Ik ben Arjan, eigenlijk al enige tijd lid, maar sinds drie weken eigenaar van een tweede C5.
Het Citroënvirus zat er al redelijk vroeg in. Thuis sinds halverwege de jaren 80 ruilde mijn vader zijn Ford Escort in voor een Citroën BX. Eentje met nog de draaiende snelheidsmeter achter de lens, daarna volgde een BX Leader uit '88. Na veel plezier met de BX-en werd de opvolger van de Leader een CX GTI uit 1987.
Toen sprong bij mij ook het virus over en ik was rond dat moment voor mijn rijbewijs bezig en hoopte toch ook met deze CX te mogen rijden.
Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik er ook in mogen rijden, maar op een gegeven moment had ik mijn eerste eigen auto, een Ford Taunus uit 1982.
Na een half jaartje werd ik eindelijk "Citrofiel", want ik werd een trotse bezitter van een CX 20 RE, met lekkende schuifdak. Gaf niks, want ik had een CX!
Een jaar later kwam mijn droom uit, de 20 RE maakte plaats voor een zwarte GTI Turbo 2!
Een geweldige auto waar ik 5 jaar plezier van heb gehad.
Toch kwamen er meer (roest)problemen en heb ik de Turbo 2 weg moeten doen.
De opvolger werd een groene XM 3.0 V6 Exclusive automaat uit 1991 met lederen bekleding en full options.
Deze werd opgevolgd door een zilvergrijze XM Turbo CT uit 1999, die ik bij een km stand van bijna 3 ton heb ingeruild voor een......
C5 2.0i 16V Break Difference phase 1 uit 2004!
Eigenlijk was ik een beetje afwachtend en had ik hem gekocht met het idee van "kijken hoe hij/zij bevalt", want ik vond het in eerste instantie een "te gewone" Citroën.....
Integendeel! De beste Citroën die ik, tot drie weken geleden, heb gehad.
Er zaten wel wat gebruikerssporen in, zoals kleine deukjes e.d. Het was eigenlijk een "proef C5" en na een kleine drie jaar heb ik hem/haar ingeruild voor een rode C5 2.0i 16V Break Exclusive automaat phase 2 uit 2005.
Ik vond "persoonlijk" dat er al veel zwarte en grijze auto's rondrijden, dus ging ik op zoek naar een rode, en als het kon, de meest luxueze
Zij (ik noem deze toch maar zij) is maar een jaartje jonger en er zat maar ongeveer 20000 km minder op, maar na de testrit was ik meteen verkocht. Ik vond het toch wel een liefhebbersauto en zag mezelf toch wel als liefhebber.
Groetjes, Arjan












