C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Jez** :shock: kwam daar überhaupt nog lucht uit??!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Even wachten tot hij weer op aarde is.
Maar m dat filter heeft z'n werk goed gedaan...
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja hoor lucht genoeg, en het stonk niet, hoewel het nu wel frisse is. :lol:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gatver zo vies heb ik ze zelden gezien ...
Vervangen was bepaald geen luxe :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Vandaag ook het pollenfilter vervangen. Lang gezocht naar de how-to voor de ph3/ Tourer. Met dank aan " Citroenfan39"" voor de beschrijving.
@ menno ; kun je die beschrijving bij de faq zetten?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Zet er dan voor de oudjes meteen een lijstje met fysiotherapeuten bij, heb je wel nodig dat dit pokkeklusje. Heb een week rugpijn gehadna dit grapje.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Daarvoor laat ik het bij de dealer doen..
Die paar €€ extra wegen niet op tegen een week rugpijn.. :lol: :lol:
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Heb een paar weken geleden weer mijn pollenfilter vervangen. Het is en blijft inderdaad een pokke klusje. Vooral het nieuwe filter er weer onbeschadigd in zien te krijgen is een hele opgaaf.
Sinds die tijd heb ik echter wel een irritante rammel in het dashboard dat afkomstig blijkt te zijn van het plastic afdekklepje dat voor het pollenfilter zit. De rammel doet zich echter alleen maar voor bij inschakeling van de airco en dan vooral bij stationair toerental en als de motor overschakelt van de ene versnelling in de andere (heb een half-automaat). Zal wel door de extra trillingen komen die ontstaan bij lage toerentallen.
Ik heb de hele boel nog een keer uit elkaar gehad en de motor gestart en toen het afdekklepje opnieuw bevestigd. Toen was de rammel weg. Echter de rammel is inmiddels weer terug. Ik vermoedt dat het plastic afdekklepje tegen het kachelpijpje rammelt want deze twee daar zit bijna geen ruimte tussen. Vermoedelijk komt er bij ingeschakelde airco door de luchtstroom meer druk te staan in het pollenfilterhuis en wordt het klepje iets naar buiten gedrukt waardoor deze tegen het kachelpijpje komt en de rammel ontstaat. Wil nu een dun tochtstripje of iets dergelijks aan het klepje plakken waardoor de rammel verdwijnt. Die pijpjes worden echter wel erg heet heb ik gemerkt en hoop dat er niets gaat smelten of zo :o ;)
Wie heeft ook last van dit probleem? De kans is groter dat de diesels hiervan meer last hebben dan de benzineversies omdat een diesel wel meer trillingen ontwikkelt natuurlijk.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Vreemd.Bij mij zaten de schroefjes er niet eens in ! En er rammelde niets
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Horen daar origineel schroefjes in te zitten dan?
Ik zie wel een gaatje aan de rechterkant van het klepje, toen ik de eerste keer het filter verving zat daar al geen schroefje in. Zal toch niet zo zijn dat wanneer de dealer zo'n filter vervangt de schroefjes weg gooit? Ik zie trouwens op geen enkel YouTube filmpje betreffende vervanging pollenfilter C5 X7 dat er schroefjes zitten in het afdekklepje. https://www.youtube.com/watch?v=uB_Z5MI81ww" onclick="window.open(this.href);return false; en https://www.youtube.com/watch?v=y0yj0rI4Gvs" onclick="window.open(this.href);return false;

Het afdekklepje rammelt bij mijn auto duidelijk tegen de verwarmingsbuis aan. Is bij stationair toerental het geval. Toen ik laatst het klepje aandrukte tijdens stationair toerental verdween de rammel.

@Paljas Jij hebt de 2.0 benzine versie en die vibreert duidelijk minder dan een diesel.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor de PH2 staat er in de instructie:
OPMERKING : Als de lip "b" beschadigd is, plaats dan bij "a" een geschikte schroef.
Zoiets kom ik bij de PH3 niet tegen, Daar wordt alleen gesproken over:
pollenfilter PH3.jpg
Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Ik dacht ook dat de schroeven er gemakshalve vergeten waren.Het dekseltje klemde niet overtuigend dus heb ik er bij a een parkertje in gedraaid.Er zit aan beide kanten een mogelijkheid ,links boven a ook, maar die is praktisch onbereikbaar.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Ik heb ondertussen ontdekt dat bij de vroegere modellen er wel schroefjes inzaten. Van de C5 Ph1 weet ik het niet zeker maar van de Peugeot 407 wel. Bij de Ph3 C5 en de Peugeot 508 zitten er in ieder geval origineel geen schroefjes in.
De Citroëns C5 Ph1, Ph2 en Ph3 en de Peugeot 407 en 508 die komen qua (onderhuidse) techniek vrijwel allemaal met elkaar overeen. Ze staan allemaal op hetzelfde platform.
Plaats reactie