Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
wees zeer welkom hier en je vindt hier een schat aan informatie

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
V.I.P.


Hallo Citroen (C5) liefhebbers,
Ik ben recent lid geworden van jullie forum. Ik heet Bert en woon in de Achterhoek (Borculo), vandaar mijn nickname BBB-2017. Al langere tijd volg ik anoniem jullie intressante site. Ik heb vrijwel alle posts doorgelezen, leuk om jullie kennis te zien en het voorthelpen van elkaar.
Ik ben in de vorige eeuw voor het errst in aanraking gekomen met Citroen. Van mijn toenmalig werkgever kreeg ik een leaseauto, een C5 2.0 automaat phase 1 op lpg. Een heeerlijke reisauto, ik maakte toen 50.000 km per jaar. Door z'n comfort, ruimte en betaalbaarheid ben ik, en mijn vrouw, van deze auto's gaan houden. De door jullie genoemde bijzonderheden / kwalen herken ik zeker. Toch heeft deze auto ervoor gezorgd dat ik jaren later prive mijn eerste C5 2.0 automaat phase 2 ( uit 2005) kocht, ook op lpg. In deze auto heb ik 185.000 km gereden toen ik met pech langs de weg kan te staan, verbrande kleppen. Pas nu, na het doorlezen van jullie posts besef ik dat het olieverbruik van die motor (vermoedelijk) die schade heeft aangericht. Nadat die auto weer was herstel heb ik hem een jaar later ingeruild voor een C5 2.0 automaat Hdfi phase 2 (uit 2006). Een ander karakter en het nieuwe rijden heb ik daarin geleerd. Eind 2016 zag ik een mooie complete C5 3.0 V6 phase 2 (uit 2005) staan, ook jullie hebben het gemeld op het forum, met erg weinig gereden kilometers (15.750) die ik nu gekocht heb. Wat een heerlijk rijdende auto is dit. Deze auto is geimporteerd uit Luxemburg, de volledige geschiedenis ervan is bekend. Ik heb nog wel enkele vragen over deze auto, b.v. de bobines, de Navidrive en xenon, uitlezen met Lexia. Die vragen zal in binnenkort op de juiste plaatsen op het forum stellen.
Graag kom ik ook een keer naar één van jullie meetings om de verhalen, tips en tricks rechtstreeeks van jullie te horen. Lijkt me leuk eens bij JO in Nieuw-Vennip langs te gaan voor advies/onderhoud. Ik ben niet de persoon die direct zelf gaat sleutelen, daarvoor heb ik te weing automotive kennis.
Tot de eerste 'vragen' / posts, mvg Bert
Ik ben recent lid geworden van jullie forum. Ik heet Bert en woon in de Achterhoek (Borculo), vandaar mijn nickname BBB-2017. Al langere tijd volg ik anoniem jullie intressante site. Ik heb vrijwel alle posts doorgelezen, leuk om jullie kennis te zien en het voorthelpen van elkaar.
Ik ben in de vorige eeuw voor het errst in aanraking gekomen met Citroen. Van mijn toenmalig werkgever kreeg ik een leaseauto, een C5 2.0 automaat phase 1 op lpg. Een heeerlijke reisauto, ik maakte toen 50.000 km per jaar. Door z'n comfort, ruimte en betaalbaarheid ben ik, en mijn vrouw, van deze auto's gaan houden. De door jullie genoemde bijzonderheden / kwalen herken ik zeker. Toch heeft deze auto ervoor gezorgd dat ik jaren later prive mijn eerste C5 2.0 automaat phase 2 ( uit 2005) kocht, ook op lpg. In deze auto heb ik 185.000 km gereden toen ik met pech langs de weg kan te staan, verbrande kleppen. Pas nu, na het doorlezen van jullie posts besef ik dat het olieverbruik van die motor (vermoedelijk) die schade heeft aangericht. Nadat die auto weer was herstel heb ik hem een jaar later ingeruild voor een C5 2.0 automaat Hdfi phase 2 (uit 2006). Een ander karakter en het nieuwe rijden heb ik daarin geleerd. Eind 2016 zag ik een mooie complete C5 3.0 V6 phase 2 (uit 2005) staan, ook jullie hebben het gemeld op het forum, met erg weinig gereden kilometers (15.750) die ik nu gekocht heb. Wat een heerlijk rijdende auto is dit. Deze auto is geimporteerd uit Luxemburg, de volledige geschiedenis ervan is bekend. Ik heb nog wel enkele vragen over deze auto, b.v. de bobines, de Navidrive en xenon, uitlezen met Lexia. Die vragen zal in binnenkort op de juiste plaatsen op het forum stellen.
Graag kom ik ook een keer naar één van jullie meetings om de verhalen, tips en tricks rechtstreeeks van jullie te horen. Lijkt me leuk eens bij JO in Nieuw-Vennip langs te gaan voor advies/onderhoud. Ik ben niet de persoon die direct zelf gaat sleutelen, daarvoor heb ik te weing automotive kennis.
Tot de eerste 'vragen' / posts, mvg Bert
Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Welkom in de club

Groet,
Hans
Hans
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:15
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250000
Beste mede-C5-rijders,
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een C5-I break automaat uit 2001. De auto heeft nog wel wat kinderziektes, maar daar was de prijs ook naar gelukkig. Hopelijk krijg ik hem weer helemaal in orde. Hij rijdt in ieder geval heerlijk en er past ongelofelijk veel in! (lees: contrabas, drumstel en nog veel meer spullen)
Hiervoor heb ik twee Xantia breaks 1.8 16v versleten, daarna even geen Citroen gereden, maar nu toch weer terug op de veerbollen
Ik ga meteen even een vraag posten mbt de radiatorslang, want zonder verwarming kan het soms redelijk koud worden...
Groet!
David
Sinds vorige week ben ik de gelukkige eigenaar van een C5-I break automaat uit 2001. De auto heeft nog wel wat kinderziektes, maar daar was de prijs ook naar gelukkig. Hopelijk krijg ik hem weer helemaal in orde. Hij rijdt in ieder geval heerlijk en er past ongelofelijk veel in! (lees: contrabas, drumstel en nog veel meer spullen)
Hiervoor heb ik twee Xantia breaks 1.8 16v versleten, daarna even geen Citroen gereden, maar nu toch weer terug op de veerbollen
Ik ga meteen even een vraag posten mbt de radiatorslang, want zonder verwarming kan het soms redelijk koud worden...
Groet!
David
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 69
Lid geworden op: 07 mar 2017 06:14
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator
Locatie: Groningen
Hallo, ik zal me ook even netjes voorstellen.
In het echte leven heet ik Henk, geboren en getogen in Groningen (vandaar grun). Vorige week heb ik een C5 gekocht en hopelijk staat hij hier eind van de week voor de deur te pronken. Hij moet nog even een beurtje hebben, van een nieuwe apk voorzien en, heel belangrijk, gepoetst worden.
De verkoper heeft het druk, hetgeen volgens mij een goed teken is.
Helemaal onbekend met Citroen ben ik niet, mijn allereerste auto was een Dyane. Die werd afgeleverd op de zaterdag voor de eerste autoloze zondag in januari 1974. Kun je het je voorstellen? Een jongeman van een jaar of twintig staat de hele dag voor het raam te staren naar de splinternieuwe auto tien meter verderop, maar mag er helaas niet in rijden. Dat was meteen de langste zondag ooit uit mijn herinnering.
Voor de rest alleen maar goede dingen, hij reed lekker al was even flitsend inhalen er niet bij natuurlijk. Dat ging al een stuk beter met de GS die een paar jaar later in mijn leven kwam. Dat was een halfautomaat, convertiseur stond achterop. Kenteken was, al ik het me goed herinner, 14-00-DN. Nog wel eens mee naar Frankrijk op vakantie geweest, vraagt de campinghouder naar die 00 combinatie in het kenteken, is dat daar iets speciaals ofzo? Ik sprak nauwelijks Frans in die tijd, wat wel een nadeel bleek in Frankrijk. Het was de auto die het beste reed qua weglegging, alsof je in een comfortabele leunstoel zat die over een biljartlaken gleed.
Ik ben nu 64 jaar. Tien jaar geleden vrij ernstig ziek geweest en als gevolg daarvan afgekeurd. De deur van het ziekenhuis platgelopen maar ze hebben me aardig weten te repareren en volgens de dokter kan ik gewoon weer 100 jaar worden, mits 'goed uitkijken bij het oversteken' zoals hij dat noemde.
Geen werk betekende ook meteen het afscheid nemen van een auto want als ict'er was ik gewend geraakt aan een leaseauto voor de deur (VW Golf of Opel Astra).
