Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2012 23:00
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Iceland Blue
De monteur die de bedrading heeft gelegd is op vakantie. Z'n collega geeft aan dat alles origineel is ingelegd (dus PHI), maar ik zal moeten checken of het evt. (PHII) moet zijn. Anders moet ik de originele stoel terugzetten ;-(
Wat zijn de verschillen? Wat kan ik proberen?
Wouter
Wat zijn de verschillen? Wat kan ik proberen?
Wouter
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het verschil zit hem in de airbag aansluiting ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2012 23:00
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Iceland Blue
De Airbag aansluiting is ok!
Wouter
Wouter
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2012 23:00
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Iceland Blue
hmm
nee, niet ergens tegen aan gereden, maar in ieder geval het
juiste stekkertje.
Wouter
Wouter
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Dat een stekker past betekent natuurlijk niet dat de aansluiting ok is. Vooral ook omdat het een nogal primaire veiligheidsvoorziening is.
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2012 23:00
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Iceland Blue
Heb voor nu de electrische stoel maar uitgebouwd en de oude er weer ingezet (ivm vakantie). N de vakantie pak ik dit draadje weer op. Blijf het wel balen vinden. Heb nog even getest vwb de airbag in de stoel. losgekoppeld geeft de BSI een signaal dat er een veiligheidsprobleem is. Na opnieuw aansluiten verdwijnt deze melding.
Wouter
Wouter
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021 15:25
Auto: Berline 3.0i V6 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 230000
Kleur: zwart
Hoi allemaal,
Mijn oude PH1 3.0l V6 Exclusive met lederen elektrisch interieur is overleden en ik wil de elektrische leren stoelen in mijn "nieuwe" PH2, 2006 gaan zetten. Ik ben al even aan het lezen hier en heb de meeste draadjes wel gezien. Ook heb ik even gekeken: de nodige bedrading is niet aanwezig in de PH2.
Nu lees ik dat hetvolgende zou moeten gebeuren:
1 - Airbags overzetten (want die hebben een andere spanning)
2 - detectiemat passagier zit niet in de PH1 stoel, dus de gordeldetectie zal met een lexia moeten worden uitgezet.
3 - Draad trekken
Ik denk dat het me wel gaat lukken de airbags over te zetten, maar misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips anyone?
Voor wat betreft de gordeldetectie zal ik naar de garage moeten en hetzelfde geldt voor het trekken van de benodigde draden.
Maar nu mijn vraag: hoe kan ik mijn garagist het beste helpen met het trekken van de draad? Ik kan namelijk de oude kabel in de PH1 totaan mijn middenconsole volgen. Daar verdwijnt hij uit het zicht en kom ik er niet meer bij totdat ik onder het stuur in het zekeringenkastje (37,38,39,40) vier 6303 / 3063 draden zie zitten, twee keer blauw, twee keer rose. Kan ik de draden uit de PH1 ergens losknippen om ze vervolgens in de PH2 weer te plaatsen? Dan hoeft de garage alleen maar de aansluitingen te maken. Zo ja, waar kan ik het beste knippen? Hoe krijg ik een draad vanaf de passagierskant naar de zekeringenkast?
Een hoop vragen, maar elke tip is welkom! Kijk ook even bij de rubriek 'aangeboden'. Daar zal ik mijn PH1 V6 omschrijven. Link volgt.
Hartelijke groet,
Joris
Mijn oude PH1 3.0l V6 Exclusive met lederen elektrisch interieur is overleden en ik wil de elektrische leren stoelen in mijn "nieuwe" PH2, 2006 gaan zetten. Ik ben al even aan het lezen hier en heb de meeste draadjes wel gezien. Ook heb ik even gekeken: de nodige bedrading is niet aanwezig in de PH2.
Nu lees ik dat hetvolgende zou moeten gebeuren:
1 - Airbags overzetten (want die hebben een andere spanning)
2 - detectiemat passagier zit niet in de PH1 stoel, dus de gordeldetectie zal met een lexia moeten worden uitgezet.
3 - Draad trekken
Ik denk dat het me wel gaat lukken de airbags over te zetten, maar misschien is er iemand die hier ervaring mee heeft? Tips anyone?
Voor wat betreft de gordeldetectie zal ik naar de garage moeten en hetzelfde geldt voor het trekken van de benodigde draden.
Maar nu mijn vraag: hoe kan ik mijn garagist het beste helpen met het trekken van de draad? Ik kan namelijk de oude kabel in de PH1 totaan mijn middenconsole volgen. Daar verdwijnt hij uit het zicht en kom ik er niet meer bij totdat ik onder het stuur in het zekeringenkastje (37,38,39,40) vier 6303 / 3063 draden zie zitten, twee keer blauw, twee keer rose. Kan ik de draden uit de PH1 ergens losknippen om ze vervolgens in de PH2 weer te plaatsen? Dan hoeft de garage alleen maar de aansluitingen te maken. Zo ja, waar kan ik het beste knippen? Hoe krijg ik een draad vanaf de passagierskant naar de zekeringenkast?
Een hoop vragen, maar elke tip is welkom! Kijk ook even bij de rubriek 'aangeboden'. Daar zal ik mijn PH1 V6 omschrijven. Link volgt.
Hartelijke groet,
Joris
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Over de bedrading naar de zekeringen kast; hoer zit nog ergens een afschakel relais tussen onder het Dashboard ter hoogte van het stuur ergens. Of ja; die hoort daar te zitten bij elektrisch verstelbare stoelen. Dus die zal ook geplaatst moeten worden.
Verder is het van belang dat er een aantal zakeringen bijkomen in de kast onder de BSI in het motorcompartiment. Ook iets om je garagist op te wijzen.
Ik weet niet hoe dit bij een ph2 precies zit maar ik vermoed minstens een maxi zekering en een gewone zekering.
In de zekeringenkast onder het stuur zijn meen ik vrije plekken voor elektrisch gestuurde stoelen voorzien dus het relais kan hier eenvoudig op aangesloten worden denk ik. Er zijn wel draadjes hierover te vinden op het forum en als ik me niet vergis is het bij ph1 en ph2 nagenoeg gelijk
Verder is het van belang dat er een aantal zakeringen bijkomen in de kast onder de BSI in het motorcompartiment. Ook iets om je garagist op te wijzen.
Ik weet niet hoe dit bij een ph2 precies zit maar ik vermoed minstens een maxi zekering en een gewone zekering.
In de zekeringenkast onder het stuur zijn meen ik vrije plekken voor elektrisch gestuurde stoelen voorzien dus het relais kan hier eenvoudig op aangesloten worden denk ik. Er zijn wel draadjes hierover te vinden op het forum en als ik me niet vergis is het bij ph1 en ph2 nagenoeg gelijk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
In dat geval zit de zekering onder de motorkap, onder de bsm, er al.
Boven de bsi via het opbergvak links van het stuur, kom je bij de zekering strip waar er 2 missen
De afschakelrelais zitten bij mij onder de stoelen zelf nb.
Boven de bsi via het opbergvak links van het stuur, kom je bij de zekering strip waar er 2 missen
De afschakelrelais zitten bij mij onder de stoelen zelf nb.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021 15:25
Auto: Berline 3.0i V6 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 230000
Kleur: zwart
Zie onderstaand linkje naar mijn 'oude' PH1. Rijdt nog, maar laadt dus niet meer bij (waarschijnlijk olie uit lekkende nokkenaskeerring in dynamo
). Wie mij physiek helpt de bedrading voor de stoelen in mijn PH2 in orde te maken, mag hem hebben!
viewtopic.php?f=10&t=22399" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=10&t=22399" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2021 15:25
Auto: Berline 3.0i V6 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 230000
Kleur: zwart
De PH1 is vanmiddag opgehaald
Hij staat bij de sloop in Velserbroek.
Ik heb stoelen, stekkers, relais en de deurpanelen kunnen redden. De bedrading laat ik denk ik door Johan Oldenhage doen. Rij ik weer automatisch leer.
Dank voor de reacties
Ik heb stoelen, stekkers, relais en de deurpanelen kunnen redden. De bedrading laat ik denk ik door Johan Oldenhage doen. Rij ik weer automatisch leer.
Dank voor de reacties
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De C5 excl Ph2 van mijn zoon is slooprijp. Er zit een prachtig lederen interieur in, dat ik "even" dacht over te zetten.
alles past, behalve de bekabeling.
Mijn Ph1 heeft een aansluiting voor de CD speler en uiteraard voor de airbag.
De Ph2 heeft deze ook, maar uiteraard ook voor de stoelbediening.
Hinderlijk is, dat daar meer draadjes aan zitten dan verwacht.
Ik verwacht een + en een -, omdat alles geregeld wordt door de knoppen aan de stoelen.
Ik tref echter nog 4 draden.
Als ik heb gevonden wat de + en de - zijn, zou ik voorlopig via de sigaretten plug kunnen werken.
Heeft iemand een schema van zo'n Ph2 stoel?
alles past, behalve de bekabeling.
Mijn Ph1 heeft een aansluiting voor de CD speler en uiteraard voor de airbag.
De Ph2 heeft deze ook, maar uiteraard ook voor de stoelbediening.
Hinderlijk is, dat daar meer draadjes aan zitten dan verwacht.
Ik verwacht een + en een -, omdat alles geregeld wordt door de knoppen aan de stoelen.
Ik tref echter nog 4 draden.
Als ik heb gevonden wat de + en de - zijn, zou ik voorlopig via de sigaretten plug kunnen werken.
Heeft iemand een schema van zo'n Ph2 stoel?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als het dikke draden zijn , die dienen voor de stoel te verstellen.





