Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
willy ja ga ik maandag nog maals doen, wel nog eens gemeten de nokkenas sensor stekker en sensor
waardes zijn goed met cntact pen 1 5 volt pen 2 signaal 11.31 v pen 3 massa 0 bij geen contact alles 0
sensor gemeten met massa 0 op pen 1 zonder massa 5
waardes zijn goed met cntact pen 1 5 volt pen 2 signaal 11.31 v pen 3 massa 0 bij geen contact alles 0
sensor gemeten met massa 0 op pen 1 zonder massa 5
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Kijk nog eens goed, volgens mij is jouw conclusie dat de waarden goed zijn onterecht.
Sowieso ook meten tijdens starten. Je hebt mi nog steeds een probleem, of je meet verkeerd.
Denk even terug:
je hebt het 5V probleem gevonden en opgelost. Veroorzaakt door een probleem in het gaspedaal. Dat kan inderdaad. Dat was m.i. een logische verklaring voor het afslaan en de foutcodes. Als daadwerkelijk de 5V weer OK is dan moet hij het gewoon weer doen. Punt.
Wat heb je in de tussenliggende tijd allemaal (onnodig) veranderd en losgehaald? Heb je sensoren vervangen? Zijn het dan wel de goede? wat kan er mis zijn gegaan bij het vervangen van de computer en de distributieriem en de pomp?
Dit maakt het allemaal zo nodeloos complex dat je steeds verder van de oplossing verwijderd raakt.
Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen.
Maar ik denk echt dat je iemand moet zoeken die je fysiek helpt met diagnose stellen. Zo van afstand gaat er teveel mis bij het meten en interpreteren waarna de volgende stap veelal een foute is.
Sowieso ook meten tijdens starten. Je hebt mi nog steeds een probleem, of je meet verkeerd.
BJG schreef: 1 = + (12V of 5V)
2 = signaal (tijdens starten 4V of 1 V)
3 = - (0V)
je hebt het 5V probleem gevonden en opgelost. Veroorzaakt door een probleem in het gaspedaal. Dat kan inderdaad. Dat was m.i. een logische verklaring voor het afslaan en de foutcodes. Als daadwerkelijk de 5V weer OK is dan moet hij het gewoon weer doen. Punt.
Dit maakt het allemaal zo nodeloos complex dat je steeds verder van de oplossing verwijderd raakt.
Ik heb respect voor je doorzettingsvermogen.
Maar ik denk echt dat je iemand moet zoeken die je fysiek helpt met diagnose stellen. Zo van afstand gaat er teveel mis bij het meten en interpreteren waarna de volgende stap veelal een foute is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
oke Bjg computer is niet vervangen alleen na gekeken en weer terug geplaast
sensoren die vervangen zijn nokkenas krukas en de rempendaal deze zijn via vin bestelt in citrodocu en de goede mijns inziens kan dat niet fout gaan toch
.
verder is de brandstofdrukpomp vervangen en distrubutieriem gecontroleerd of deze juist stond.
ga dus maandag weer opnieuw meten of alle berdading en sensoren 5 volt geven op de plus als contact aan is. als dit gedaan is verder met alles meten als hij gestart wordt. en alles noteren zodat er een duidelijk beeld ontstaat wat er wel en niet gemeten is en wat de waardes zijn op de pennen. dit zou naar mijns inziens wat duidelijkheid moeten scheppen.

sensoren die vervangen zijn nokkenas krukas en de rempendaal deze zijn via vin bestelt in citrodocu en de goede mijns inziens kan dat niet fout gaan toch
.
verder is de brandstofdrukpomp vervangen en distrubutieriem gecontroleerd of deze juist stond.
ga dus maandag weer opnieuw meten of alle berdading en sensoren 5 volt geven op de plus als contact aan is. als dit gedaan is verder met alles meten als hij gestart wordt. en alles noteren zodat er een duidelijk beeld ontstaat wat er wel en niet gemeten is en wat de waardes zijn op de pennen. dit zou naar mijns inziens wat duidelijkheid moeten scheppen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de stekker los ,bekijk beide kanten of de pennetjes nog in orde zijn
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
00o inspectie van stekkers en pinnen sensoren en aansluitingen neem ik mede willy

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Al iets verder Edwin?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Bjg ben druk bezig om alle draden door tew meten en te noteren nu bijna klaar en tekening gemaakt welke drad op welke pin zit en welke stekker tot nu toe geen gekke afwijkingen gevonden alles zit rond de 0,4 tot 0,6 ohm weerstand, straks alles checken et andere kabel zodat ik een reverensie hebt. alle stekkers gecontroleerd en deze zijn schoon en recht, indien dit gereed is ga ik hem weer inbouwen en dan alle draden checken op 5 volt dit noteren en dan kijken waar er een fout zit. hopelijk vindt ik wat in het electro curcuit en anders wordt het weer verder zoeken.

