Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Oh ja, V6.......das waar ook........
Zeg maar André
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
En het is een grote luxe wagen met wat minder ruimte onder de kap.
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen met bijvoorbeeld een Golf, Passat, A4, A6 die dat soort bedragen standaard aftikken bij een kleine beurt....
Ik ken genoeg voorbeelden van mensen met bijvoorbeeld een Golf, Passat, A4, A6 die dat soort bedragen standaard aftikken bij een kleine beurt....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Wat is de dagwaarde nog (800,00)? Plus 1400 Euro reparatie als het niet tegen valt. Ik zou die 1400 in mij zak houden en er een paar centen bijleggen en hem inruilen tegen iets anders. Bij b.v. Lijzenga staat een mooie bijna 2008 C5 PH2 te koop die je met wat pingelen voor 4500 meeneemt met 6 mnd Bovag garantie. Heb je wel geen V6 maar een 1.8 16V, en een stukje goedkoper om te rijden. Is maar een idee.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
@trance: Niet iedereen vindt € 3100 een paar centen. En dan ook nog een (motor)vermogen aan rijplezier inleveren. 

Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.

20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
en niet weten wat je dan koopt...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En zo dramatisch veel is 260k nu ook weer niet. Dat kan nog verdubbeld worden.
Waar woont onze topic-starter?
Waar woont onze topic-starter?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
800 inruil plus 1400 voor geen reparatie zijn 2200 die je al hebt om bij te leggen. 4500 voor een andere - 2200 die je in je zak steek zijn bij mij geen 3100 die je dan nodig hebt om nog bij te leggen maar 2300. OK een V6 is heel fijn maar als die te duur is zal je iets moeten en met een 4 cilinder bespaar je in brandstof, onderhoudskosten, waarschijnlijk in MRB en verzekering.goudfrank schreef:@trance: Niet iedereen vindt € 3100 een paar centen. En dan ook nog een (motor)vermogen aan rijplezier inleveren.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Onzin, dan blijf jij zeker altijd in je huidige auto rijden?EW schreef:en niet weten wat je dan koopt...
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Plus € 1400 werk en € 350 er af gepingeld.trance schreef:800 inruil.

Ik denk niet dat Lijzenga een gaatje in zijn hoofd heeft.

Groet, Jan

Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ach. Ik zit op nog maar bijna 9 jaar en 260.000 km.trance schreef:Onzin, dan blijf jij zeker altijd in je huidige auto rijden?EW schreef:en niet weten wat je dan koopt...
Een auto van die leeftijd is nooit weggegaan omdat de asbak vol was of het leasecontract ten einde en wordt vaak in de leegloop zodanig gerepareerd dat de 6 maanden bovag wel gehaald worden.
Die van mij gooi ik in september weer zo voor de apk en zal dan waarschijnlijk verse olie en de benodigde reparaties krijgen.
Ik weet namelijk dat de dynamo een jaar oud is. Ik weet dat de distributie vorig jaar gedaan is en dat benzinepomp en koppeling van dit jaar zijn.
Dat soort zekerheden heb je niet in die mate bij een auto die je voor 4,5k koopt.
En ja : ik ben ook best kritisch of de auto mag blijven. Maar tot nu toe ben ik in ieder geval niets tegengekomen waarbij ik voor eenzelfde bedrag dezelfde zekerheid zou krijgen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 01 mei 2016 15:18
Auto: C5 Break 3.0 V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 255000
Kleur: Zilver
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties. Heb mijn C5 laten repareren en hij rijdt weer als een zonnetje.
Ben blij dat ik besloten heb om te laten repareren.
Ben bij GJO netjes geholpen en hebben samen gekeken wat we konden doen zodat de prijs ook nog te betalen voor me was.
Heb de nieuwe banden nog even overgeslagen en de koelvloeistofleiding is gerepareerd. Dat scheelde op dit moment veel geld.
Heeft er iemand overigens ervaring met Landsail banden?
Bedankt voor alle reacties. Heb mijn C5 laten repareren en hij rijdt weer als een zonnetje.
Ben blij dat ik besloten heb om te laten repareren.
Ben bij GJO netjes geholpen en hebben samen gekeken wat we konden doen zodat de prijs ook nog te betalen voor me was.
Heb de nieuwe banden nog even overgeslagen en de koelvloeistofleiding is gerepareerd. Dat scheelde op dit moment veel geld.
Heeft er iemand overigens ervaring met Landsail banden?
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Fijn dat je goed geholpen bent, maar dat is aan Johan wel besteed.......... 

Zeg maar André
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Landsail ken ik niet maar het klinkt bij mij als landzeilen
of te wel glibberen en glijden.
voor die prijs kun je niet heel veel verwachten, ik zie een hoop E en F labels voor brandstof verbruik en voor grip C labels. Dunlop, Goodyear en Continental hebben betere specificaties.
Ik zou even verder sparen...
Greetz Iceman

voor die prijs kun je niet heel veel verwachten, ik zie een hoop E en F labels voor brandstof verbruik en voor grip C labels. Dunlop, Goodyear en Continental hebben betere specificaties.
Ik zou even verder sparen...
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Met iceman eens !
Enige contact met de weg, niet op besparen ...
Enige contact met de weg, niet op besparen ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Rondrijden in 15 jaar+ oude H segment auto's heeft als ongekend voordeel (afgezien van alle luxe) dat de afschrijving dicht bij 0 zit, ik elk geval minder dan de jaarkosten van een beurt.
Bij recente auto's is die afschrijving meestal de grootste kostenpost, maar die wordt bij de afwegingen gewoonlijk niet meegenomen.
Bij recente auto's is die afschrijving meestal de grootste kostenpost, maar die wordt bij de afwegingen gewoonlijk niet meegenomen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop