Vandaag de oude motor ontmanteld.
In de eerste instantie viel de hoeveelheid roet op op de vlinderkleppen, maar dit is zeker geen uitzondering....
bij het lichten van de kop had ik uiteraard gehoopt op een deel van de koppakking wat zou ontbreken, maar helaas. Alleen bij goed kijken zijn er twee plekjes te ontdekken die ik verdacht vind. Wel was de eerste cilinder aan distributie zijde vochtig, terwijl dit blok toch al ruim een maand op de tafel ligt.
Ook aan de onderzijde van de kop is duidelijk vocht te zien wat vanuit de rand naar binnen gekomen is.
Verder is er ook 1 oliekanaaltje dichtgeslibd, toevallig ook op die cilinder en is er een kras/loopspoor in deze cilinder aanwezig. Op de foto niet helemaal goed te zien omdat hij wat verkleurd is, maar nog wel te zien.
Bij het uitnemen van de zuigers viel bij de zuiger van deze cilinder, de olie schraap veer in twee delen op de tafel. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de zuiger vanaf de onderzijde eruit heb gedrukt en de zuiger op de tafel heb laten vallen, maar ik heb niet eerder meegemaakt dat dit een zuigerveer kostte......
En in een lagerschaal van het bigend van de tweede zuiger is een redelijk diepe kras te zien en voelen. Verder zagen alle lagerschalen er nog erg goed uit voor de 325k km wat het spul gedraaid heeft.
Ook vind ik dat de krukas bij de keerring aan bakzijde ook wel goed ingelopen is, waar dat was aan de lekkage ook wel te zien....
Met al deze dingen bij elkaar weet ik zeker dat we de juiste keus gemaakt hebben om een motorwissel te doen.
Hopelijk kan Hollywood nog een lange tijd van de groene dame genieten..............
Fotos volgen zsm......ik heb een nieuwe telefoon die mooie fotos maakt, maar zelfs als ik ze verklein naar 1% zijn ze nog groter dan 256kb, terwijl er niets meer te zien is wanneer je inzoomt.......
Wordt dus nog een keer vervolgd.......