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
OK.
Maar als je eerst in aangesloten toestand de spanningen en de signalen meet hoef je toch geen kabelboom te controleren op weerstand?
Dat ga je pas doen als je weet wat er mist, dan kun je gericht meten. Nu controleer je veel dat niet nodig is.
Je moet toch eerst weten wat de oorzaak is van het niet aanslaan (diagnose) en dan gericht kijken waar dat van komt?
Geeft niet ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen. En hoop dat ook van harte dat het je lukt uiteindelijk
Maar blijf toch van mening dat je veel onnodig werk verzet. Dit kan veel eenvoudiger.
Maar als je eerst in aangesloten toestand de spanningen en de signalen meet hoef je toch geen kabelboom te controleren op weerstand?
Dat ga je pas doen als je weet wat er mist, dan kun je gericht meten. Nu controleer je veel dat niet nodig is.
Je moet toch eerst weten wat de oorzaak is van het niet aanslaan (diagnose) en dan gericht kijken waar dat van komt?
Geeft niet ik bewonder je moed en doorzettingsvermogen. En hoop dat ook van harte dat het je lukt uiteindelijk
Maar blijf toch van mening dat je veel onnodig werk verzet. Dit kan veel eenvoudiger.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Bjg ik snap dat het eenvoudiger kan maar wil nu echt alles wat elechtronisch is uitsluiten dus begin ik helemaal opnieuw en ga zo verder eerst kabelboom volledig nakijken en noteren ( ook makkelijk voor forum met pen nummer en draadkleur) dan spanning controleren en zo verder zodat ik weet dat het elechtronisch allemaal perfect is ook alle sensoren worden nagemeten welke niet zijn vernieuwd.
dan oet ik uiteindelijk op iets mechanisch uitkomen lijkt mij?
of is deze gedachte gang nu helemaal verkeerd.?
dan oet ik uiteindelijk op iets mechanisch uitkomen lijkt mij?
of is deze gedachte gang nu helemaal verkeerd.?
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
heren hier weer een update van mijn Dame
Afgelopen week erg druk geweest met het in kaart brengen van de motorkabelboom ( tekeningen en beschrijving volgt)
alles doorgemeten op ohm.
vrijdag begonnen met alle stekkers op v dc te meten en te noteren.
vandaag bezig geweest om alle sensoren met geplaatste stekkers gemeten in V dc en deze vergelijkt met de meting zonder sensor. uitslag alles het zelfde
Daarna aan de lexia gehangen en foutcodes uitgelezen, de enige die er niet uit wou was de P0530 airco sensor, deze met hulp van het forum gevonden en de test via lexia gedaan. uit een sloper de sensor geschroefd en toen bij mijn Dame hem er uit gehaald. Dat was ff een ander verhaal zat er scheef ingedraaid en schroefdraad naar zijn grootje, dus condensator eruit en nieuw draad getapt, sensor erin gedaan. Morgen condensator terug plaatsen en dan weer aan de lexia en uitlezen.
tot zover wordt vervolgt
Afgelopen week erg druk geweest met het in kaart brengen van de motorkabelboom ( tekeningen en beschrijving volgt)
alles doorgemeten op ohm.
vrijdag begonnen met alle stekkers op v dc te meten en te noteren.
vandaag bezig geweest om alle sensoren met geplaatste stekkers gemeten in V dc en deze vergelijkt met de meting zonder sensor. uitslag alles het zelfde
Daarna aan de lexia gehangen en foutcodes uitgelezen, de enige die er niet uit wou was de P0530 airco sensor, deze met hulp van het forum gevonden en de test via lexia gedaan. uit een sloper de sensor geschroefd en toen bij mijn Dame hem er uit gehaald. Dat was ff een ander verhaal zat er scheef ingedraaid en schroefdraad naar zijn grootje, dus condensator eruit en nieuw draad getapt, sensor erin gedaan. Morgen condensator terug plaatsen en dan weer aan de lexia en uitlezen.
tot zover wordt vervolgt
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zat er een ventiel in de condensor?
het kan ook zijn dat er geen gas meer in zit
het kan ook zijn dat er geen gas meer in zit
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
klopt willy er zit geen gas meer in ivm motor wissel maar lexia gaf aan dat er een kortsluiting was en de procedure daarvoor gevolgd, eindresultaat defecte sensor 
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Heb je het vermoeden dat ze daarom niet start, of probeer je eerst echt alle fouten eruit te halen?
Ik heb hier trouwens nog een condensor met sensor........
Ik heb hier trouwens nog een condensor met sensor........
Zeg maar André
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Andre wil nu eerst alle fouten er uit hebben en zo stap voor stap eruit zien te komen.
als er geen elektronische problemen zijn moet het iets mechanisch zijn lijkt mij
heb als het goed is een goede sensor met ventiel er nu op zitten.
als er geen elektronische problemen zijn moet het iets mechanisch zijn lijkt mij
heb als het goed is een goede sensor met ventiel er nu op zitten.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
maar de airco heeft niets te maken met het lopen van de motor


