Dit probleem speelt al geruime tijd, maar met regelmatig gebruik en ook regelmatig de accu eruit en op de oplader, was hier wel mee te rijden.
Omdat het wel vervelend is heb ik een (niet Citroen)garage gevraagd hier samen met APK naar te kijken:
De accu zou nog goed zijn, de stekker van de trekhaak heeft de garagist losgekoppeld en hetzelfde geldt voor de radio.
Dit was midden december 2017. Het heeft echter niet geholpen.
Inmiddels (begin februari)is de storing verergerd. De accu loopt nu EN leeg EN de auto gaat na een uur niet gebruiken in de eco modus. Bij het omdraaien van de contactsleutel gaan de alarmlichten aan om vervolgens niet meer uit te gaan. Als de accu nog vol is start de auto wel. Pas na een ritueel van (uitzetten van de motor en) het loskoppelen van de accu gaan de alarmlichten uit.
Op aanraden van een Citroen dealer heb ik de COM 2000 vervangen door een ander tweede hands exemplaar.
Dit blijkt het niet te zijn.. Er is niets veranderd.
Op het forum las dat een soortgelijk probleem is opgelost door het vervangen van de ‘diodebrug’ van de dynamo.
Zou het vervangen van de dynamo zin hebben?
Staat het probleem van de niet uit krijgen alarmlichten in verband met het in de eco modus gaan van de auto, of kan dit een ‘simpele’ kapotte alarmschakelaar in het dashboard zijn?
Zie ik iets over het hoofd?
Heeft iemand een goed idee?
Alvast bedankt,
Willem