C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Als ik het origineel laat inbouwen moet ik aan iets van 500 euro denken en dat is me wat te duur. Dus nu maar ff kijken wat het op de sloop kost.
Heb ik dan alleen de controller en sensoren nodig of moeten er nog meer onderdelen bij?

Aangezien die controller dan op de rest van het systeem aangesloten moet worden lijkt me dat er ergens een aansluitpunt in de kofferbak moet zitten. Waar zit dat normaal gesproken? Als dat aansluitpunt er namelijk niet zit dan heeft het natuurlijk weinig kans van slagen :)

In dat geval ga ik voor aftermarket en pak ik de stroom wel van het 12v punt icm een relais op het achteruit rij licht.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Denk dat er normaal wel wat ingebouwd zit :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Na wat wikken en wegen heb ik besloten om toch voor aftermarket te gaan (Bosch Parkpilot).

Nu was mijn eerste gedachte om draden aan de + en - terminals van de houder van het achteruitrijlicht te solderen (alleen voor schakeling van het relais). Maar dat lampje zit natuurlijk in de klep wat het nogal een klus maakt. Is er een punt in de andere helft van het lampencluster waar ik die stroom kan pakken?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is een uitstekende set !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Roman,

Jij gaf aan dat je de PDC op het achteruit rij licht had aangesloten. Had je dit afgetakt in de klep ( dus bij het lampje) of is het mogelijk om dit bij het cluster op de carrosserie te doen? En weet je heel misschien nog welke kleur draad het was? Stroom meten aan een auto met canbus schijnt nogal link te zijn dus doe ik het liever zo min mogelijk :)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Nee, dat weet ik niet..
Mijn dealer had ze gemonteerd voordat ik de auto kreeg...
Maar hij had me dat toen gezegd.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Ah ok. Dan gaan we gewoon eens even ouderwets puzzelen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Kijk eens op http://www.carvision.nl/index.php?action=home&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false; misschien staat daar iets bruikbaars bij.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Hoop leuke gadgets in ieder geval. Maar ik kan geen technische info vinden. Of kijk ik verkeerd?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Weet iemand of je de afdekkap op de d-stijl gewoon los kan trekken of dat er een speciale techniek voor is?

Ik ben namelijk nog steeds aan het puzzelen waar ik de 12v van het achteruit rijlicht kan aftappen. Ik heb links achter wel een losse witte stekker gevonden en ik heb zo'n vermoeden dat daar de fabrieks PDC op aangesloten wordt. Dus ik wil kijken of die kabels een aftakking hebben naar de lampen die in de klep zitten.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jul 2015 18:23
Auto: C5 Tourer Comfort 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: Suroit
Nou, ze zitten er in en werken ook nog. Gaten in de bumper moest ik wel uitboren en natuurlijk in een maat waar ik geen zaag voor had. Maar 2 kleine hapjes (als je heel goed kijkt) zichtbaar waar de dremel uitschoot, dus niet slecht. Wel een rotklus om die bumper eraf te halen. De balk van de trekhaak zorgt ervoor de je de clips niet van binnenuit los kan maken. Maar door een oud bankpasje aan de buitenkant tussen de bumperdelen te duwen kun je de palletjes ook wegduwen.
Helemaal op de hoeken (bij de wielen dus) zat aan de binnenkant ook een klein metalen ringetje geklemd. Dat kon ik dan niet terugmonteren omdat je daar volgens mij een speciale tang voor nodig hebt. Maar het doet ook niet veel volgens mij, dus ik vond het de moeite verder niet waard.
De 12v van de achteruitrijlampen heb ik afgetapt achter het linker paneel (waar de rail voor de afdekking in loopt)in de kofferbak. Daar achter zit een stekker verborgen dus het paneel moet er wel helemaal af. Het is trouwens een rose/rode draad.
Die schakelt dan een relais die gevoedt wordt vanuit de 12v aansluiting in de kofferbak.

De buzzer heb ik nu even met dubbelzijdig tape op de achterstijl geplakt. Op een gegeven moment ga je toch alleen op het geluid rijden dus dan vind ik het zonde om nog een gat te gaan boren. Ik stop hem dan wel achter de bekleding of zo. Moet alleen nog even kijken hoe hoog ik het volume kan opschroeven.
Plaats reactie