Uiteraard belemmert de rommel de doorstroming van lucht. Vooral op zo'n gaasje is er niet heel veel nodig om tot vermogensverlies te komen.
Wel vreemd dat die rommel daar terecht komt. Normaal gesproken zit er een luchtfilter vorr die de meeste zooi tegenhoudt.
Dat filter heeft vermoedelijk niet goed gezeten.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2011 14:35
Auto: C5 Break 2.0 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 305000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Meppel
Zojuist een nieuwe LMM uit Engeland ontvangen via Ebay, nu ik de nieuwe LMM bekijk zit er maar 1 platina draadje in en tussen de andere 2 contact puntjes zit geen platina draadje. Volgens horen er toch 2 platina draadjes te zijn. Kan iemand mij vertellen of er perse 2 draadjes nodig zijn of dat 1 ook voldoende is?
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Ik heb deze week het zelfde probleem gehad, geen vermogen meer, op de snelweg nog met moeite 110 km/h en optrekken als een opa. Geen storingsmeldingen, ook geen grote roetpluimen, reed verder prima, enige wat me opviel, ik hoorde het turbofluitje niet meer.
Was bang dat ik voor een nieuwe turbo aan de beurd was.
Dit weekeinde onder de motorkap gekeken, een van de vacuum slangen op het verdeelstuk bij de rembekrachtiger was gescheurd. Deze ingekort en weer gemonteerd, en nu rijdt hij weer " de stenen uit de straat".
Dat zo'n klein scheurtje zoveel invloed op je motor vermogen kan hebben .
Groetjes Paulus.
Was bang dat ik voor een nieuwe turbo aan de beurd was.
Dit weekeinde onder de motorkap gekeken, een van de vacuum slangen op het verdeelstuk bij de rembekrachtiger was gescheurd. Deze ingekort en weer gemonteerd, en nu rijdt hij weer " de stenen uit de straat".
Dat zo'n klein scheurtje zoveel invloed op je motor vermogen kan hebben .
Groetjes Paulus.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
