Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Het is te maken, maar kan hij het ook aan.
dat vraag ik mij ook af
dat vraag ik mij ook af
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
of deze dan...... http://www.autoserviceprofessional.com/ ... ues?Page=3
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg maar André
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja dat zocht ik eigenlijk, maar welke garage heeft dat zo liggen? 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Het zal wel aan mij liggen maar in principe komt er altijd dezelfde oliedruk achter de zuiger.
Er kunnen verschillen ontstaan door weerstand tussen de zuiger n cilinder.
Maar ik denk dat de wrijving tussen het blok en schijf gaan veel groter belang is bij eventuele remverschillen.
Afgezien van het probleem wat André heeft...niet vrijkomen van de klauw.
Er kunnen verschillen ontstaan door weerstand tussen de zuiger n cilinder.
Maar ik denk dat de wrijving tussen het blok en schijf gaan veel groter belang is bij eventuele remverschillen.
Afgezien van het probleem wat André heeft...niet vrijkomen van de klauw.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Diverse oorzaken geven drukverschil.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 feb 2009 22:40
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Amstelveen
Ik heb 2 jaar geleden ongeveer een zelfde probleem gehad met mijn vorige C5 ph2. Er waren toen voor nieuwe schijven en blokken op gezet waarna de linker voorrem bleef hangen en de boel vreselijk heet werd. Uiteindelijk bleek het probleem veroorzaakt te zijn geweest door roestvorming in de remcylinder, waardoor de zuiger na het vervangen van blokken en schijven niet meer goed in de cylinder terug kon komen (door het verschil in dikte van schijven en blokken moet die er dan immers verder in). De oplossing was het reinigen van de remcylinder en zuiger. Helaas bleek enige tijd later door dit akkefietje de betreffende schijf toch kromgetrokken te zijnboes schreef: Afgezien van het probleem wat André heeft...niet vrijkomen van de klauw.
met vriendelijke groet,
Wim
Wim


