Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Goed bezig Andre en prachtige foto's 
Ik vind sommige fotos wel een beetje mistig.....C5HDI110 schreef:Goed bezig Andre en prachtige foto's
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
goed bezig andre volg ook dit project op de voet
.
vindt alleen die uitlaatgassen niet echt goed voor jouw gezondheid
vindt alleen die uitlaatgassen niet echt goed voor jouw gezondheid
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Gelukkig is het waterdamp, denk ik.......ik proef tenminste niets vreemds en heb vandaag geen koppijn....
Ik denk dat de garage op den duur alleen maar water heeft bijgevuld ipv KVS
Ik denk dat de garage op den duur alleen maar water heeft bijgevuld ipv KVS
Zeg maar André
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
gelukkig maar dan goed luchten die garage van jouw lijkt mij een goede oplossing temperatuur buiten wordt weer aangenaam dus dat kan geen probleem meer zijn.

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Kleine update van project 2.2HDi reanimatie.........
Ik ben rustig aan bezig met het kaalmaken van het donor blok, en ondertussen het een en het ander aan het testen.
Zo kwam ook de inlaat verwarming aan de beurt. Een kant discht gemaakt, andere kant de tuinslang erop, en laat maar lopen.........en wat zien ik??? druppels uit de inlaat aansluiting......
Ding even leeggeschud en weer plat gelegd, en na een minuutje wederom druppels, conclusie: Lucht inlaat warmte wisselaar lek.
Dan voor de test de kvs leidingen doorgekoppeld en KVS(water) gevuld. na 20 miniuten, en twee keer het tankje bijvullen, blijft de auto dampen als een dolle, al is het minder dan twee dagen geleden en loopt het water niet zo snel weg als van te voren.........Maar het voelt gewoon niet juist.
Dus maar even eigenaar Hollywood gebeld......De motor is niet heel lang warm geweest, maar wel heet en lang genoeg om zelfs vermogensverlies te hebben gehad....Dit in combinatie met het blijven roken en het verdwijnen van het water, geeft gewoon geen vertrouwen in de motor, de de wissel gaat door.......
Inmiddels op het gemakje begonnen met de uitbouw van de probleem motor en het opknappen van de "nieuwe" motor.
Ik ben rustig aan bezig met het kaalmaken van het donor blok, en ondertussen het een en het ander aan het testen.
Zo kwam ook de inlaat verwarming aan de beurt. Een kant discht gemaakt, andere kant de tuinslang erop, en laat maar lopen.........en wat zien ik??? druppels uit de inlaat aansluiting......
Ding even leeggeschud en weer plat gelegd, en na een minuutje wederom druppels, conclusie: Lucht inlaat warmte wisselaar lek.
Dan voor de test de kvs leidingen doorgekoppeld en KVS(water) gevuld. na 20 miniuten, en twee keer het tankje bijvullen, blijft de auto dampen als een dolle, al is het minder dan twee dagen geleden en loopt het water niet zo snel weg als van te voren.........Maar het voelt gewoon niet juist.
Dus maar even eigenaar Hollywood gebeld......De motor is niet heel lang warm geweest, maar wel heet en lang genoeg om zelfs vermogensverlies te hebben gehad....Dit in combinatie met het blijven roken en het verdwijnen van het water, geeft gewoon geen vertrouwen in de motor, de de wissel gaat door.......
Inmiddels op het gemakje begonnen met de uitbouw van de probleem motor en het opknappen van de "nieuwe" motor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Volgende stap is keerringen en distributie vervangen van "de nieuwe"
Wel viel mijn oog op iets vreemds......Erg veel roest aan de EGR klep
Even getest met vacuum, maar het ding is zeldzaam lek.........het lijkt of er water uit de 3 gaten van de EGR is gelopen, voor zo te zien toch al langere tijd....Nogmaals, deze EGR is niet voorzien van een warmtewisselaar.
Donorblok is bijna kaal, en ondanks dat het er best goed uitziet, ga ik de krukas keerring toch vervangen.
Wel viel mijn oog op iets vreemds......Erg veel roest aan de EGR klep
Even getest met vacuum, maar het ding is zeldzaam lek.........het lijkt of er water uit de 3 gaten van de EGR is gelopen, voor zo te zien toch al langere tijd....Nogmaals, deze EGR is niet voorzien van een warmtewisselaar.
Donorblok is bijna kaal, en ondanks dat het er best goed uitziet, ga ik de krukas keerring toch vervangen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Zo al veel gedaan. 
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 755
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
echt waar, ik droom hiervan om zo auto's te kunnen onderhouden...
RESPECT!
RESPECT!
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Weer lekker bezig André.
Idd veel roest zichtbaar.
Idd veel roest zichtbaar.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Goed bezig hoor!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Netjes! Is weer een beste klus!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 500
Lid geworden op: 11 jul 2015 23:03
Auto: Mondeo
Brandstof: Benzine
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:
Weer een project van Andre om te volgen. Succes ermee!
Ford Mondeo 1.5 2018
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Citroen DS3 1.2 VTI 2014
Citroen C3 Origins 2020
Auto historie:
C5 Break 2.0 16v 2007
Xantia 3.0 v6 1999
Visa Leader 1.1 RE 1986
C4 Grand Picasso 1.6VTI
C5 Ph2 Break 2.0 16V LPG-G3
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Een herkenbaar beeld op een bekende plek, eigenlijk ken ik die plek niet anders.
Het wordt tijd voor een stikker of extra regel op de KPH: Powerd by André.
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Wat houd je tegen om het te lerenAaronKers schreef:echt waar, ik droom hiervan om zo auto's te kunnen onderhouden...![]()
![]()
RESPECT!
Jij bent net zo oud als mijn zoon, die kon 2 jaar geleden bij wijze van spreke niet eens olie peilen
en als je nu in zijn draadje leest wat hij al allemaal kan..
Dan....



