C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 mar 2008 11:26
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178.000
Kleur: zwart
heeft iemand raad...? sinds kort trekt mijn break niet meer lekker door als ik terugschakel en even vol gas geef om bv heuvel te nemen of in te halen...
Het duurt dan even voordat de volle kracht wordt ingezet, beetje slap op gang komen zo zou je het ook kunnen omschrijven, mijn koppelingsplaten zijn niet heel langgeleden vervangen dus die kunnen het denk ik niet zijn. We staan weliswaar al op 300.000 km sinds deze zomer maar 500.000 komt ook al voor geloof ik.
Iemand een idee...? de Turbo misschien...?

ik hoor graag ! :cit4
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Bediening swirlkleppen schoonmaken c.q. gangbaar maken?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
eerst eens aan de lexia hangen kan ook defecte lmm zijn of een vervuild luchtfilter, ook de luchtinlaatspruitstuk kan vol zitten met smurrie waardoor verlies op treed
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Lexia is inderdaad een goed idee.
Maar dan moet je wel weten wat je met de gemeten waarden moet doen.
Op je verhaal af lijkt het er op dat de turbo wat traag druk opbouwt. Als dit zo is kun je dit goed zien in de parameters nominale en gewenste druk.
Zit het probleem daar, dan zou ik de bediening van de turbo-wastegate en het vacuumcircuit goed controleren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 mar 2008 11:26
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178.000
Kleur: zwart
dank voor de reacties ! Klinkt gelukkig niet heel erg begrotelijk, zal er mee naar mijn garage gaan en laten weten wat die er van denkt...! :geek:
Plaats reactie