Een paar maanden geleden begon het langzaam te kriebelen in de buikstreek en ik begon steeds vaker over de aanschaf van een auto te dromen. Ik merkte dat ik meer en meer op autosites kwam zoals gaspedaal of autoscout. Vorige week kwam ik daar een advertentie tegen van een Citroen dealer in Friesland, over een ingeruilde C5 break met meer dan voldoende ervaring. De auto viel in m'n budget en de tekst sprak me ook aan: goed onderhouden voor nog jaren rijplezier.
Tja, dit zeggen wel meer handelaren natuurlijk, maar wat de doorslag gaf waren de honderden zeer positieve reviews over deze dealer. Dat kunnen onmogelijk allemaal vriendjes van hem zijn.
De auto was nog niet binnen dus ook nog geen foto's te zien op de site. Ik heb contact opgenomen zodat ik een seintje kreeg als hij binnenkwam. De volgende dag meteen langs geweest om hem te bekijken en een proefritje te maken. De auto ziet er netjes uit en reed heerlijk. De dealer was ook iemand die me aansprak: geen jongen met gladde praatjes in een business suit, maar gewoon iemand in een trui voor wie een handdruk meer zegt dan een handtekening.
Het gaat om een donkergrijze (grey metal) C5 Break van januari 2003 met de 1.8 16v motor, 117pk. Kilometerstand 239000, distributieriem en waterpomp vervangen bij 195000 km. Ik heb wel het autoverleden nagetrokken, het gaat om een ex-leasewagen, die nadien nog 2 particuliere eigenaren gehad heeft. Ieder van hen heeft de auto nog 3-5 jaar in bezit gehad. Bij de laatste drie apk's kwamen alleen een paar kapotte lampjes naar voren, verder niks. Verder heeft hij nooit schade gehad.
Eerlijk gezegd was ik van tevoren niet op de hoogte van het bestaan van de C5club, daar kwam ik pas onlangs achter. Ik ben nu de draadjes aan het doorlezen, en ik hoop jullie ooit eens te zien op een meeting.
In het echte leven heet ik Henk, geboren en getogen in Groningen (vandaar grun). Vorige week heb ik een C5 gekocht en hopelijk staat hij hier eind van de week voor de deur te pronken. Hij moet nog even een beurtje hebben, van een nieuwe apk voorzien en, heel belangrijk, gepoetst worden.
Helemaal onbekend met Citroen ben ik niet, mijn allereerste auto was een Dyane. Die werd afgeleverd op de zaterdag voor de eerste autoloze zondag in januari 1974. Kun je het je voorstellen? Een jongeman van een jaar of twintig staat de hele dag voor het raam te staren naar de splinternieuwe auto tien meter verderop, maar mag er helaas niet in rijden. Dat was meteen de langste zondag ooit uit mijn herinnering.
Voor de rest alleen maar goede dingen, hij reed lekker al was even flitsend inhalen er niet bij natuurlijk. Dat ging al een stuk beter met de GS die een paar jaar later in mijn leven kwam. Dat was een halfautomaat, convertiseur stond achterop. Kenteken was, al ik het me goed herinner, 14-00-DN. Nog wel eens mee naar Frankrijk op vakantie geweest, vraagt de campinghouder naar die 00 combinatie in het kenteken, is dat daar iets speciaals ofzo? Ik sprak nauwelijks Frans in die tijd, wat wel een nadeel bleek in Frankrijk. Het was de auto die het beste reed qua weglegging, alsof je in een comfortabele leunstoel zat die over een biljartlaken gleed.
Ik ben nu 64 jaar. Tien jaar geleden vrij ernstig ziek geweest en als gevolg daarvan afgekeurd. De deur van het ziekenhuis platgelopen maar ze hebben me aardig weten te repareren en volgens de dokter kan ik gewoon weer 100 jaar worden, mits 'goed uitkijken bij het oversteken' zoals hij dat noemde.
Een paar maanden geleden begon het langzaam te kriebelen in de buikstreek en ik begon steeds vaker over de aanschaf van een auto te dromen. Ik merkte dat ik meer en meer op autosites kwam zoals gaspedaal of autoscout. Vorige week kwam ik daar een advertentie tegen van een Citroen dealer in Friesland, over een ingeruilde C5 break met meer dan voldoende ervaring. De auto viel in m'n budget en de tekst sprak me ook aan: goed onderhouden voor nog jaren rijplezier.
