Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 nov 2014 19:49
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Beste C5 ph 3 enthousiastelingen,
Alleereerst even voorstellen.
Na 'n Bx 1,9D '89, 'n XM 2.1D '91 en 'n XM 2.1TD break '96 nu gedurende bijna 'n jaar een C5 exclusive 2.0 HDIF met 136pK gehad. Totdat de laatste vorige week in aanvaring kwam met een Volvo die mij niet had gezien. Gevolg? Auto total loss... helaas, de autowas bijna volledig uitgevoerd. Slechts open dak en afneembare trekhaak ontbraken.
Nu mijn vraag: wie kan me zeggen of er nadelen kleven aan het "gepimpte" 2.0 dieselblok van 163pK?
Alvast bedankt, Gard.
Alleereerst even voorstellen.
Na 'n Bx 1,9D '89, 'n XM 2.1D '91 en 'n XM 2.1TD break '96 nu gedurende bijna 'n jaar een C5 exclusive 2.0 HDIF met 136pK gehad. Totdat de laatste vorige week in aanvaring kwam met een Volvo die mij niet had gezien. Gevolg? Auto total loss... helaas, de autowas bijna volledig uitgevoerd. Slechts open dak en afneembare trekhaak ontbraken.
Nu mijn vraag: wie kan me zeggen of er nadelen kleven aan het "gepimpte" 2.0 dieselblok van 163pK?
Alvast bedankt, Gard.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In combinatie met een BVM is dat pimpen van een 136PK te ontraden. Dat hogere koppel is teveel voor de koppeling.
En als je het toch overweegt, moet je er de koppeling van de 163 PK in laten zetten, dat kan.
In combinatie met de AM6 gaat het prima, diversen hier hebben dat ondervonden.
Groet,
JW
En als je het toch overweegt, moet je er de koppeling van de 163 PK in laten zetten, dat kan.
In combinatie met de AM6 gaat het prima, diversen hier hebben dat ondervonden.
Groet,
JW

C5club Fan


Berichten: 57
Lid geworden op: 30 mei 2014 17:26
Auto: C5 2.0 HdiF exclusive
Opties: stuurwiel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231000
Kleur: grijs
Locatie: Warns (Fryslân)
Misschien geen antwoord op je vraag...maar
Ik heb nog een exclusive 2.0 hdi 136 pk in de aanbieding..
Zie mijn post in de aangeboden sectie
Ik heb nog een exclusive 2.0 hdi 136 pk in de aanbieding..
Zie mijn post in de aangeboden sectie

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Volgens mij bedoelt de topic starter het anders...
K denk dat hij bedoelt of er nadelen zijn aan het originele 163pk blok.
K denk niet dat hij overweegt om de 136pk te chippen (zijn C5 heeft een ongeluk gehad)
K denk dat hij bedoelt of er nadelen zijn aan het originele 163pk blok.
K denk niet dat hij overweegt om de 136pk te chippen (zijn C5 heeft een ongeluk gehad)
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik ben erg tevreden over de 2.0 163hdi in de 508 ( zelfde motor ) , los van het feit dat er nog een elektromotor mee helpt 
Erg fijne diesel !!!

Erg fijne diesel !!!
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Het 163pk blok heb ik gereden gehad in een DS4. Had ik tijdens dat uurtje niets over te klagen.
het nieuwe 180pk blok heb ik onlangs in een 508RXH gereden. ook een enorm fijn blok!
JW: zijn de technische verschillen met het 163pk blok zo groot dan?
het nieuwe 180pk blok heb ik onlangs in een 508RXH gereden. ook een enorm fijn blok!
JW: zijn de technische verschillen met het 163pk blok zo groot dan?
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Dat is toch echt meer dan ik dacht.
K dacht eerst dat het "gewoon" een ander koppelingetje en een ander turbootje of software zijn.
dank je voor de info.
K dacht eerst dat het "gewoon" een ander koppelingetje en een ander turbootje of software zijn.
dank je voor de info.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee het is zeker niet slechts een turbo en wat software wat vele denken ... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Waar ik zo onmiddellijk kan opkomen als zijnde een nadeel van de 163pk is dat hij 'slechts' 1670kg mag trekken terwijl de 136pk er 1800 achter mag hangen. Dit zijn getallen voor handgeschakelde Tourers.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
Kos, zit er misschien een verschil in eigen gewicht van de auto's?
dan komen de totaal toegestane massa's misschien wel overeen?
dan komen de totaal toegestane massa's misschien wel overeen?
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Leeggewichten voor 2.0Hdi Exclusive Tourer:
136pk: 1655kg
163pk: 1595kg
136pk: 1655kg
163pk: 1595kg
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 nov 2014 19:49
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 160pK
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 143000
Kleur: Blanc Banquise
Na jullie antwoorden is me duidelijk geworden dat 't 2 liter 163 pK-blok zwaarder is uitgevoerd dan 't 136 pK-blok. En niet zomaar een andere chip. Heb intussen proefgereden in een 163 pK-er en 't verschil is wel te merken! Nu nog een tweede handje hier in België vinden met de nodige opties (AFIL, massage, navigatie etc.).
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik heb mijn 163pk'tje geïmporteerd uit Duitsland. In België vond ik voornamelijk 136pk versies en de paar 163'ers die ik tegenkwam voldeden niet aan mijn wensenpakket. Dat was wel in 2013. Misschien is het aanbod nu groter.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)