Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        Formuleren..graag uw gedachten over mijn "probleem" betreffende de luchttemperatuur.
De kachel regelt links en rechts maar....rechts moet ik de temperatuur 2 a 3 graden hoger zetten om dezelfde uitblaastemperatuur te behalen?
Zit er een temperatuur sensor voor links en rechts achter het roostertje bij de spiegel?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De kachel regelt links en rechts maar....rechts moet ik de temperatuur 2 a 3 graden hoger zetten om dezelfde uitblaastemperatuur te behalen?
Zit er een temperatuur sensor voor links en rechts achter het roostertje bij de spiegel?
C5club Fan

    			        
Berichten: 54
      		Lid geworden op: 30 jun 2008 16:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0  16v
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 220000
      			      		      			      				Kleur: grijs
      			      		      			      				Locatie: Almere
      			      		      		
      		      		      		        heb bijna elke C5 last van
kachel stel motor links breekt niet de motor zelf maar het
bedienings nokje
ik zelf heb dit opgelost op de herman manier dwz gat gezaagd in de plastic kap
motortje verwijderd en gelijmd met aldi topcraft epoxy kneedpasta
suc6
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			kachel stel motor links breekt niet de motor zelf maar het
bedienings nokje
ik zelf heb dit opgelost op de herman manier dwz gat gezaagd in de plastic kap
motortje verwijderd en gelijmd met aldi topcraft epoxy kneedpasta
suc6
Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 1236
      		Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Break 2 liter LP
      			      		      			      				Opties: Pack André en Toverknopje
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09261
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 335404
      			      		      			      				Kleur: EZRC**
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: De Stad Klundert
      			      		      		
      		      		      		        Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
    				
    				    			20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
C5club Rookie

    			        
Berichten: 18
      		Lid geworden op: 03 mei 2009 20:39
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09605
      			      		      			      				Productienummer: 0376
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 401000
      			      		      			      				Kleur: antraciet
      			      		      			      				Locatie: Doorn
      			      		      		
      		      		      		        Dit probleempje hebben anderen dus ook.
ClimaControl op AUTO, temperatuur rechts en links gelijk ingesteld op zeg 21grdn.
Van rechts komt na enige tijd een koude straling over me heen. De 2luchtroosters boven de radio variëren duidelijk in temperatuur: Rechter voelt koud, de linker warm. Lijkt ook wel of links overuren moet maken om de kou van rechts te compenseren. Ook t rechter rooster voor ontwaseming van de rechter zijruit blaast koude lucht.
Anybody a clue?
Zelf (maar ben geen kenner van de bedradingen en opstelling van sensoren en regelingen) krijg ik het idee dat de rechter sensor door een externe bron verhit wordt. Dit heeft dan als gevolg dat de ClimaControl de rechter temperatuur naar beneden terugregelt.
looking forward,
Leon van Etten
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ClimaControl op AUTO, temperatuur rechts en links gelijk ingesteld op zeg 21grdn.
Van rechts komt na enige tijd een koude straling over me heen. De 2luchtroosters boven de radio variëren duidelijk in temperatuur: Rechter voelt koud, de linker warm. Lijkt ook wel of links overuren moet maken om de kou van rechts te compenseren. Ook t rechter rooster voor ontwaseming van de rechter zijruit blaast koude lucht.
Anybody a clue?
Zelf (maar ben geen kenner van de bedradingen en opstelling van sensoren en regelingen) krijg ik het idee dat de rechter sensor door een externe bron verhit wordt. Dit heeft dan als gevolg dat de ClimaControl de rechter temperatuur naar beneden terugregelt.
looking forward,
Leon van Etten
Berichten: 390
      		Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Opel Vectra SW V-line
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Stadskanaal
      			      		      		
      		      		      		        Precies dit probleem bleek bij mij toch opgelost door montage van de gemodificeerde stelmotor links. Het lijkt erop dat de klep min of meer slipt, waardoor je denkt dat het dat niet kan zijn, omdat je niet het probleem hebt dat er links alleen nog maar hete lucht uitkomt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 3646
      		Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
      			      		      			      				Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2019
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 160kkm
      			      		      			      				Kleur: Blanc Banquise
      			      		      			      				Locatie: 0227
      			      		      		
      		      		      		        Nou..het duurde even maar gisteren werd het "probleem" van irritant naar erg vervelend.
Waar links steeds een paar graden afweek (irritant maar er viel mee te leven) kwam er gisteren alleen loeiwarm uit het linkerroostertje
 
