Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:15
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250000
Mijn nieuwe C5 heeft jammer genoeg geen werkende verwarming. Ik heb verschillende posts op dit forum doorgelezen over dit probleem, o.a. het ontluchten schijnt nogal eens te helpen. Dus vandaag wilde ik dat gaan proberen, maar nu kwam ik erachter dat er een klem zit gemonteerd op de rechter-radiatorslang bij het schutbord.
Deze klem knijpt de slang volledig dicht. Heeft iemand enig idee waarom zo'n klem gemonteerd zou kunnen zijn?
De linkerslang zit overigens vast op een knietje met ontluchtingsventiel, de afgeklemde slang rechts heeft dat niet. Hoort daar misschien rechts ook een knietje?
Alvast bedankt voor verhelderende inzichten!
Deze klem knijpt de slang volledig dicht. Heeft iemand enig idee waarom zo'n klem gemonteerd zou kunnen zijn?
De linkerslang zit overigens vast op een knietje met ontluchtingsventiel, de afgeklemde slang rechts heeft dat niet. Hoort daar misschien rechts ook een knietje?
Alvast bedankt voor verhelderende inzichten!
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
er klopt iets niet een
zegt meer
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik dit zo lees lijkt het erop dat een vorige eigenaar een beunoplossing bedacht heeft voor een probleem, vermoedelijk lekkage van de warmtewisselaar van de interieur verwarming.
Normaliter doe je dat dan door een by-pass te maken, maar hier heeft 'ie dan een slang afgeklemd.
Hoe de koelwatercirculatie dan werkt in de opwarmfase is me niet duidelijk
Groet,
JW
Normaliter doe je dat dan door een by-pass te maken, maar hier heeft 'ie dan een slang afgeklemd.
Hoe de koelwatercirculatie dan werkt in de opwarmfase is me niet duidelijk
Groet,
JW
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:15
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250000
Bedankt voor de reacties. De temperatuur lijkt verder op orde te zijn, de meter staat altijd ongeveer op 9 uur.
Hier is een foto van de slang met klem.
Hier is een foto van de slang met klem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Ik denk hetzelfde als JW. Er zit blijkbaar ergens een lekkage en dit is bedacht als oplossing.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
yep , nu zijn we zeker.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
het kan zijn dat de verwarming blijft doorwarmen , en daardoor deze oplossing.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als de andere kant nergens afgeklemd zit, kan er geen sprake zijn van lekkage in de warmtewisselaar.
En dan zou het inderdaad zomaar een beunoplossing kunnen zijn voor niet goed werkende kleppen in het ventilatie/verwarmingssysteem, om te voorkomen dat het altijd een sauna wordt in de auto.
Advies aan exantia is dan ook:
-- check eerst of de andere kant van de warmtewisselaar niet ook afgeklemd is.
-- als dat niet het geval is, haal dan deze klem eens los en kijk dan wat er gebeurt.
We zijn benieuwd
Groet,
JW
En dan zou het inderdaad zomaar een beunoplossing kunnen zijn voor niet goed werkende kleppen in het ventilatie/verwarmingssysteem, om te voorkomen dat het altijd een sauna wordt in de auto.
Advies aan exantia is dan ook:
-- check eerst of de andere kant van de warmtewisselaar niet ook afgeklemd is.
-- als dat niet het geval is, haal dan deze klem eens los en kijk dan wat er gebeurt.
We zijn benieuwd
Groet,
JW
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2017 14:15
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250000
Okee dat klinkt aannemelijk. Ik zal morgen eerst de andere slang beter inspecteren. En ik heb het telefoonnummer van de garage waar de C5 de laatste jaren is onderhouden, die ga ik ook even bellen.
Wordt vervolgd! Alvast bedankt voor de hulp
Groet,
David
Wordt vervolgd! Alvast bedankt voor de hulp
Groet,
David

