Gistermorgen m'n C5 1.6Hdif opgehaald. Moest direct door afspraken in Rotterdam en Apeldoorn een eind rijden en kon dus goed testen. Het comfort bevalt geweldig goed. Heerlijke vering, hele fijne stoelen, hij rijdt lekker stil etc. De cruise control was even wennen, maar werkt eigenlijk ook wel logisch. De boxen zijn prima. De autoradio en boordcomputer zijn me nog niet direct helemaal duidelijk, maar daar kom ik denk ik wel uit.
Waar ik niet helemaal uitkwam:
- Telefoon. Het lijkt erop alsof je een telefoon moet kunnen aansluiten, maar via Bluetooth kan ik de C5 niet vinden.
- Airco: er komt wel wat frissere lucht uit, maar koud wordt het niet echt. Nu was het vanmiddag em gistermiddag ook behoorlijk warm, maar goed: zou je bij deze temperaturen niet gewoon hele koude lucht uit de airco moeten krijgen als je 'm op bijv. 16 of 17 graden zet?
- Bobbel in de achterbak. In de kofferbak heb ik links achterin een bobbel zitten. wat zjt daar achter, want het lijkt later ingebouwd?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heb je een trekhaak?
Greetz Iceman

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

Airco kan een kwestie zijn van bijvullen, is ie aan beide kanten wel even warm/koud? Zo niet, dan kunnen het ook nog de beruchte klepjes of regelmotoren in de kachel zijn.
Wat betreft die bobbel kan ik je niet helpen, ik heb een break, enige dat ik bedenken kan is de originele module voor een trekhaak, heeft de C5 een trekhaak toevallig?

Over die telefoon: op mijn radio zit geen ingang voor een sim-kaart. Bij de handleidingen zat wel een apart boekje voor de NaviDrive, maar die zit er nu niet meer in. Ik lijk nu een wat eenvoudiger model te hebben, zonder navigatie, maar wel standaard Citroën ding met cd speler die mp3 aankan. En er zit ook wel een knopje Tel. op. Via de boordcomputer kan ik zien dat er in het verlden 2 toestellen aan verbonden zijn geweest, maar of dat nu nog kan, weet ik niet.
Mag via pb
JW-C5 is dat de bt module?
Nu alleen de airco nog bij laten vullen, als dat het probleem tenminste is.

Maat van me heeft ook pas een tweedehandse auto gekocht.
Daarbij bleek de airco compressor kapot te zijn. Reden hiervan zou zijn: airco te weinig gebruiken....
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Gezien de NAP en onderhoudshistorie heeft 'ie een tijd stilgestaan. Misschien heeft dat er mee te maken. Eerst maar eens laten bijvullen misschien. Ben eigenlijk al lang blij dat 'ie niet stinkt.
Bedankt voor jullie reacties!