Dus net even het stelmotortje opgegraven. Bleek er al kit tussen de motor en de klep te zitten!
Deze reparatie had het dus opgegeven en het symptoom is dus afwijken van de ingestelde temperatuur.
Er komt simpelweg steeds meer speling tussen te zitten.
Boel schoon gemaakt en met 2K acryllaat lijm weer in elkaar gezet.
Nou maar hopen dat morgen de klepbediening weer netjes werkt
 
Blijft wel belachelijk dat je veel moet slopen om bij 1 schroefje te komen. Drie klemmetjes had ook prima gewerkt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Waar links steeds een paar graden afweek (irritant maar er viel mee te leven) kwam er gisteren alleen loeiwarm uit het linkerroostertje
Dus net even het stelmotortje opgegraven. Bleek er al kit tussen de motor en de klep te zitten!
Deze reparatie had het dus opgegeven en het symptoom is dus afwijken van de ingestelde temperatuur.
Er komt simpelweg steeds meer speling tussen te zitten.
Boel schoon gemaakt en met 2K acryllaat lijm weer in elkaar gezet.
Nou maar hopen dat morgen de klepbediening weer netjes werkt
Blijft wel belachelijk dat je veel moet slopen om bij 1 schroefje te komen. Drie klemmetjes had ook prima gewerkt.
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
      		
      		
      		      		      			      				Auto: berline 1.6HDiFAP
      			      		      			      				Opties: geen
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10668cj
      			      		      			      				Productienummer: 10105
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 221000
      			      		      			      				Kleur: grijs aliminium
      			      		      			      				Locatie: Sint Niklaas
      			      		      		
      		      		      		        een mogelijke oplossing voor de handige is de holte opvullen met pvc
maximum lengte uit motor as is iets van 7 mm en vierkant heeft voldoende grip
passen maken in motor as en buitenkant gelijk maken
mvg jean
    				
    				
    				
    				    				maximum lengte uit motor as is iets van 7 mm en vierkant heeft voldoende grip
passen maken in motor as en buitenkant gelijk maken
mvg jean
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lexia aanwezig
    				
    				    			V.I.P.

    			        
Berichten: 18
      		Lid geworden op: 29 jun 2016 12:07
      		
      		
      		      		      			      				Auto: citroen c5 break 2.0 16v
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: grijs
      			      		      			      				Locatie: almere
      			      		      		
      		      		      		        Kachel op 21 graden nu? met dit weer lol? wou dat ie vriezen kon lol
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			V.I.P.

    			        
Berichten: 337
      		Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0A Tourer
      			      		      			      				Opties: GPS /RT3ev
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				kilometerstand: 237000
      			      		      			      				Kleur: Fulminator Gris
      			      		      		
      		      		      		        Boes,
Das een gekend probleem. De as van de linker servo van de mengklep is eigenlijk iets te kort, en de stervormige bus waar deze inpast op de kachel lotert uit. Ik heb het bij mij deze week ook opgelost, vooral bij warm weer had ik links heet en rechts ijskoud. Er is een draadje over hier,maar das nogal...langdradig. Om de servo te demonteren kan je:
-heel het dashboard uitbouwen...;ofwel
-middenconsole uitbouwen, en onder het stuur dat klepje openen en een klein stukje wegzagen, dan de servo uitbouwen (temp op 16gr zetten eerst) en dan gewoon vastkleven in de bus. Dit heb ik gedaan, met een beetje Tec7
-ofwel middenconsole uitbouwen, en via daar de 3e vijs met een flexibele schroevendraaier lossen. Je kan dan niet de bus vd kachel zien, dus met deze optie is het het asje vd servo verlengen of servo van bvb nieuwer type erin, want blind lijmen zou ik niet doen, dan lijm je geheid de klep vast in koude stand.
Als je zoekt op "links warm,rechts koud" vind je het draadje, ik krijg het niet gelinkt.
Het is oo een uurtje gepiept
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Das een gekend probleem. De as van de linker servo van de mengklep is eigenlijk iets te kort, en de stervormige bus waar deze inpast op de kachel lotert uit. Ik heb het bij mij deze week ook opgelost, vooral bij warm weer had ik links heet en rechts ijskoud. Er is een draadje over hier,maar das nogal...langdradig. Om de servo te demonteren kan je:
-heel het dashboard uitbouwen...;ofwel
-middenconsole uitbouwen, en onder het stuur dat klepje openen en een klein stukje wegzagen, dan de servo uitbouwen (temp op 16gr zetten eerst) en dan gewoon vastkleven in de bus. Dit heb ik gedaan, met een beetje Tec7
-ofwel middenconsole uitbouwen, en via daar de 3e vijs met een flexibele schroevendraaier lossen. Je kan dan niet de bus vd kachel zien, dus met deze optie is het het asje vd servo verlengen of servo van bvb nieuwer type erin, want blind lijmen zou ik niet doen, dan lijm je geheid de klep vast in koude stand.
Als je zoekt op "links warm,rechts koud" vind je het draadje, ik krijg het niet gelinkt.
Het is oo een uurtje gepiept
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
    				
    				    			C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
V.I.P.

