Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
waarom leg je je primacys dan niet achter (en de goede dus voor)
Dan kun je de set in zijn geheel afslijten en daarna de keuze maken. Heb je alleen deze winter geen winterbanden.... Dus voorzichtig aandoen en bij extreem winters weer thuis blijven (sowieso een goed advies)
Dan kun je de set in zijn geheel afslijten en daarna de keuze maken. Heb je alleen deze winter geen winterbanden.... Dus voorzichtig aandoen en bij extreem winters weer thuis blijven (sowieso een goed advies)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Bikkel


Berichten: 278
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:28
Auto: Nissan X-trail T32
Opties: alles..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 0
Kleur: Imperial Amber Pearl
Locatie: Ronse - België
Ik heb eigenlijk in de 35+ jaren dat ik auto rij nog nooit wintersloffen gehad... 
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De CC banden hebben zich inmiddels wel dubbels en dwars bewezen, gezien de zeer tevreden gebruikers hier.tonny25 schreef:Met primacy 3 weet je wat je hebt.
Met de cc banden moet je nog maar afwachten. Ik kies ook voor de primacy 3.
Zelf heb ik ze onder de C5 en sinds kort onder de 106GTI, en ook daaronder doen ze het fantastisch.
Met de 106 heb ik ze getest door hard een bocht te nemen op nat wegdek, ze geven geen krimp.
Uiteraard heb ik dit niet op de openbare weg gedaan, maar op een groot afgesloten eigen terrein, waar geen verkeer aanwezig is en met toestemming van de VAG liefhebbende eigenaar
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Bijna vergeten te melden....meting is mislukt.boes schreef:de bandenboer gaf aan dat de CC's steeds meer geluid gaan produceren naarmate ze ouder worden?
Ik heb me voorgenomen om met mijn geluidmeter mee te nemen richting de montage afspraak. dan meet ik de (versleten!) energy's op de heenweg en de nieuwe CC's op de terugweg op hetzelfde stuk weg (in dezelfde rijrichting natuurlijk).
helaas heeft mijn dB meter een C filter (alle octaafbanden ongewogen ipv een weging naar menselijk gehoor = A filter)
Voor wat het waard is.
Het geluid van de CC's komt wat brommiger over. Maar dat is subjectief en mijn goede oor is nou niet echt representatief
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Volgens mij worden alle banden lawaaiger naarmate het profiel afneemt. Dat is in ieder geval mijn ervaring van de afgelopen 50 jaar.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Mijn CC's liggen er nu bijna 50 000 km op.
Nog steeds niet echt cuppen, wel een fractie meer lawaai. Ik wissel VA per 20 000 km ivm berucht cup-bevorderend Volvo (Ford) onderstel.
Vandaag een forse sneeuwrit gemaakt van 180 km over diverse ondergronden en sneeuwcondities zeer acceptabel in de sneeuw, naar mijn idee een fractie minder dan echte WB.
Waarbij mij nogmaals opvalt dat de Volvo relaxter rijdt op echt gladde ondergrond, bv klinkers. De C5 waarschuwt eerder door licht onrustig worden van de achterzijde. Dat is zowel een voordeel als ook een nadeel. Nu begrijp ik beter waardoor dit soort auto's mij in het verleden op spiegelgladde ijzel voorbij gingen terwijl ik (toch niet zo snel bang bij gladheid) niet sneller durfde door het onrustig worden van de C5.
De kans op een te hoge snelheid is nu mogelijk meer aanwezig.
Ik zal nog even wat meer moeten zoeken (natuurlijk daar waar het kan en geen risico oplevert) waar de grens ligt en hoe die wordt aangekondigd, mogelijk ligt die grens ook inderdaad verder, maar zeker is dat natuurlijk niet.
Nog steeds niet echt cuppen, wel een fractie meer lawaai. Ik wissel VA per 20 000 km ivm berucht cup-bevorderend Volvo (Ford) onderstel.
Vandaag een forse sneeuwrit gemaakt van 180 km over diverse ondergronden en sneeuwcondities zeer acceptabel in de sneeuw, naar mijn idee een fractie minder dan echte WB.
Waarbij mij nogmaals opvalt dat de Volvo relaxter rijdt op echt gladde ondergrond, bv klinkers. De C5 waarschuwt eerder door licht onrustig worden van de achterzijde. Dat is zowel een voordeel als ook een nadeel. Nu begrijp ik beter waardoor dit soort auto's mij in het verleden op spiegelgladde ijzel voorbij gingen terwijl ik (toch niet zo snel bang bij gladheid) niet sneller durfde door het onrustig worden van de C5.
De kans op een te hoge snelheid is nu mogelijk meer aanwezig.
Ik zal nog even wat meer moeten zoeken (natuurlijk daar waar het kan en geen risico oplevert) waar de grens ligt en hoe die wordt aangekondigd, mogelijk ligt die grens ook inderdaad verder, maar zeker is dat natuurlijk niet.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Vorig jaar dacht ik het al te merken, en nu valt het me weer op.......
