Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Beste C5 liefhebbers,
ik heb een probleem met mijn C5, het Olie verbruik.
ik rij haar altijd rustig warm, maar sinds mijn aanschaf oktober 2016 is het olie verbruik 2000 kilometer erger geworden, dus van 3000 kilometer op een liter naar 1 liter op 1000 kilometer.
ik het de ristrictor er in geplaats zo'n 1000 kilometer geleden
kan iemand mij vertellen wat ik hier redelijkerwijs aan kan laten doen?
ik heb trouwens totaal geen vermogens verlies, geen lekkage te bekennen.
en is het mogelijk om er eventueel een andere motor in te plaatsen bijvoorbeeld een 3.0 V6?
of raden jullie dat totaal af?
het gaat of de huidige 2.0 16V uit 2006 handgeschakeld, met o.a nieuwe koppeling, waterpomp, distributie, nieuwe airco slang en volledig gevuld.
heel erg bedankt alvast voor de reacties!
mvg Dennis Schalkwijk
ik heb een probleem met mijn C5, het Olie verbruik.
ik rij haar altijd rustig warm, maar sinds mijn aanschaf oktober 2016 is het olie verbruik 2000 kilometer erger geworden, dus van 3000 kilometer op een liter naar 1 liter op 1000 kilometer.
ik het de ristrictor er in geplaats zo'n 1000 kilometer geleden
kan iemand mij vertellen wat ik hier redelijkerwijs aan kan laten doen?
ik heb trouwens totaal geen vermogens verlies, geen lekkage te bekennen.
en is het mogelijk om er eventueel een andere motor in te plaatsen bijvoorbeeld een 3.0 V6?
of raden jullie dat totaal af?
het gaat of de huidige 2.0 16V uit 2006 handgeschakeld, met o.a nieuwe koppeling, waterpomp, distributie, nieuwe airco slang en volledig gevuld.
heel erg bedankt alvast voor de reacties!
mvg Dennis Schalkwijk
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Welk resultaat heeft de Oilsaver gebracht? Heb je daar al gegevens van?
Waarschijnlijk zal een compressiemeting aan het licht kunnen brengen of er in 1 van de cilinders een zuigerveer niet goed meewerkt. Ook kan er een lekkage zijn bij de klepsteelrubbers.
Wanneer je dagelijks met een auto rijdt merk je een verschil in vermogen niet zo snel op, je went eraan.
Waarschijnlijk zal een compressiemeting aan het licht kunnen brengen of er in 1 van de cilinders een zuigerveer niet goed meewerkt. Ook kan er een lekkage zijn bij de klepsteelrubbers.
Wanneer je dagelijks met een auto rijdt merk je een verschil in vermogen niet zo snel op, je went eraan.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Geen verschil kwa olie verbruik alleen maar meer geworden.. Ik zal even langs de garage, voor de compresie meting.. Dankjewel voor het reageren in iedergeval
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ombouwen naar een V6 zou ik niet doen: daarmee ga je jezelf een enorme bult administratie op de hals halen.
WAt voor olie heb je erin zitten?
Ik merk bij mijn bussie een groot verschil tussen de ene en de andere olie.
Daarnaast zijn er nog weleens wat sluiplekkages die hard kunnen gaan zoals een zwetend oliefilter.
Als ze het verstookt moet je dat kunnen merken als je er achter rijdt bij die hoeveelheden.
WAt voor olie heb je erin zitten?
Ik merk bij mijn bussie een groot verschil tussen de ene en de andere olie.
Daarnaast zijn er nog weleens wat sluiplekkages die hard kunnen gaan zoals een zwetend oliefilter.
Als ze het verstookt moet je dat kunnen merken als je er achter rijdt bij die hoeveelheden.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dennis schreef:
en is het mogelijk om er eventueel een andere motor in te plaatsen bijvoorbeeld een 3.0 V6?
of raden jullie dat totaal af?
Naast de administratieve rompslomp, RDW etc, komt er een hele hoop bij kijken. Naast het erin lepelen van die andere motor kom je oa ook je koeling, remmen etc. aan het aanpassen. Kortweg heel veel geld wat de auto nooit meer gaat opbrengen!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik denk dat je voor dit geld de huidige motor geheel kunt (laten) reviseren of een ruilmotor (laten) monteren en dan nog over houdt om (kortKortweg heel veel geld wat de auto nooit meer gaat opbrengen!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Bij een andere motor heb je ook geen garantie dat je geen olieverbruik hebt.
Mijn huidige motor heeft een verbruik van +/- 1:15000Km en daar staat 104000km op.
Ik weet dat Timo ook al een hoog verbruik had bij 100000Km.
Als je het wil terug dringen zal je eerst de bron moeten vinden.
en mocht je toch graag willen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ichSnippet
En qua olie: hou het op 5W40.
Goedkoop inkopen in Duitsland (levoil/oil-drop).de
Greetz Iceman
Mijn huidige motor heeft een verbruik van +/- 1:15000Km en daar staat 104000km op.
Ik weet dat Timo ook al een hoog verbruik had bij 100000Km.
Als je het wil terug dringen zal je eerst de bron moeten vinden.
en mocht je toch graag willen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... ichSnippet
En qua olie: hou het op 5W40.
Goedkoop inkopen in Duitsland (levoil/oil-drop).de
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
V.I.P.


Berichten: 75
Lid geworden op: 29 jun 2012 13:18
Auto: PH3 C5 2.0 Exclusive automaat
Opties: pack hifi, led, exclusive.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122.000
Kleur: geenzilver & netgeengrijs
Dank jullie wel! Geweldig voor de snelle reacties!
Bedankt mvg Dennis Schalkwijk
Bedankt mvg Dennis Schalkwijk
C5club Bikkel


Berichten: 375
Lid geworden op: 03 dec 2016 09:54
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator
Locatie: 030
Mocht je een andere motor erin lepelen dan is een zelfde type wenselijk.
Naast de al genoemde dingen sluit het motormanagement ook niet meer aan en dien je heel wat elektronica om te zetten en die weer in in te leren op je auto. Vroeger ging dat wat makkelijker. Tegenwoordig is dat het geld en werk niet waard.
Naast de al genoemde dingen sluit het motormanagement ook niet meer aan en dien je heel wat elektronica om te zetten en die weer in in te leren op je auto. Vroeger ging dat wat makkelijker. Tegenwoordig is dat het geld en werk niet waard.
