Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2015 18:44
Auto: c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 187000
Kleur: grijs
Ik heb een C5 uit 2003 met navigatie rt3. Deze houdt het geheugen niet vast, dus tijd enz moet steeds opnieuw worden ingesteld. Batterij in de tr3 geeft een spanning van 9.85 volt, en de tr3 geeft ook aan dat de batterij vol is. Ik heb wel BSI problemen, kan dit iets met elkaar te maken hebben?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De RT3 verliest de opgeslagen instellingen als de accuspanning wegvalt dan wel veel te laag wordt.
En zo te lezen is dat het geval, 9,85V is heeeel veel te laag.
Als dat echt de accuspanning is, verbaast het me niks dat je problemen hebt
Vraag: op welk punt heb je die spanning gemeten?
Groet,
JW
En zo te lezen is dat het geval, 9,85V is heeeel veel te laag.
Als dat echt de accuspanning is, verbaast het me niks dat je problemen hebt
Vraag: op welk punt heb je die spanning gemeten?
Groet,
JW
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik vermoed dat Hans de spanning van de backup batterij bedoeld.....
Is de accu ergens voor los geweest? En hierna kun je wel de tijd instellen, maar na een tijdje staat hij weer op 0?
Start de auto even, zet de motor uit maar laat het contact aan.
stel nu de tijd in, en laat het contact aan tot de auto op eco modus springt.
Nu zou het weer moeten werken.
Is de accu ergens voor los geweest? En hierna kun je wel de tijd instellen, maar na een tijdje staat hij weer op 0?
Start de auto even, zet de motor uit maar laat het contact aan.
stel nu de tijd in, en laat het contact aan tot de auto op eco modus springt.
Nu zou het weer moeten werken.
Zeg maar André
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
En?
Zeg maar André
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jan 2015 18:44
Auto: c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 187000
Kleur: grijs
Met 9.85 volt bedoel ik de noodstroomvoorziening in de tr3. Ik heb het dus niet over de accuspanning.
Maar je hebt de accuspanning idd wel nodig om de gegevens in de tr3 te behouden. Ik heb alle zekeringen nagekeken en die zijn in orde
Maar je hebt de accuspanning idd wel nodig om de gegevens in de tr3 te behouden. Ik heb alle zekeringen nagekeken en die zijn in orde

