Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
Natuurlijk stopt mijn aanjager er ook mee. Zo te zien zijn alle zekeringen nog heel dus daar kan het niet aan liggen.
Weet iemand waar dat ding zich bevindt? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar dat lever zoveel resultaat op en linkjes naar foto sites die al niet meer bestaan dat ik het niet gevonden krijg.
Een tip is zeer welkom.
Weet iemand waar dat ding zich bevindt? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar dat lever zoveel resultaat op en linkjes naar foto sites die al niet meer bestaan dat ik het niet gevonden krijg.
Een tip is zeer welkom.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
De aanjager zit linksonder bij pendalen.
de elektrische weerstand zit rechtsonder bij schutbord tegen midden co s
de elektrische weerstand zit rechtsonder bij schutbord tegen midden co s
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
Hoi Edwin,
dit scheelt wel wat, ik zie alleen niet zo snel wat ik verder kan losdraaien. Ik zie de pollenfilter links onder de pedalen en een stekker op een zwart huis geklemd. Ik zie volgens mij een kleine radiator van de airco aan de buizen te zien.
Waar moet ik verder naar kijken om dat ding er uit te krijgen? Ik zie geen schroeven oid.
gr
Ries
dit scheelt wel wat, ik zie alleen niet zo snel wat ik verder kan losdraaien. Ik zie de pollenfilter links onder de pedalen en een stekker op een zwart huis geklemd. Ik zie volgens mij een kleine radiator van de airco aan de buizen te zien.
Waar moet ik verder naar kijken om dat ding er uit te krijgen? Ik zie geen schroeven oid.
gr
Ries
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je via een PB je mailadres geeft, en er de laatste 8 cijfers van je VIN bij doet, stuur ik je de instructie C5 (X7) - C5HG0123P0 - Verwijderen - Aanbrengen : Aanjager waarin dat beschreven is.
Schrik niet, het is geen klusje van een half uurtje of zo.......
Groet,
JW
Schrik niet, het is geen klusje van een half uurtje of zo.......

Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
PB gestuurd.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Dank jw scheelt mij weer veel schrijfwerk 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
Zo te zien valt het nog wel mee, je kunt het apparaat zelfs voelen als je je hand achterdoor het dashboard omhoog steekt. Het kreng zit achter de isolatie.
1 ding stond erg eenvoudig op de tekening maar ik kwam daar niet uit. Hoe haal je de knie airbag er af? Het staat zo eenvoudig "verwijder de knie airbag" maar ik mag toch hopen dat dat ding niet los in de auto hangt....
Zo te zien moet dat wel om ruimte te creëren maar lievere save dan sorry
1 ding stond erg eenvoudig op de tekening maar ik kwam daar niet uit. Hoe haal je de knie airbag er af? Het staat zo eenvoudig "verwijder de knie airbag" maar ik mag toch hopen dat dat ding niet los in de auto hangt....
Zo te zien moet dat wel om ruimte te creëren maar lievere save dan sorry

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
Nou, wonderlijk begon de aanjager weer te blazen en alles werkte weer..... tot vandaag. Is de aanjager er weer mee gestopt.
Logischerwijs denk ik dat het de kachelmodule is (dat printje waar je veel over leest) en dat dit met warmer weer net te veel vervormt en geen contact meer maakt. Het motortje van de aanjager werkt blijkbaar wel. Dus nu op zoek naar de aansturingsmodule van de aanjager... Ik las dat ie rechts zat bij de beenruimte dus dat moet dan lukken vermoed ik.
Helaas dus geen foto's van het uitbouwen van de aanjagermotor... Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag m.b.t. het vervangen van de module.
Logischerwijs denk ik dat het de kachelmodule is (dat printje waar je veel over leest) en dat dit met warmer weer net te veel vervormt en geen contact meer maakt. Het motortje van de aanjager werkt blijkbaar wel. Dus nu op zoek naar de aansturingsmodule van de aanjager... Ik las dat ie rechts zat bij de beenruimte dus dat moet dan lukken vermoed ik.
Helaas dus geen foto's van het uitbouwen van de aanjagermotor... Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag m.b.t. het vervangen van de module.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jul 2016 19:41
Auto: Sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 92000
Kleur: Beige metallic
Dat ding zit dus links zag ik in eerdere posts 


V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Vrijdag jl is mijn aanjager ermee op gehouden.
Als eerste verdachte de kachelweerstand vervangen met een sloop exemplaar,maar helaas hij draait nog niet.
weerstanden van beide gemeten en die zijn bijna het zelfde.
Met de diagbox naar storingen gezocht en die zijn niet aanwezig.
Dus zal ik aan het leuke klusje moeten beginnen om het dashboard uit te bouwen.
daarom ben ik ook opzoek naar de hierboven genoemde beschrijvingen hiervan.
En/of heeft iemand nog ideeen hierover?.Want ik wil eigenlijk wel zeker weten dat de aanjager echt kapot is.
Grüß Frans99
Alles is hetzelfde.
Als eerste verdachte de kachelweerstand vervangen met een sloop exemplaar,maar helaas hij draait nog niet.
weerstanden van beide gemeten en die zijn bijna het zelfde.
Met de diagbox naar storingen gezocht en die zijn niet aanwezig.
Dus zal ik aan het leuke klusje moeten beginnen om het dashboard uit te bouwen.
daarom ben ik ook opzoek naar de hierboven genoemde beschrijvingen hiervan.
En/of heeft iemand nog ideeen hierover?.Want ik wil eigenlijk wel zeker weten dat de aanjager echt kapot is.
Grüß Frans99
Alles is hetzelfde.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
zekering of de dashboardmodule?
De kachelmotoren zelf gaan (bijna) nooit stuk.
kijk anders of je de motor rechtstreeks kan voeden.
De kachelmotoren zelf gaan (bijna) nooit stuk.
kijk anders of je de motor rechtstreeks kan voeden.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
"De kachelmotoren zelf gaan (bijna) nooit stuk."
Nou, bij mij was ie toch binnen 4 jaar kaduuk, ik neem althans niet aan dat de Franse dealer voor niks de hele aanjager (pulseur) heeft vervangen. Ik had gelukkig verlengde garantie (moet je wel even na terugkeer in NL met het kapotte onderdeel naar Citroën). En ik ben niet de enige . Was geloof ik een duits of italiaans apparaat .
Nou, bij mij was ie toch binnen 4 jaar kaduuk, ik neem althans niet aan dat de Franse dealer voor niks de hele aanjager (pulseur) heeft vervangen. Ik had gelukkig verlengde garantie (moet je wel even na terugkeer in NL met het kapotte onderdeel naar Citroën). En ik ben niet de enige . Was geloof ik een duits of italiaans apparaat .
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
oke,...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitspraak grotendeels deed uit ervaring van mijn eigen fase 1 en 2 exemplaren.
En itt bij de xantia heb ik bij die auto's alleen kachelmodules vervangen.
Bij de xantia kwam het vaker voor. (meestal koolborstels)
De fase 3 heeft dat euvel schijnbaar weer wel?
I stand corrected.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die uitspraak grotendeels deed uit ervaring van mijn eigen fase 1 en 2 exemplaren.
En itt bij de xantia heb ik bij die auto's alleen kachelmodules vervangen.
Bij de xantia kwam het vaker voor. (meestal koolborstels)
De fase 3 heeft dat euvel schijnbaar weer wel?
I stand corrected.