Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Geachte leden,
Ik ben al 8 jaar in het bezit van een C5 break, HPI 2.0 exclusive. De citroen is van 2001, 15 jr oud. Recent vervangen van de hp pomp, remschijven voor, uitlaat. Alles doet het nog... op de koppeling na. Die trapte ik gister ineens aan gort. Ik ben helemaal geen koppelingrijder maar na 2.5 ton heeft ie het dan toch begeven. Geen druk meer. Kan nog wel schakelen en rijden maar moet niet te veel gas geven; dan gaat ie slippen. Zit weinig druk onder het pedaal maar werkt nog wel.
Wat denk je; heeft het nog zin die koppeling/drukgroep te vervangen of zeg je; koop iets nieuws..? Vrij subjectieve vraag, snap ik. Wat zouden de kosten zijn? Is het de moeite waard...?
Hoor graag van een ervaringsdeskundige.
Mvg Vin.
Ik ben al 8 jaar in het bezit van een C5 break, HPI 2.0 exclusive. De citroen is van 2001, 15 jr oud. Recent vervangen van de hp pomp, remschijven voor, uitlaat. Alles doet het nog... op de koppeling na. Die trapte ik gister ineens aan gort. Ik ben helemaal geen koppelingrijder maar na 2.5 ton heeft ie het dan toch begeven. Geen druk meer. Kan nog wel schakelen en rijden maar moet niet te veel gas geven; dan gaat ie slippen. Zit weinig druk onder het pedaal maar werkt nog wel.
Wat denk je; heeft het nog zin die koppeling/drukgroep te vervangen of zeg je; koop iets nieuws..? Vrij subjectieve vraag, snap ik. Wat zouden de kosten zijn? Is het de moeite waard...?
Hoor graag van een ervaringsdeskundige.
Mvg Vin.
V.I.P.


Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Hi Vin,
De kosten van vervanging van..., zullen ergens uitkomen tussen €.700,00 t/m €.1100,00. Laat vooral verschillende offertes maken. Ik zelf betaalde €.739,00. ruim 2 jaar geleden.
Succes toegewenst(!) met het vinden van een goed adres.
Groet, Zietroen
De kosten van vervanging van..., zullen ergens uitkomen tussen €.700,00 t/m €.1100,00. Laat vooral verschillende offertes maken. Ik zelf betaalde €.739,00. ruim 2 jaar geleden.
Succes toegewenst(!) met het vinden van een goed adres.
Groet, Zietroen
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Dank voor de reactie Zietroen. Ik heb idd 3 garages gebeld met 3 verschillende bedragen: €900, €1100 en €1300.
Ik heb zelf de spullen bij een onderdelenzaak gehaald. kosten € 220,- incl bak-olie, keerringen etc.
Ik heb iemand anders gevonden die het gaat doen.
Mvg Vin
Ik heb zelf de spullen bij een onderdelenzaak gehaald. kosten € 220,- incl bak-olie, keerringen etc.
Ik heb iemand anders gevonden die het gaat doen.
Mvg Vin
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij die keerringen (naar ik aanneem voor de aandrijfassen aan de bakkant) zit ook die van de krukas?
Die zou ik gelijk vervangen, na 15 jaar is die keihard geworden. Ook die op de ingaande as zit van de bak zou ik vervangen.
En kijk even de pluggen na die achter het vliegwiel zitten, die willen bij deze motor nog wel eens los gaan zitten en dus gaan lekken.
Groet,
JW
Die zou ik gelijk vervangen, na 15 jaar is die keihard geworden. Ook die op de ingaande as zit van de bak zou ik vervangen.
En kijk even de pluggen na die achter het vliegwiel zitten, die willen bij deze motor nog wel eens los gaan zitten en dus gaan lekken.
Groet,
JW
Berichten: 327
Lid geworden op: 05 jul 2008 22:58
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator
Locatie: Arnhem
een HPI versie, ben benieuwd hoeveel er hier nog van rond rijden.
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak
C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
@ JTbakker. Ik zou het idd niet weten. Die van mij rijdt nog als een zonnetje. Neemt niet weg dat ik mijn portie wel heb gehad. Maar ja, tis allemaal op te lossen.
@JW. Jammer dat ik je berichtje nu pas lees. De koppeling zit er alweer een week in. De onderdelen waar jij het over hebt zijn niet vervangen helaas. Had ik het eerder gelezen, had ik het laten doen.
@JW. Jammer dat ik je berichtje nu pas lees. De koppeling zit er alweer een week in. De onderdelen waar jij het over hebt zijn niet vervangen helaas. Had ik het eerder gelezen, had ik het laten doen.