Het lijkt er op dat mijn Good-Year Ultragrip 9 winterbanden zuiniger met brandstof omspringen dan mijn Michelin Energysaver+ zomerbanden. Ik kan dit eigenlijk niet geloven, want meestal verbruiken winterbanden toch meer peut? Zelfde maat en loadindex.
zijn inderdaad ook het beste getest op verbruik bij winterbanden, zie ik nu bij de anwb
Omdat ik mijn winterbanden altijd tweedehands koop heb ik nogal wat verschillende merken er onder gehad. Deze bevallen me tot nu toe het beste, weinig lawaai, goede grip en erg zuinig dus.... Conti's TS850 ook supergoed, Michelin Alpin A4 lawaaibrommertjes
Het lijkt er op dat mijn Good-Year Ultragrip 9 winterbanden zuiniger met brandstof omspringen dan mijn Michelin Energysaver+ zomerbanden. Ik kan dit eigenlijk niet geloven, want meestal verbruiken winterbanden toch meer peut? Zelfde maat en loadindex.
zijn inderdaad ook het beste getest op verbruik bij winterbanden, zie ik nu bij de anwb
Omdat ik mijn winterbanden altijd tweedehands koop heb ik nogal wat verschillende merken er onder gehad. Deze bevallen me tot nu toe het beste, weinig lawaai, goede grip en erg zuinig dus.... Conti's TS850 ook supergoed, Michelin Alpin A4 lawaaibrommertjes
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat laatste verbaast me zeer
Ik had de Alpin 4's van 2010 tot 2016 onder mijn C5, van november tot half maart. En ik vond ze stiller dan elke andere winterband die ik vanaf 1996 onder mijn Xantia's gehad heb.
Ook in vergelijking met de Primacy's die ik onder de C5 gehad heb waren ze niet luidruchtiger.
Qua rij eigenschappen was ik er zeeeer over te spreken, met name in de echt winterse omstandigheden waren ze onverslaanbaar.
Intussen liggen ze onder de C5 van een mede forummer.
Hij koppelde me kort geleden terug dat ook hij er zeer over te spreken is
Groet,
JW
Ik had de Alpin 4's van 2010 tot 2016 onder mijn C5, van november tot half maart. En ik vond ze stiller dan elke andere winterband die ik vanaf 1996 onder mijn Xantia's gehad heb.
Ook in vergelijking met de Primacy's die ik onder de C5 gehad heb waren ze niet luidruchtiger.
Qua rij eigenschappen was ik er zeeeer over te spreken, met name in de echt winterse omstandigheden waren ze onverslaanbaar.
Intussen liggen ze onder de C5 van een mede forummer.
Hij koppelde me kort geleden terug dat ook hij er zeer over te spreken is
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Alpin 4 is wel cup-gevoelig, mogelijk waren ze al (licht) gecupt, toen Zwever ze tweedehands aanschafte. En eenmaal gecupt komt dat nooit weer goed, ook niet op een andere auto of as.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
A4 scoren op de ANWB test ook goed, behalve op geluid, matig tot redelijk. Voor wat het waard is.
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ook ik was gisterenavond en in de vroege nacht onderweg in de sneeuw, omgeving Arnhem.BJG schreef:Mijn CC's liggen er nu bijna 50 000 km op.
Nog steeds niet echt cuppen, wel een fractie meer lawaai. Ik wissel VA per 20 000 km ivm berucht cup-bevorderend Volvo (Ford) onderstel.
Vandaag een forse sneeuwrit gemaakt van 180 km over diverse ondergronden en sneeuwcondities zeer acceptabel in de sneeuw, naar mijn idee een fractie minder dan echte WB......
Daar viel in korte tijd best het eea naar beneden, ik moest de auto twee keer "uitgraven"
En glad was het daar zeker, diverse auto's weg zien glijden, vast komen zitten op vluchtheuveltjes en dat soort zaken.
Met de CC's onder mijn C5 was dat geen enkel probleem, gewoon goed bochten, ook scherpe kunnen nemen zonder ingrijpen van ESP.
Bij wat steviger optrekken wel ingrijpen van ASR, en ABS bij harder afremmen op de sneeuw. Maar dat is uiteraard normaal.
Ik heb ze er nu 26000 km onder zitten, met voor nog 5 mm, achter 6 mm profiel gemeten in het midden van het loopvlak. Nieuw hadden ze 7 mm, heb ik even gecheckt in de aantekeningen die ik ervan gemaakt had.
Wel is vastgesteld dat er wat cupping begint op te treden aan de binnenkant van de achterbanden.
En een lichte zaagtandvorming aan de buitenkant, achter iets meer dan aan de voorkant.
Binnenkort moet ik ze eens opnieuw laten balanceren, er zit nu een heel lichte trilling in rond de 110 km/u.
In overleg met de specialist waar ik dat laat doen ga ik overwegen om banden links <> rechts te wisselen, na omdraaien op de velg welteverstaan. En voor <> achter.
Wordt vervolgd, uiteraard........
Voor de rest ben ik zeer te spreken over de CC's, geen twijfel dat ze er opnieuw onder gaan.
Groet,
JW
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
?
Van L naar R kan toch niet ivm de verplichte draarrichting/profiel?
Van L naar R kan toch niet ivm de verplichte draarrichting/profiel?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat gaat altijd niet , soms heb je ook een buitenkant van de band.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klopt, zoals dat het geval is bij de Primacy en de ES. Die zijn niet rijrichting, wel buitenkant gebonden.
Onder mijn Xantia heb ik die gewoon links <> rechts gewisseld, om van het zingen door de zaagtanden af te zijn. Dat werkte prima, na 100 km waren ze stil.
De CC is alleen rijrichting gebonden, net als bijna elke winterband zoals de Alpin 4.
Die kun je alleen links <> rechts wisselen als je ze op de velg omdraait.
En dat is wat ik overweeg te doen.....
Groet,
JW
Onder mijn Xantia heb ik die gewoon links <> rechts gewisseld, om van het zingen door de zaagtanden af te zijn. Dat werkte prima, na 100 km waren ze stil.
De CC is alleen rijrichting gebonden, net als bijna elke winterband zoals de Alpin 4.
Die kun je alleen links <> rechts wisselen als je ze op de velg omdraait.
En dat is wat ik overweeg te doen.....
Groet,
JW