De auto was nog niet binnen dus ook nog geen foto's te zien op de site. Ik heb contact opgenomen zodat ik een seintje kreeg als hij binnenkwam. De volgende dag meteen langs geweest om hem te bekijken en een proefritje te maken. De auto ziet er netjes uit en reed heerlijk. De dealer was ook iemand die me aansprak: geen jongen met gladde praatjes in een business suit, maar gewoon iemand in een trui voor wie een handdruk meer zegt dan een handtekening.
Het gaat om een donkergrijze (grey metal) C5 Break van januari 2003 met de 1.8 16v motor, 117pk. Kilometerstand 239000, distributieriem en waterpomp vervangen bij 195000 km. Ik heb wel het autoverleden nagetrokken, het gaat om een ex-leasewagen, die nadien nog 2 particuliere eigenaren gehad heeft. Ieder van hen heeft de auto nog 3-5 jaar in bezit gehad. Bij de laatste drie apk's kwamen alleen een paar kapotte lampjes naar voren, verder niks. Verder heeft hij nooit schade gehad.
Eerlijk gezegd was ik van tevoren niet op de hoogte van het bestaan van de C5club, daar kwam ik pas onlangs achter. Ik ben nu de draadjes aan het doorlezen, en ik hoop jullie ooit eens te zien op een meeting.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
wees zeer welkom hier op het forum.
en je hebt genoeg leesvoer hier

en je hebt genoeg leesvoer hier
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2017 17:36
Auto: C5 tourer 1.6 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 226000
Kleur: grijs
Locatie: Hamont
Ik ben vroeger onder een andere naam al lid geweest op dit forum maar wel met een paar xm's 2.0 turbo.
Dan heb ik een C5 PhII gehad en sinds heel kort een C5 PhIII en man bevalt die auto goed.
Ik woon na mijn xm's nu in Hamont en bevalt mij wel hier net als mijn auto.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
welkom in de club

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Hallo Citroen liefhebbers! na geruime tijd van afwezigheid toch maar weer eens op de leuke forum kijken
Mijn oude gebruikersnaam (Robbert) kreeg ik niet meer aan de praat. Weet ww niet meer en heb inmiddels ook nieuw mailadres. Laatste keer dat ik op forum zat was ik nog getrouwd en reed ik volgens mij een 508 THP. Beide huwelijken zijn inmiddels voorbij. En in beide gevallen ben ik erop vooruit gegaan
Ik woon inmiddels samen in Egmond aan den Hoef en rij een probleemloze Skoda Octavia 2.0 tdi welke is getuned naar 185 pk en 410 nm. Lekkere vlotte auto. M'n vader heeft nog steeds zijn ' 66 DS en denkt na over aanschaf van een C6 V6 benzine
Dus Citroen virus wordt onderhouden.
Petrolhead
Lexus GS300 2005 (daily driver) - Porsche 996 Carrera 4S 2003 - Saab 9-5 2.3T Aero 2001
Lexus GS300 2005 (daily driver) - Porsche 996 Carrera 4S 2003 - Saab 9-5 2.3T Aero 2001
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zal je oude gebruikersnaam weggooien 
Wekom terug ....
Wekom terug ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2017 11:58
Auto: C5 ligne prestige 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: zilver
Locatie: Limburg
Mooi zo'n forum. Nu pas lid en toch al 50 jaar ervaring in citroens. Na 5 eenden, een cx (ook een goudbruine), een Xantia, C4 coupe en nu een C5 mag ik mij toch wel een bescheiden citrofiel noemen toch? Het was voor mij altijd een haat liefde verhouding. Ligt er veel onder, stopt er veel tijd en geld in maar als je er in rijdt is alles vergeten.
Limburg is mijn woonplek. Heb ook nog een B14 en een AC4 (voor de oudjes) maar daar rijd je alleen op hoogtijdagen mee. Mijn C5 is een normale 1.8 ligne prestige uit 2001 met 185.000 op de teller. Dat wordt nog wel eens een klassieker.
Kijk nu uit naar hulp en als ik hulp kan bieden doe ik dat graag.
Boud Esser :

Limburg is mijn woonplek. Heb ook nog een B14 en een AC4 (voor de oudjes) maar daar rijd je alleen op hoogtijdagen mee. Mijn C5 is een normale 1.8 ligne prestige uit 2001 met 185.000 op de teller. Dat wordt nog wel eens een klassieker.
Kijk nu uit naar hulp en als ik hulp kan bieden doe ik dat graag.
Boud Esser :



