C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 dec 2016 09:46
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Accumeter

Bericht door rayadam »

Goedendag,

Het viel mij op tijdens mijn vakantie dat de accumeter doorslaat over het midden heen, het is wisselend. De ene dag staat hij in het midden, maar meer en deels door het midden heen.

Nu vraag ik mij af wat dit kan zijn.

ter info: Ik heb sinds kort de autoradio laten vervangen voor een Pioneer, de orginele autoradio is er uit en heb in de sigarettenaansteker een usb connector laten inbouwen voor twee USB stekkers. (trouwens die vloog er ook uit met een stank, lampje doet het nog maar de connectoren laden niets meer op)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: ACCUMETER

Bericht door c5maarten »

Klinkt alsof tijdens het installeren van de laders iets niet helemaal lekker is gegaan. Zeker aangezien je aangeeft dat ze niet doen laden! Ik zou die hele handel eruit gooien en die iemand met verstand van zaken laten nakijken/inbouwen.
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: ACCUMETER

Bericht door goudfrank »

Als die USB lader een plug in de aansteker-aansluiting is, dan heeft deze maar een beperkt vermogen bij het gebruik van twee apparaten. Dat is te lezen bij o.a. dit exemplaar.
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Accumeter

Bericht door BJG »

De accuspanning kan varieren, dat hoeft opzichzelf niets ernstigs te zijn. Wanneer de accu in slechte staat is vervult hij zijn bufferfunctie minder goed en krijg je meer variaties, dit zou een oorzaak kunnen zijn, maar niet noodzakelijkerwijs.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
V.I.P.
V.I.P.
Re: Accumeter

Bericht door grun »

De voltmeter van mijn dame staat altijd keurig in het midden, daar ligt het niet aan. Maar voor de rest heb ik ook een nogal moeizame relatie met de sigarettenaansteker, op de een of andere manier krijg ik die niet aan de praat. Ik wil hem gebruiken voor twee toepassingen: een aansluitpunt voor de laadkabel van een dashcam, en als aansluitpunt voor de laadkabel van een smartphone met navigatie software.

Als sigarettenaansteker doet hij het prima. Je drukt het ding in, en 20 seconden later popt hij roodgloeiend omhoog. Dat lijkt me zoals bedoeld.

Beide laadkabels echter maken geen contact, het is net alsof de stekkers korter zijn dan de diepte van de schacht van de aansteker. Bovenaan beide stekkers zit een verdikking waardoor ze er ook niet dieper in geduwd kunnen worden. Dat zou verklaren waarom ze het niet doen, dan maken ze gewoon geen contact. Beide kabels werken wel in de specifieke 12V aansluiting tussen de voorstoelen, maar eigenlijk is dat bedoeld als aansluitpunt voor de passagiers achterin. Die aansluiting lijkt ook wat minder diep.

Ik heb nu een driepolige 12V-splitter aangeschaft via ebay, met een stekker zonder verdikking bovenaan. Ik kan de stekker er nu net zover in de schacht duwen als nodig, maar desondanks doet hij het nog steeds niet. Waarom, geen idee. Geprobeerd met en zonder sleutel in het contactslot op de accessoirestand. Dat zijn gewoon van die dingen die me irriteren, op zich werkt het prima zolang de aansluiting tussen de voorstoelen gebruikt wordt.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: Accumeter

Bericht door Menno »

Als je dat sigarettengeval toch niet gebruikt vervangen door zoéén als voor de achterpassagiers die specifiek voor 12v is bedoeld ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Accumeter

Bericht door goudfrank »

Deze van Tomtom werkt bij mij prima in het aansteker-contact vooraan.
Afbeelding
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 dec 2016 09:46
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Re: Accumeter

Bericht door rayadam »

hierbij de foto van de meter van hedenochtend. Ondertussen is er een nieuwe USB lader ingegaan (die was kapot)
IMG_2489.JPG
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Accumeter

Bericht door BJG »

Draaide de motor of was alleen het contact aan?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 dec 2016 09:46
Auto: citroen c5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Re: Accumeter

Bericht door rayadam »

Lopende motor
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Accumeter

Bericht door BJG »

Dan is de laadspanning aan de hoge kant, hoeft niet heel erg te zijn, maar varieert de meter erg veel check dan als eerste eens met een goede tester de accu.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie