nu was de reactie van een garage om heel het dashboard te demonteren en dan te kunnen kijken.
Waarschijnlijk het kleppenhuis kapot?
Kan dit niet anders of een andere reden voor zijn?
Anders kost dit bij de garage 1000-1500
mijn C5 PHII heeft overal warme lucht.
Nu was de reactie van een garage om heel het dashboard te demonteren en dan te kunnen kijken.
Waarschijnlijk het kleppenhuis kapot?
Kan dit niet anders of een andere reden voor zijn?
Anders kost dit bij de garage 1000-1500
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je bent er zeker van dat er genoeg koudemiddel in de Airco zit?
Bij de PH3 gaat de condensor nogal eens kapot, en dan krijg je dit.
Of heb je het toch over een PH2?
Dan zou het kunnen komen door een klep in de unit, maar bijna altijd is dat dan maar aan een kant het geval. De andere kant doet het dan nog wel goed.
Als het ineens aan beide kanten is, blijft verlies van koudemiddel toch de eerste verdachte.
Groet,
JW
Bij de PH3 gaat de condensor nogal eens kapot, en dan krijg je dit.
Of heb je het toch over een PH2?
Dan zou het kunnen komen door een klep in de unit, maar bijna altijd is dat dan maar aan een kant het geval. De andere kant doet het dan nog wel goed.
Als het ineens aan beide kanten is, blijft verlies van koudemiddel toch de eerste verdachte.
Groet,
JW
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 okt 2017 18:10
Auto: C5 Tourer hdi 2.0 ligne Business
Opties: groot kleur navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 208000
Kleur: zwart
uhhh..
dan zal ik inderdaad een phIII hebben..
Er was inderdaad geen koelmiddel meer aanwezig, en bij test bleek er een lek.
Nu kunnen ze alleen schade vaststellen door dashboard te demonteren, a 600 euro.
Dan kan het een ringetje van 0.10 zijn of dat hele huis a 800..
Als het alleen om te kijken al 600 kost aan arbeidsloon... dat vindt ik wel duur kijken, vandaar mijn vraag of dit anders kan
dan zal ik inderdaad een phIII hebben..
Er was inderdaad geen koelmiddel meer aanwezig, en bij test bleek er een lek.
Nu kunnen ze alleen schade vaststellen door dashboard te demonteren, a 600 euro.
Dan kan het een ringetje van 0.10 zijn of dat hele huis a 800..
Als het alleen om te kijken al 600 kost aan arbeidsloon... dat vindt ik wel duur kijken, vandaar mijn vraag of dit anders kan
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gauw naar een andere garage.
De kans dat de verdamper lek is is erg klein.
Meestal gaat de condensor stuk door steenslag e.d.
Een lekkage is te vinden door formeergas.
De kans dat de verdamper lek is is erg klein.
Meestal gaat de condensor stuk door steenslag e.d.
Een lekkage is te vinden door formeergas.
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 okt 2017 18:10
Auto: C5 Tourer hdi 2.0 ligne Business
Opties: groot kleur navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 208000
Kleur: zwart
Ze hebben er gas ingedaan geloof ik, en er was niets te zien onder de motorkap.
Nu denken ze dat er dus in de auto lekkage is, omdat dat bij dit type C5 in de auto zit?
Nu denken ze dat er dus in de auto lekkage is, omdat dat bij dit type C5 in de auto zit?

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 03 sep 2007 21:53
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Locatie: Amersfoort
Ik heb hetzelfde probleem.
Boes geeft aan dat het dashboard bij Ph 1 er niet uit hoeft maar waarschijnlijk wel het midden deel om er bij te kunnen lijkt mij. Boes, hoe moet ik dit zien van het ms polymeer spuiten in de bediening?
Boes geeft aan dat het dashboard bij Ph 1 er niet uit hoeft maar waarschijnlijk wel het midden deel om er bij te kunnen lijkt mij. Boes, hoe moet ik dit zien van het ms polymeer spuiten in de bediening?

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 03 sep 2007 21:53
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Locatie: Amersfoort
bij mij is het zo dat aan de bestuurderszijde warme lucht blaast, deur zijde, linker rooster van de twee midden roosters en bij de voorruit. kun je hier uit op maken of het de kleppen zijn of de motortjes?

C5club Rookie


Berichten: 28
Lid geworden op: 03 sep 2007 21:53
Auto: C5 break exclusieve 2.0i 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235000
Kleur: rood
Locatie: Amersfoort
na 40 km te hebben gereden met 33graden buiten temperatuur begon de koeling aan de bestuurders zijde het weer spontaan te doen. Was dus niet meer afhankeljk van alleen de rechterzijde, heerlijk.
kan het ook zijn dat de temperatuurvoelers stuk zijn? waar zitten die? zijn dat de twee rondjes (zijkant) in het kapje tegen dak aan boven de spiegel?
kan het ook zijn dat de temperatuurvoelers stuk zijn? waar zitten die? zijn dat de twee rondjes (zijkant) in het kapje tegen dak aan boven de spiegel?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er zit eentje onder auto ( dat ronde roostertje)
en als ik het goed voor heb zitten er nog twee op de kachel zelf.