Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik hang er voor eender welk probleem de lexia eraan , voor wat hebben ze anders het erin gezet .
gokken kost geld
gokken kost geld
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Nokkenassensor ......... 33 euro
klopsensor ................. 22,60 euro
krukassensor ............. 23,23 euro
Lexia..........................Onbetaalbaar

klopsensor ................. 22,60 euro
krukassensor ............. 23,23 euro
Lexia..........................Onbetaalbaar
Zeg maar André
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
Is het startprobleem dat in dit draadje wordt beschreven inmiddels opgelost?
Het lijkt er op dat ik sinds vanmorgen exact hetzelfde probleem heb.
De startmotor gaat gemakkelijk rond. Maar dat is dan ook alles. Geen enkele neiging tot aanslaan. Alleen dus maar een startmotor die rond gaat.
Verder nog nooit eerder iets vreemds gemerkt bij het starten en ben gisteren probleemloos naar huis gereden.
De auto heb ik geopend met de AB dus de startonderbreker zou het niet kunnen zijn redelijkerwijs.
Het lijkt er op dat ik sinds vanmorgen exact hetzelfde probleem heb.
De startmotor gaat gemakkelijk rond. Maar dat is dan ook alles. Geen enkele neiging tot aanslaan. Alleen dus maar een startmotor die rond gaat.
Verder nog nooit eerder iets vreemds gemerkt bij het starten en ben gisteren probleemloos naar huis gereden.
De auto heb ik geopend met de AB dus de startonderbreker zou het niet kunnen zijn redelijkerwijs.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Rijdend thuis gekomen?
Draait je brandstof pomp?
Klinkt bekend, was bij mij het brandstofpomp relais in mijn BSM. En dat betekende een nieuwe BSM.
Greetz Iceman
Draait je brandstof pomp?
Klinkt bekend, was bij mij het brandstofpomp relais in mijn BSM. En dat betekende een nieuwe BSM.
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
Hij rijdt altijd als een zonnetje. Ook gisteren op weg naar huis. Ook nooit eerder iets gemerkt bij het starten. Dus vanmorgen was ik heel verbaasd toen de auto niet aansloeg (en ook geen enkele neiging daartoe).
Sorry, maar wat bedoel je met BSM?
Sorry, maar wat bedoel je met BSM?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is de zekerings kast bij de motor , er zitten ook relais in en nog andere componenten
Draait je brandstof pomp nog
is uitlezen met de lexia
Draait je brandstof pomp nog
is uitlezen met de lexia
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:57
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Opties: Lederen bekleding
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 346.000
Kleur: Antraciet metallic
Locatie: Middelharnis
Na een “telefonisch consult” met Iceman (Roel bedankt!) was de oorzaak snel gevonden! Hij heeft exact hetzelfde gehad en herkende de klacht gelijk.
Het probleem zit in de BSM. De brandstofpomp draait niet meer omdat een relais op de BSM is uitgevallen waardoor de pomp geen spanning meer krijgt. En dat is een ideale startonderbreker
. Het is mogelijk om op het zekeringetje van de brandstofpomp (F5 / 15A) rechtstreeks van de accu spanning aan te bieden. Daarmee overbrug je in feite het relais van de BSM, gaat de pomp weer lopen, en kan je de auto weer starten.
Ik heb nu een nieuwe BSM besteld bij de dealer (€169,70 inc. BTW) en heb ik inmiddels al bijna 400km gereden met een noodvoorziening (zie foto). Vanaf de grote +12V aansluiting op de BSM heb ik een verbinding gemaakt via een zekeringhouder naar de zekering F5 op de BSM. Aan dat zekeringetje heb ik een draadje gesoldeerd naar een losse zekeringhouder. Voor ik vertrek steek ik de zekering in die houder zodat de brandstofpomp gaat lopen en na aankomst trek ik die zekering er weer uit om te voorkomen dat de brandstofpomp de accu leeg trekt. Een beetje behelpen, maar kan de auto gelukkig gewoon gebruiken in afwachting van een nieuwe BSM.
Het probleem zit in de BSM. De brandstofpomp draait niet meer omdat een relais op de BSM is uitgevallen waardoor de pomp geen spanning meer krijgt. En dat is een ideale startonderbreker
Ik heb nu een nieuwe BSM besteld bij de dealer (€169,70 inc. BTW) en heb ik inmiddels al bijna 400km gereden met een noodvoorziening (zie foto). Vanaf de grote +12V aansluiting op de BSM heb ik een verbinding gemaakt via een zekeringhouder naar de zekering F5 op de BSM. Aan dat zekeringetje heb ik een draadje gesoldeerd naar een losse zekeringhouder. Voor ik vertrek steek ik de zekering in die houder zodat de brandstofpomp gaat lopen en na aankomst trek ik die zekering er weer uit om te voorkomen dat de brandstofpomp de accu leeg trekt. Een beetje behelpen, maar kan de auto gelukkig gewoon gebruiken in afwachting van een nieuwe BSM.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Netjes!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Mooi dat in de moderne elektronica-tijd gewoon 'ouderwets' mechanisch gefreubel nog steeds werkt 
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Greetz Iceman
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Een doeltreffende oplossing 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website



