C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Na een brandje onder de motorkap van de C5 die dus voorgoed van straat is ben ik op zoek naar een vervanger.
Nu heb ik al e.e.a. bekeken maar nog niet de C5 gevonden en twijfel ook nog aan een C4.
Maar mijn vraag is zijn er ook forumleden die ervaring hebben met de 1.6 vti motor.
toch maar weer een citroen!!!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ja , echter niet in een C5 , daar zat een peugeot omheen ....

Geen hele fijne motor.
Net als de THP behoorlijk wat issues , bovendien is zo'n motor m.i. voor een zware C5-3 echt ondergemotoriseerd.

Met wat pech verbruikt deze motor bijna net zoveel olie als benzine ...

Roman heeft hem in zijn C4 gehad, die was er ook niet echt over te spreken.

Ik zou zelf in een C5-3 liever de wat oudere 2.0 16v zien ( of V6 ) danwel een lekker degelijke 2.0 HDI

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Mijn vader heeft 'm in de DS3 gehad. Overigens een combi die weinig tot niet is geleverd.

Het beestje dronk behoorlijk olie. 1:1000. Dit ondanks een realtief lage kilometerstand (120.000).

Verder ook niet heel zuinig.

Hij heeft nu het nieuwe model C3 met een Puretec en is daar een stuk blijer mee.

Anderzijds heb ik heel veel km's in de C4 gereden met de 2.0 HDi motor. De meest probleemloze Citroen die ik ooit heb gereden. In 180.000Km 1x ongeoorloofd bij de garage gestaan voor een kapotte lichtsensor.

Verder is het vorige type C4 ook geleverd met de 140Pk 2.0 die in een C4 meer dan sterk genoeg is.

Ik heb een half jaar geleden voor hetzelfde dilemma gestaan. Ik wilde graag een 6 traps automaat, dus dan blijft de V6 over. Uiteindelijk een Ph2 gekocht omdat die precies in de juiste uitvoering beschikbaar was en ik geen Ph3 kon vinden die aan mijn eisen voldeed.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Onze VTi was gloednieuw, ook die wist hem prima te raken wat betreft olieverbruik , bij 120k was de auto al enige tijd met zijn tweede motor bezig ( rond de 90k reeds vervangen , wel onder coulance van PSA ) :lol:

Er schijnen er te zijn die er geen last van hebben, maar ik laat hem nu net als zijn grotere broer de THP graag links liggen ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het valt me op dat de mooiere exemplaren meestal thp motoren zijn, en wat betreft de C4 wordt het dan ook moeilijk, dat zijn zowat allemaal vti motoren.

Ik heb er al een aantal bekeken, voornamelijk 1.8 en 2.0 liter maar voor een 08 of 09 model wordt veel geld gevraagd en zijn vaak niet de mooiste exemplaren.
Wat mij opviel is dat Ph3 een wat lagere instap heeft dan zijn voorganger, op dat punt is de C4 wat hoger en voor mij makkelijker.



we zoeken weer verder.
toch maar weer een citroen!!!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
De C5 is nooit een luxe uitvoering icm de VTi , de THP is er zelfs in exclusive trim en dus zijn dit vaak de mooiere uitvoeringen ( luxer )

De C4 is er daarentegen wel met VTi in luxe uitvoeringen te vinden.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het gaat mij niet zo zeer om de luxe van de auto maar wel om de staat van de auto, dus redelijk kras en deuk vrij.

De vorige was een exclusive maar als ik de navigatie 2 keer heb gebruikt in 4 jaar is het veel en de knopjes van de elektrische stoel gebruik je ook een keer.


https://www.leaseplan.nl/occasions/citroen/C5/14794722/" onclick="window.open(this.href);return false;

in deze zitten genoeg knopjes.
toch maar weer een citroen!!!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Let wel dat dit geen volautomaat is maar een robotbak !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik zie in de onderhoudshistorie dat de koppeling vervangen is bij 120.406km. Maar wat moet ik me daar dan bij voorstellen bij een automaat?
En verder is de DB riem bijna aan de beurt.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 mei 2007 20:02
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Orange
Locatie: Duiven
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Een robotbak is in feite een handbak waarbij het schakelen elektronisch wordt gedaan. Zit dus gewoon een koppeling in. Wel vlot dat ie al is vervangen.

Verder is leaseplan niet gek. Termijn van de lease is vaak afgestemd op het moment dat er kosten aankomen. Mijn C4 moest er destijds ook uit net voor de distributiewissel ;)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Vanmiddag even gekeken, mooie auto en zeer compleet, maar zoals Menno als schreef dat het een robotbak is en geen gewone automaat laat ik het maar bij kijken, op naar de volgende.
toch maar weer een citroen!!!
Plaats reactie