Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie

Auto: Citroen C5 Tourer 1.6 THP
Opties: Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 70500
Kleur: Zwart metallic
De grijze inzetstukken in mijn stuur worden kaal. Heeft iemand hier ervaring mee? (Vervangen/repareren)
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

C5club Bikkel

Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Bouwjaar: 2010
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Gebeurt bij de mijne ook! Niet direct kaal maar de inzetstukken lijken wel een donkerbruine kleur te krijgen.
Heb hier in het verleden al eens over gepost en meen toen dat iemand antwoordde dat de inzetstukken niet konden worden vervangen. Alleen het complete stuurwiel.
Echter, ik zag laatst foto's van een Citroën C5 in de Carlsson uitvoering waarbij de inzetstukken van het stuur waren vervangen door inzetstukken met suède wat mij overigens zeer mooi lijkt en fijn aanvoelt.
Overigens schijnen de inzetstukken bij de Exclusive uitvoeringen geen last te krijgen van verkleuringen. Deze schijnen in de Exclusive uitvoeringen van metaal te zijn.
Heb hier in het verleden al eens over gepost en meen toen dat iemand antwoordde dat de inzetstukken niet konden worden vervangen. Alleen het complete stuurwiel.
Echter, ik zag laatst foto's van een Citroën C5 in de Carlsson uitvoering waarbij de inzetstukken van het stuur waren vervangen door inzetstukken met suède wat mij overigens zeer mooi lijkt en fijn aanvoelt.
Overigens schijnen de inzetstukken bij de Exclusive uitvoeringen geen last te krijgen van verkleuringen. Deze schijnen in de Exclusive uitvoeringen van metaal te zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Je zou plastidip kunnen overwegen. Of opnieuw laten bekleden met leer en dan die plastic delen ook met leer of suède bekleden.

C5club Bikkel

Dat begrijp ik. Maar ik en pe9046 vragen ons af of je die plastic inzetstukken afzonderlijk zou kunnen vervangen. Eigenlijk zou dat toch mogelijk moeten zijn toch? Het lijkt mij dat de plastic inzetstukken op de één of andere manier in het stuurwiel zijn vastgeklikt.
Zal er de volgende keer bij de dealer ééns naar vragen want vindt die lelijke verkleurde stukken in mijn stuurwiel ook zeer lelijk staan.
Zal er de volgende keer bij de dealer ééns naar vragen want vindt die lelijke verkleurde stukken in mijn stuurwiel ook zeer lelijk staan.
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Je kunt die delen in principe niet vervangen. Uiteraard kun je de bestaande delen er wel vanaf krijgen, maar je kunt de nieuwe delen niet los bestellen. Citroen biedt enkel een compleet nieuw stuur.
Een nieuw stuur kost zomaar 250 - 300 euro ex. montage.
Het opnieuw bekleden van het gehele stuur is overigens stukken goedkoper en vaak beter en mooier dan origineel. Er zweeft hier ergens een website rond, waar je dit heel voordelig kunt laten doen.
Het opnieuw bekleden van het gehele stuur is overigens stukken goedkoper en vaak beter en mooier dan origineel. Er zweeft hier ergens een website rond, waar je dit heel voordelig kunt laten doen.
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
http://www.hetecoauto.nl/stuurhoes,165.html Is dit wat?
Of deze.
http://www.tuning-gids.nl/stuurhoes_voor_auto.htm
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=6&_ ... acat=53934
Of deze.
http://www.tuning-gids.nl/stuurhoes_voor_auto.htm
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_odkw=6&_ ... acat=53934
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
klik

C5club Bikkel

Bedankt voor de info Herman. Echter, qua stuurhoezen zijn er weinige die passen op het stuur van een C5 X7. Dat komt doordat het stuur qua diameter stukken groter is dan het stuur van de meeste andere auto's dit omdat het een stuur met vaste kern betreft.
Ik leg me er maar bij neer dat de inzetstukken dof en grauw worden. Een compleet nieuw stuurwiel dat wordt me toch iets te gortig qua prijs.
Ik leg me er maar bij neer dat de inzetstukken dof en grauw worden. Een compleet nieuw stuurwiel dat wordt me toch iets te gortig qua prijs.

C5club extreme Fan

Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Kleur: parelmoerwit
Deze kunnen zeker wel vervangen worden.
Heb hier verschillende C5's in het bedrijfswagenpark waarbij ze reeds vervangen werden. De kleur komt er inderdaad vrij snel af.
Ik rijd zelf voor de tweede maal met een exclusive, en hier zijn die inzetstukken inderdaad in metaal (alu). Misschien een tip om deze te laten plaatsen.
Heb hier verschillende C5's in het bedrijfswagenpark waarbij ze reeds vervangen werden. De kleur komt er inderdaad vrij snel af.
Ik rijd zelf voor de tweede maal met een exclusive, en hier zijn die inzetstukken inderdaad in metaal (alu). Misschien een tip om deze te laten plaatsen.
Auto: Citroën
Contacteer:
Heb je een bestelnummer want ze staan los er niet tussen ?? 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Fan

Auto: tourer exclusive
Opties: navi - velgen 'Eghée'
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Kleur: parelmoerwit
Jammer genoeg niet, maar de dealer zou dat moeten kunnen vinden lijkt mij. Bij onze dealer was het in elk geval geen probleem.

V.I.P.

Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Voor bekleden
http://www.lenkrad-beziehen.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima ervaring mee
http://www.lenkrad-beziehen.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima ervaring mee
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Auto: Citroën
Contacteer:
Ja ik ook, maar dat helpt niet tegen de slijtage v/d plastic inzetdelen bij de C5-3 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24