Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2017 22:25
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000
Kleur: Grijs metallic
Sinds een aantal weken heb ik een vreemdsoortig winterprobleem. Bij temperaturen lager dan 7 graden kan ik de auto (C5 berline 2.0 16V exlusive jan 2005) niet openen met de afstandsbediening. Het display licht dan wel op en er komt de melding: Door een interne storing in de auto werkt het apparaat niet goed. Wanneer ik de auto op contact zet klappen de spiegels uit, gaan de ruitenwisser, de koplampen en de alarmlichten aan en gaat de airco op 21 graden (normaal bij mij 19,5). Ik kan de auto gewoon starten en wegrijden. Na een minuut of meer gaat de ruitenwisser uit en als de motor een tijdje gelopen heeft werkt alles weer normaal en kan ik de auto weer sluiten en openen met de afstandbediening. De accu is vorig jaar maart vernieuwd en nu door de garage gecontroleerd en ok bevonden. Wanneer het nog kouder wordt (5 graden onder nul) doet niets het meer, maar gaat alles wel weer werken als ik de auto met een werkplaatkacheltje verwarm. Dat verwarmen werkte overigens ook bij de hogere temperatuur. Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Zo te lezen word je accu zwak. Meet hem eerst eens door.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
......daar zat ik ook aan te denken, maar ik las in de openingsposting:
Wat dan wel zou kunnen is dat er ergens een slechte verbinding zit, naar massa bij voorbeeld, of op de accupolen.
Dan komt de spanning niet goed door.
Groet,
JW
dan kan dat toch geen punt meer zijn?De accu is vorig jaar maart vernieuwd en nu door de garage gecontroleerd en ok bevonden
Wat dan wel zou kunnen is dat er ergens een slechte verbinding zit, naar massa bij voorbeeld, of op de accupolen.
Dan komt de spanning niet goed door.
Groet,
JW
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2017 22:25
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000
Kleur: Grijs metallic
Beste Xander en JW, het lijkt inderdaad of een essentieel onderdeel geen spanning krijgt en er wel spanning op komt nadat het contact is aangezet. Het lijkt ook op een defecte backup batterij; als die er al in zit, want als het contact een tijdje aanstaat en vervolgens uitgeschakeld wordt dan werkt alles weer. Dat het verwarmen van de auto (interieur) positief effect heeft duidt ook op een "batterij probleem".
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dit lijkt een lastig probleem, naar ik denk zal het niet de boordaccu zijn, dan zou hij ook slecht starten. Bovendien reageert de boel op warmte in het interieur. Dat zou een elektronisch component kunnen zijn.
Maar waar begin je dan?
Je zou kunnen proberen het kacheltje op de BSI te richten en vandaar alleen de boel verwarmen, en kijken of dat werkt. Een aantal voedingen komen uit de BSI, dus een link is er wel.
Maar waar begin je dan?
Je zou kunnen proberen het kacheltje op de BSI te richten en vandaar alleen de boel verwarmen, en kijken of dat werkt. Een aantal voedingen komen uit de BSI, dus een link is er wel.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2017 22:25
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000
Kleur: Grijs metallic
Bij 5 graden vorst reageerde de auto ook niet meer op het contact. Ik heb de kachel toen voor de bestuurdersstoel geplaats en de warme lucht (lage temp) in de electronica/zekeringkast laten blazen. Na 15 min het contact geprobeerd en het werkte. Auto kon gestart worden.
Ook heb ik een keer een fhön onder de motorkap gelegd gericht op de ruimte achter de zekeringkast/bsi. Hier was vocht gelopen vanaf de motorkap. Na een tijdje gingen met tussenpozen de koplampenpen, knipperlichten en ruitenwisser aan. Dat gebeurt ook met het display voor de km stand. Net een flipperkast. (Voldoende spanning en weer niet)
Ook heb ik een keer een fhön onder de motorkap gelegd gericht op de ruimte achter de zekeringkast/bsi. Hier was vocht gelopen vanaf de motorkap. Na een tijdje gingen met tussenpozen de koplampenpen, knipperlichten en ruitenwisser aan. Dat gebeurt ook met het display voor de km stand. Net een flipperkast. (Voldoende spanning en weer niet)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Zit er geen water in de BSI (interieur) of de BSM (motorkap)?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2017 22:25
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000
Kleur: Grijs metallic
Kan ik die zaak gewoon demonteren zonder risico? Ga eerst nog eens verwarmen/droogblazen.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat bedoel je juist?
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Ik denk dat hij het demonteren van de bsi en bsm bedoelt....
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wachten tot alles in slaap is en daarna accu af koppelen

