Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Scheef? of de schroefdraad verrot.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
beter scheef erin als recht ervoor , zeggen ze in belgie
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Dan kan het geen originele bout geweest zijn ( 8.8) maar meer "pisbakken ijzer " anders had je hem niet zomaar gebroken.ghulst schreef: Ik zou willen dat we hem al op moment hadden kunnen zetten. Hij brak af bij het er in draaien toen hij er nog maar 30% in zat.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Nee, was echt een originele bout. Kwam ook gewoon uit de C5 waar de trekhaak eerder onder was gezet door een dealer. Maar hij liep vast in de schroefdraad.
Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Maar je schrijft dat je het juiste draaimoment nog niet bereikt had en al afbrak.
Als de bout wel goed in de schroefdraad had gezeten en je had hem met de momentsleutel aangedraaid dan was hij toch ook afgebroken . Wat stond er op de kop van de bout. Het wil niet zeggen dat men er geen verkeerde bout voor gebruikt heeft.
Als de bout wel goed in de schroefdraad had gezeten en je had hem met de momentsleutel aangedraaid dan was hij toch ook afgebroken . Wat stond er op de kop van de bout. Het wil niet zeggen dat men er geen verkeerde bout voor gebruikt heeft.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
in vele gevallen als de wagen zo oud , zit de draad vol roest
en als je dan eerst niet met een tap door gaat heb je pech
en als je dan eerst niet met een tap door gaat heb je pech
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 apr 2015 23:22
Auto: Citroen Jumpy
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 6500
Kleur: Zwart
Locatie: Goes
Contacteer:
Ik denk dat dat onze fout geweest is...willy4 schreef: en als je dan eerst niet met een tap door gaat heb je pech
Ex C5 break 2.0i-16v automaat LPG-G3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Je kunt het zo doen.
Als de bout nog een beetje uitsteekt maak het dan plat met een vijl, zet een mooie puntslag in het midden en boor met een boor die half zo groot is als de bout of minder, als de bout helemaal hebt doorboord heb je een goed centerpunt voor de grotere boor, nu mag je boren met een boor met gelijke diameter als de bout.
succes
Als de bout nog een beetje uitsteekt maak het dan plat met een vijl, zet een mooie puntslag in het midden en boor met een boor die half zo groot is als de bout of minder, als de bout helemaal hebt doorboord heb je een goed centerpunt voor de grotere boor, nu mag je boren met een boor met gelijke diameter als de bout.
succes
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Boutverwijderaars van Midlock zou je ook nog kunnen proberen.
http://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_10.pdf
http://www.midlock.nl/Adobe_handleidingen_NL/HL_10.pdf
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:44
Auto: C5 Break 2.0I 16V AL4 ‘01, C5 Break 2.0I 16V AL4 exclusive ‘02
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Grijs
Locatie: Krimpen aan de Lek
Ik had een Bosal trekhaak met afneembare kogel onder mijn C5 Break Line Prestige uit 2001. Deze heb ik gedemonteerd om hem opnieuw te monteren onder een C5 Break Exclusive uit 2002. Een half jaar jonger maar wel 190.000km minder op de teller.
De tip om eerst een tap door de moeren te halen komt goed van pas.
De kabelboom bestond uit een 13p wcd, 2 stekkers LA licht, 2 stekkers RA licht, relaisvoet met relais en 2p stekker achter de bekleding LA in de laadruimte. Weet iemand waar die 2p stekker LA in de laadruimte voor dient.
De tip om eerst een tap door de moeren te halen komt goed van pas.
De kabelboom bestond uit een 13p wcd, 2 stekkers LA licht, 2 stekkers RA licht, relaisvoet met relais en 2p stekker achter de bekleding LA in de laadruimte. Weet iemand waar die 2p stekker LA in de laadruimte voor dient.
V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Bedoel je deze
/viewtopic.php?f=6&t=14644&start=30
/viewtopic.php?f=6&t=14644&start=30
C5 Break 2.0i exclusive 2002
V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=14644" onclick="window.open(this.href);return false;
ging niet helemaal goed geloof ik.
ging niet helemaal goed geloof ik.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
V.I.P.


Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:44
Auto: C5 Break 2.0I 16V AL4 ‘01, C5 Break 2.0I 16V AL4 exclusive ‘02
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: Grijs
Locatie: Krimpen aan de Lek
Ja, dat plugje boven in de linkerruimte achter de bekleding, te zien op de foto in het viewtopic uit het vorige bericht van Paljas, dat bedoel ik.
Bij mij zit dat aangesloten op de kabelboom van de trekhaak.
Ik weet alleen niet waarvoor het dient en dat zou ik wel graag willen weten.
kan ik dat hier vragen of moet ik een nieuw topic starten.
Bij mij zit dat aangesloten op de kabelboom van de trekhaak.
Ik weet alleen niet waarvoor het dient en dat zou ik wel graag willen weten.
kan ik dat hier vragen of moet ik een nieuw topic starten.
V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Dat is corect.Het dient om 1. de mistlampen en 2. de parkeersensoren bij achteruit rijden uit te schakelen
C5 Break 2.0i exclusive 2002



