tot hiertoe heb ik nog niet kunnen ontdekken wanneer bij het vervangen van een onderdeel of je het moet in leren of zichzelf inleerd.
het zij aan nummers of letters , of in de onderdelen lijst.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Klopt daar is bijna geen logica in te ontdekken.
Een paar richtlijnen kan ik geven.
Je zou kunnen zeggen dat ieder onderdeel dat meewerkt aan de mengselregeling moet worden ingeleerd na vervanging. Vaak in een apart menu in de tester. Staat de mogelijkheid er niet, dan moet je de adaptiewaarden resetten zodat het motormanagement de gehele mengselregeling opnieuw inleert.
Verder wordt er van onderdelen die verslijten en die belangrijk zijn voor het motormanagement een teller bijgehouden. Bijvoorbeeld zoals een roetfilter of een multiriem bij start stop. Daarom moeten deze na vervanging worden ingeleerd.
Dan heb je nog componenten waar codering in zit voor startblokkering of diefstalbeveiliging, die moeten natuurlijk worden ingeleerd. De componenten met diefstal beveiligingscodes worden steeds talrijker. Dat begon met een radio, en breidt zich meer en meer uit naar sloten en radarkoppen bijvoorbeeld.
Verder kun je er van uit gaan dat ieder component dat communiceert in een netwerk op de juiste wijze moet worden geconfigureerd. Communiceert dit onderdeel dan ook nog met een onderdeel uit een ander netwerk dan waar het zelf in zit dan moet er in de gateway ook de configuratie worden ingesteld.
Een paar richtlijnen kan ik geven.
Je zou kunnen zeggen dat ieder onderdeel dat meewerkt aan de mengselregeling moet worden ingeleerd na vervanging. Vaak in een apart menu in de tester. Staat de mogelijkheid er niet, dan moet je de adaptiewaarden resetten zodat het motormanagement de gehele mengselregeling opnieuw inleert.
Verder wordt er van onderdelen die verslijten en die belangrijk zijn voor het motormanagement een teller bijgehouden. Bijvoorbeeld zoals een roetfilter of een multiriem bij start stop. Daarom moeten deze na vervanging worden ingeleerd.
Dan heb je nog componenten waar codering in zit voor startblokkering of diefstalbeveiliging, die moeten natuurlijk worden ingeleerd. De componenten met diefstal beveiligingscodes worden steeds talrijker. Dat begon met een radio, en breidt zich meer en meer uit naar sloten en radarkoppen bijvoorbeeld.
Verder kun je er van uit gaan dat ieder component dat communiceert in een netwerk op de juiste wijze moet worden geconfigureerd. Communiceert dit onderdeel dan ook nog met een onderdeel uit een ander netwerk dan waar het zelf in zit dan moet er in de gateway ook de configuratie worden ingesteld.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik het goed voor heb moet de accu bij een start /stop ook ingeleerd worden. klopt dat?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja als er een accumanagement (kastje op de min pool) zit moet de accu meestal worden ingeleerd inderdaad.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Die-Hard


Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Wat die accu betreft, ik heb onlangs een nieuwe laten plaatsen bij een grote auto-electro zaak in Neerpelt.
Het eerste wat de monteur vroeg was of er een stop-start systeem op stond, want indien ja konden ze hem niet vervangen, moest dan naar Citroën-garage.
Gelukkig heb ik dat stop-start gedoe er niet op ...
Het eerste wat de monteur vroeg was of er een stop-start systeem op stond, want indien ja konden ze hem niet vervangen, moest dan naar Citroën-garage.
Gelukkig heb ik dat stop-start gedoe er niet op ...
