Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Is het te doen zelf de gloeibougies te vervangen van een 2HDI bouwjaar 2003.
Heb gezien dat deze aan de voorzijde zitten is er een speciale sleutel voor nodig,
of gaat het met gewone dopsleutel of buissleutel.
Moet ik voor iets speciaal opletten.
Wie heeft dit al gedaan ?
Groetjes,
Jules
Heb gezien dat deze aan de voorzijde zitten is er een speciale sleutel voor nodig,
of gaat het met gewone dopsleutel of buissleutel.
Moet ik voor iets speciaal opletten.
Wie heeft dit al gedaan ?
Groetjes,
Jules
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee hoor gewoon te doen met een 3/8 of 1/2" doppensetje.
Niet allemaal lekker bereikbaar.
Doe het wel met een warme motor en als ze erg vast zitten niet als een malle aan gaan trekken.
Meestal komen ze goed los.
Alhoewel Edwin andere ervaringen heeft.
Succes
Niet allemaal lekker bereikbaar.
Doe het wel met een warme motor en als ze erg vast zitten niet als een malle aan gaan trekken.
Meestal komen ze goed los.
Alhoewel Edwin andere ervaringen heeft.

Succes
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als je het nog niet gedaan hebt zou ik het niet doen , ze breken vlug 

Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
wie niet waagt niet wint
mvg jean

mvg jean
lexia aanwezig

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
is het aan te raden wat vet aan de draad te doen voor de montage van de nieuwe gloeibougies ?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik doe er vet aan dat tegen hoge temperatuur kan
zet ze niet te vast
zet ze niet te vast

Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
2.0 HDI uit 2003 is toch de 8V motor net zoals in de Xantia ?
Die gloeiers komen goed los is mijn ervaring, zeker als je ze met een beetje warme motor los draait.
Bij voorkeur vast draaien met 1/4 ratel, daar kun je niet al te veel kracht mee zetten, waarbij vast = vast.
Of een kwartslag nadraaien op het moment dat ze vastlopen.
Die gloeiers komen goed los is mijn ervaring, zeker als je ze met een beetje warme motor los draait.
Bij voorkeur vast draaien met 1/4 ratel, daar kun je niet al te veel kracht mee zetten, waarbij vast = vast.
Of een kwartslag nadraaien op het moment dat ze vastlopen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik draai ze vast , dan terug los
dan tegen en dan een beetje verder
dan tegen en dan een beetje verder
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja dat is ook een goede methode.
Wat mis ik mijn 2.0HDI 8V als ik dit soort topics lees
Helaas zat een type1 diesel er niet in, door de stomme regels van gemeente 010.
Wat mis ik mijn 2.0HDI 8V als ik dit soort topics lees

Helaas zat een type1 diesel er niet in, door de stomme regels van gemeente 010.
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 aug 2015 08:44
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Zwolle
de 2.0 8v was een lekkere motor ja, in mn 206 liep ie erg lekker, en nooit problemen gehad of gekke storingen.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Heb nog ceramis vet staan gebruikt voor de remmen is misschien een goede keus.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik zet ze er droog in.
Komt ook gewoon los na 70 kkm.
Komt ook gewoon los na 70 kkm.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik heb altijd kopervet gebruikt, kwam prima los na 100K Km.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Officieel wordt keramisch vet voorgeschreven bij het monteren van gloeibougies. En dan vooral aan de stift. (niet het gloeideel).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 jul 2015 17:28
Auto: C5 2.0 Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
Locatie: 035
Is het gelukt Jules?
Voor de zaak rij ik een Opel Vivaro diesel met 500K+. Hij staat nu bij de Opel dealer i.v.m. de APK + onderhoud. De gloeibougies waren sowieso aan de beurt, en de garage heeft er twee losgekregen. De andere twee durven ze niet aan omdat het 'te riskant is'. Daarom willen ze een specialist laten komen. Een schatting van de kosten voor de gb's alleen is E800,- als het meevalt.
Het lijkt dus niet altijd zo eenvoudig als ik dit mag geloven. Hopelijk valt het bij jou mee.
Voor de zaak rij ik een Opel Vivaro diesel met 500K+. Hij staat nu bij de Opel dealer i.v.m. de APK + onderhoud. De gloeibougies waren sowieso aan de beurt, en de garage heeft er twee losgekregen. De andere twee durven ze niet aan omdat het 'te riskant is'. Daarom willen ze een specialist laten komen. Een schatting van de kosten voor de gb's alleen is E800,- als het meevalt.
Het lijkt dus niet altijd zo eenvoudig als ik dit mag geloven. Hopelijk valt het bij jou mee.