    			        
Berichten: 337
      		Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0A Tourer
      			      		      			      				Opties: GPS /RT3ev
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				kilometerstand: 237000
      			      		      			      				Kleur: Fulminator Gris
      			      		      		
      		      		      		        Oeps,
Dit had ik niet goed gelezen... ik had moeten weten dat ik Boes niks kan bijbrengen
  
 
Enfin, bovenstaande samenvatting is dan voor andere zoekers
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Dit had ik niet goed gelezen... ik had moeten weten dat ik Boes niks kan bijbrengen
Enfin, bovenstaande samenvatting is dan voor andere zoekers
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
    				
    				    			C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 518
      		Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
      			      		      			      				Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: VF7RWRH
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 220.000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fuminated
      			      		      			      				Locatie: neerpelt
      			      		      		
      		      		      		        Of Links een paar graden minder dan de werkelijkheid ?boes schreef:Nee hoor...de mijne regelt prima maar alleen rechts moet ik een paar graden hoger zetten dan de werkelijkheid.
In plaats van lijmen misschien beter meteen nieuwe onderdelen inzetten....zijn naar ik dacht gemodificeerd en dan is het probleem meteen uit de wereld.
Hete lucht komt dacht ik meteen van de kachel (of koude van airco) en wordt dan pas gesplitst in het kachelhuis....
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        V.I.P.

    			        
Berichten: 337
      		Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0A Tourer
      			      		      			      				Opties: GPS /RT3ev
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				kilometerstand: 237000
      			      		      			      				Kleur: Fulminator Gris
      			      		      		
      		      		      		        JW-C5,
Bij de PH1 is het effectief de aaansluiting van de klep die op den duur geen profiel meer heeft binnenin, en dus niet meedraait. Maar de simpelste oplossing is het motortje vervangen omdat je anders de kachel moet uitbouwen, en da's dashboard afbreken natuurlijk
En veel PH1 rijders kijken niet op wat lijm meer of minder
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Bij de PH1 is het effectief de aaansluiting van de klep die op den duur geen profiel meer heeft binnenin, en dus niet meedraait. Maar de simpelste oplossing is het motortje vervangen omdat je anders de kachel moet uitbouwen, en da's dashboard afbreken natuurlijk
En veel PH1 rijders kijken niet op wat lijm meer of minder
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
    				
    				    			C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 117
      		Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
      			      		      			      				Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 142000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      			      				Locatie: Volendam
      			      		      		
      		      		      		        Beste heren,
Ook mijn C5 heeft hetzelfde probleem uiteraard als je de topics leest ontkomt niemand eraan helaas (links warm, rechts koud). Mijn vraag is dan ook, is een draadje waarin er stap voor stap foto's zijn van het verwijderen van het motortje zonder dat er veel van het dashboard gesloopt hoeft te worden?? En het vervangen van het motortje, kan dat ook van een exemplaar van de C4 (en welke dan?)? Want dat kwam ik ergens tegen, die zou een langer armpje hebben??
Ik heb begrepen dat er verschillende manieren zijn namelijk, waarbij de een aangeeft dat het dashboard eruit moest, maar ik kom ook een manier tegen waarbij het benaderd wordt via de zijkant en door het weghalen van een paneel bij het stuur.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Groet, Sandro
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ook mijn C5 heeft hetzelfde probleem uiteraard als je de topics leest ontkomt niemand eraan helaas (links warm, rechts koud). Mijn vraag is dan ook, is een draadje waarin er stap voor stap foto's zijn van het verwijderen van het motortje zonder dat er veel van het dashboard gesloopt hoeft te worden?? En het vervangen van het motortje, kan dat ook van een exemplaar van de C4 (en welke dan?)? Want dat kwam ik ergens tegen, die zou een langer armpje hebben??
Ik heb begrepen dat er verschillende manieren zijn namelijk, waarbij de een aangeeft dat het dashboard eruit moest, maar ik kom ook een manier tegen waarbij het benaderd wordt via de zijkant en door het weghalen van een paneel bij het stuur.
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
Groet, Sandro


