Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 P1160 C5 Break 2.0 EW10J4 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Aha dat is dus eigenlijk te hoog.
Wat gebeurt er bij remmen? wordt deze dan nog hoger?

Hij moet eigenlijk moeiteloos onder de 400 kunnen komen.
Alle verbruikers uit, ook AC.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 feb 2017 18:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Ga het morgen bekijken!!

wat is de ideale waarde?

@SEP, had je alle verbruikers uit?


12 feb 2017 18:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
En is de temperatuursensor al bekeken op lekkage naar de bedrading? Dat kon ik zo snel niet terugvinden.

Ideale waarde is niet te zeggen, maar 350/360 mb moet te doen zijn.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 feb 2017 18:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Ja, geen lekkage of oude lekkages te zien, puntje wat ik vergeten was...

De gehele ECU en BSI is eruit geweest ivm de rembooster en bekeken, dit zag er nog netjes uit...


12 feb 2017 18:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 jul 2013 22:01
Berichten: 276
Woonplaats: Made
Auto: Volvo V70 2.4 170pk
Opties: Dolby surround, leer, stoelverwarming, geen olieverbruik
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 355000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Hee Xander verstandig om dat opnieuw te meten. Durf het niet met zekerheid te zeggen maar meestal staat Climate control aan.

_________________
In Bezit: Volvo V50 2.0 2007


12 feb 2017 20:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
....en dan wordt het vacuum iets minder, omdat de motor een beetje extra vermogen moet leveren.
Hij loopt dan niet meer echt stationair.

Echt alles uit dus, ook de verlichting.
En het liefst vanuit de situatie dat de accu goed geladen is, dan vraagt de dynamo ook bijna geen vermogen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 feb 2017 20:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Zo, daar zijn we weer.... helaas bleek het niet de map sensor te zijn...

thuis aangekomen weer noodloop... meteen teruggereden en getest met remmenreiniger... op een gegeven moment ging het blok anders lopen maar het was niet te reproduceren...

het vacuum (sorry binnenlampje laten branden) was ong 450mbar.

uiteindelijk het inlaatspruitstuk eraf gehaald en je zag een verkleuring op 1 van de inlaten, misschien toch daar een heel klein lekje... tevens zag het inlaatspruitstuk en niet helemaal lekker uit, alsof het een keer geplakt was... of is dit normaal?

we gaan nu een ander inlaatspruitstuk proberen om te kijken of daar de lek vandaan komt.


13 feb 2017 18:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
De gemeten druk is te hoog.

1. Dat kan duiden op een vacuüm lekkage, maar dan zou het motortoerental hoger moeten zijn. Is dat ook zo? hoeveel toeren draait hij stationair?

2. De andere mogelijkheid is dat de gasklep verder open moet omdat de ademhaling niet op orde is.

Om te beginnen kun je eens kijken bij warme motor naar de fuel-trim onder EOBD (scantool) wat doet de short fuel trim en de long fuel trim? koppel dat even terug.

Je mag met alle plezier je spruitstuk vervangen, maar dat is geen diagnose stellen, maar throwing parts at the problem, dat zorgt uiteindelijk voor frustratie ben ik bang. Stapsgewijs meten en dingen uitsluiten leidt tot de oplossing.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 feb 2017 21:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Het inlaatspuitstuk is vervangen en tot op heden is de storing niet terug (zelf gereden) de vacuum is nu 350mbar...

fingers crossed dat dit het was...


14 feb 2017 13:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Ik help het hopen!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


14 feb 2017 14:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Nu het volgende probleem....

een parkeersensor vervangen.... hoe krijg je de sensor los?! ik kom er wel bij maar krijg er geen beweging in.


14 feb 2017 14:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13973
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
normaal kun je er die gewoon eruit duwen


14 feb 2017 14:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Oke Thx! Zat te trekken. :lol:


14 feb 2017 14:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Xander schreef:
Het inlaatspuitstuk is vervangen en tot op heden is de storing niet terug (zelf gereden) de vacuum is nu 350mbar...

fingers crossed dat dit het was...


Er is ooit een IR geweest: VOOR : C5 EN INJECTIE EW10J4 TOT ORG 9710 GEVOLG VOOR KLANT : Moeilijk starten, onregelmatig stationair toerental, blijvend verhoogd motortoerental :
Citaat:
1. HERKOMST
Luchtlekkage van het luchtinlaatcircuit door een barst in de inlaatluchtverdeler.

2. AFTER-SALES-INTERVENTIE
Monteer een inlaatluchtverdeler voorzien van een ontlastklep.

Bestel bij de Dienst Onderdelen :
•Een luchtverdeelhuis, onderdeelnr. 0361 N5, voor motoren met UGR
•Een luchtverdeelhuis, onderdeelnr. 0361 N6, voor motoren zonder UGR


OPMERKING : De Dienst Onderdelen levert alleen de nieuwe luchtverdeelhuizen

Wanneer bij auto´s die niet voorzien zijn van een nieuw blow by circuit alleen het luchtverdeelhuis wordt vervangen, dient tevens een afsluitdop 1336K9 te worden besteld voor het warmte verspreidende uiteinde.


Ben benieuwd of dit hierop van toepassing is.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


14 feb 2017 14:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 861
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: P1160 C5 Break 2.0 EW10J4
Er is een 2e hands opgegaan...


14 feb 2017 14:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.