ik zie met de diagbox deze fout staan (auto van mijn dochter), maar auto rijdt normaal (vin VF7LCRFJF74358968 ). Op AMT lees ik:
"Peugeot heeft voor deze motoren onlangs de thermostaat gemodificeerd. Oorspronkelijk is dit voertuig uitgerust met een elektrisch gestuurde thermostaat (onderdeelnummer 1338 E4). Als je deze besteld krijg je nu een conventionele thermostaat (onderdeelnummer 1338 A0). De stekker die op de oorspronkelijke thermostaat zat dien je los te laten hangen. Uiteraard wordt er een foutcode in de motorsturing gezet, nl. P0597 Gestuurde thermostaat. Het check engine lampje blijft uit.
Attent zijn dus als je de code P0597 tegen komt."
Zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Weet niet of de thermostaat ooit is vervangen, maar zou natuurlijk kunnen met 160.000 km. Kan ik dat makkelijk zien/controleren?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja dat kan heel goed. Dan zie je ergens bij de thermostaat, dat is daar waar de dikke radiator slang de motor verlaat, en los hangende gele stekker.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Gaan we daar van de week eens kijken, dank
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club Fan


Berichten: 56
Lid geworden op: 19 jun 2017 07:58
Auto: Berline - Exclusive 2.0-16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 120330
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Nieuw-Lekkerland
Goedendag beste forum lezers,
Vandaag de auto (C5 - 2005) laten keuren en daar kwam dezelfde foutcode uit als bij de topic starter.
Gelijk hier op het forum aan het rondkijken en kwam op deze topic uit. De stekker waar in dit topic over gesproken word zal ik morgen eens naar kijken.
Verder zie ik wel dat de oorspronkelijke 1338 E4 nog wel geleverd word alleen zie ik dat die op 105°C afgesteld sta en de conventionele 1338 A0 op 89°C.
Een hogere afgestelde temp is toch ook een betere verbranding?
Als ik nog een originele heb met stekker en die is defect aan het raken kan ik er weer gewoon één inzetten van 105°C of is het beter gebleken dat die van 89°C beter werken.
Vriendelijke Groet,
Raphaël
Vandaag de auto (C5 - 2005) laten keuren en daar kwam dezelfde foutcode uit als bij de topic starter.
Gelijk hier op het forum aan het rondkijken en kwam op deze topic uit. De stekker waar in dit topic over gesproken word zal ik morgen eens naar kijken.
Verder zie ik wel dat de oorspronkelijke 1338 E4 nog wel geleverd word alleen zie ik dat die op 105°C afgesteld sta en de conventionele 1338 A0 op 89°C.
Een hogere afgestelde temp is toch ook een betere verbranding?
Als ik nog een originele heb met stekker en die is defect aan het raken kan ik er weer gewoon één inzetten van 105°C of is het beter gebleken dat die van 89°C beter werken.
Vriendelijke Groet,
Raphaël