Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 07 apr 2013 11:41
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 135000
Kleur: donkerzwart
LS,
Ik heb een RT4 radio in mijn C5 ( zonder bluetooth module, maar met simcard slot ) , en ik wil eigenlijk toch wel graag de telefoon functie gebruiken.
Wat is nu het handigst : een losse pre pay sim erin en dan mijn telefoon doorschakelen naar de auto ( = pre pay sim ) of een dual kaart installeren ( misschien niet handig met aan of afmelden ? )
Hebben julie hier ideeen over ???
Als laatste redmiddel heb ik ook nog een Parrot ls3200 liggen, die ik ook nog in zou kunnen bouwen,
maar ik wil eerst proberen hoe ver ik kom met een pre pay kaart of dual kaart.
Graag jullie reacties
Alvast bedankt hiervoor.
groeten
Freddie van Erp
Ik heb een RT4 radio in mijn C5 ( zonder bluetooth module, maar met simcard slot ) , en ik wil eigenlijk toch wel graag de telefoon functie gebruiken.
Wat is nu het handigst : een losse pre pay sim erin en dan mijn telefoon doorschakelen naar de auto ( = pre pay sim ) of een dual kaart installeren ( misschien niet handig met aan of afmelden ? )
Hebben julie hier ideeen over ???
Als laatste redmiddel heb ik ook nog een Parrot ls3200 liggen, die ik ook nog in zou kunnen bouwen,
maar ik wil eerst proberen hoe ver ik kom met een pre pay kaart of dual kaart.
Graag jullie reacties
Alvast bedankt hiervoor.
groeten
Freddie van Erp
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb er altijd een duosim in gehad, heel gemakkelijk , werkt prima .... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Ik heb er een prepay kaart in zitten. Ik vind het een nadeel dat ik in de file/voor een brug geen email/whatsapp heb als ik op de autokaart van een dualsim ben aangemeld.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik heb normaal een prepaid in de auto. Dat is vooral omdat mijn vrouw ook regelmatig de auto gebruikt en zij zo niet voor mij bedoelde gesprekken doorkrijgt. Maar het iedere keer doorschakelen is wel omslachtiger (dus ik doe dat alleen bij langere ritten of als ik telefoon verwacht).
Zodra ik echter de auto een paar dagen achter elkaar alleen zelf gebruik (of naar het buitenland ga) doe ik er een duo-sim in (ik heb dus eigenlijk beide mogelijkheden). Maar wat ik je moet aanraden....
Zodra ik echter de auto een paar dagen achter elkaar alleen zelf gebruik (of naar het buitenland ga) doe ik er een duo-sim in (ik heb dus eigenlijk beide mogelijkheden). Maar wat ik je moet aanraden....
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Bij uitzetten van de auto moet jij je de vlieg modus aan en uit zetten om weer bereikbaar te zijn indien jij de duo sim route gaat volgen
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ook een tijd geprobeerd met zo'n duo SIM. Toch maar een Parrot ingebouwd. Echt veel handiger vanwege alle reeds genoemde nadelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat was jij dus die voor me stond toen die brug allang weer open was.KarelE schreef:Ik heb er een prepay kaart in zitten. Ik vind het een nadeel dat ik in de file/voor een brug geen email/whatsapp heb als ik op de autokaart van een dualsim ben aangemeld.
Mijn claxon hoorde je dus ook niet......
Sorry, maar meen je het serieus wat je schrijft
Zelf gebruik ik ook een Duo-SIM in m'n RT4.
Bevalt me prima, telefoongesprekken zijn ook zeer duidelijk te volgen. Aan beide zijden
Groet,
JW
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Tja, dat hangt zeker samen met de plaats waar je woont. In het waterrijke Groene Hart sta je toch regelmatig 5-10 minuten voor een brug. En die tijd klopt echt wel, want ik bedien sluizen en bruggen voor mijn broodwinning en dan zie je een keurige timer op je scherm om de duur van de brugopening aan te geven 
Aanvulling op mijn 'methode' met 2 tel.nrs.: Ik heb een bluetooth oortje aan de lader liggen in de auto, dat ik in doe op langere ritten. Zo kan ik onverwachte gesprekken toch handsfree voeren. Ik heb van 'vroeger' twee van die oortjes, onderweg zit de ene in mijn oor en hangt de andere aan de lader. Mijn vrouw en zoon, met wie de meeste gesprekken zijn, kennen mijn rooster en bellen me gewoon op mijn auto-nummer als ze vermoeden dat ik in de auto zit. En als ik hen wil bellen laat ik 'm 1 keer overgaan en bellen ze me terug. Zo blijft die goedkope prepaid lang bruikbaar.
[offtopic]
Mijn zoon heeft vorige week een passat uit 2010 gekocht. Die deelt gewoon het touchscreen van zijn telefoon met het touchscreen in de auto. Zo kan-ie alle functies, incl. you-tube, whatsapp etc. onderweg gebruiken. Of dat nou een verstandige ontwikkeling is......
[/offtopic]
Aanvulling op mijn 'methode' met 2 tel.nrs.: Ik heb een bluetooth oortje aan de lader liggen in de auto, dat ik in doe op langere ritten. Zo kan ik onverwachte gesprekken toch handsfree voeren. Ik heb van 'vroeger' twee van die oortjes, onderweg zit de ene in mijn oor en hangt de andere aan de lader. Mijn vrouw en zoon, met wie de meeste gesprekken zijn, kennen mijn rooster en bellen me gewoon op mijn auto-nummer als ze vermoeden dat ik in de auto zit. En als ik hen wil bellen laat ik 'm 1 keer overgaan en bellen ze me terug. Zo blijft die goedkope prepaid lang bruikbaar.
[offtopic]
Mijn zoon heeft vorige week een passat uit 2010 gekocht. Die deelt gewoon het touchscreen van zijn telefoon met het touchscreen in de auto. Zo kan-ie alle functies, incl. you-tube, whatsapp etc. onderweg gebruiken. Of dat nou een verstandige ontwikkeling is......
[/offtopic]
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
NTwoO schreef:Bij uitzetten van de auto moet jij je de vlieg modus aan en uit zetten om weer bereikbaar te zijn indien jij de duo sim route gaat volgen
Ik heb toch echt nergens last van, als ik in de auto zit gaat hij in de auto over, als ik er buiten ben gaat gewoon de telefoon, niks aan of uitzetten werkt helemaal vanzelf, met KPN duo-sim
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik gebruik een duokaart. Het is acceptabel. Bluetooth was fijner gewees, maar dat after markt spul wil niet altijd samenwerken met de hifi versterker. RT4 is verder voor mij prima.
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 feb 2014 19:52
Auto: c5 tourer 3.0 v6 exclusive aut
Opties: een heleboel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11652CJ
Productienummer: 0319
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 99.985
Kleur: KTVD Noir perla nera
Locatie: Wehl
Hier ook nergens last van, we hebben een duo van Vodafone, zelfs als de autotelefoon aanstaat kan ik nog whatsapp en sms versturen met de mobiel.
Groot voordeel vind ik ook dat we alle tel nrs naar de duo kaart hebben gekopieerd en deze staan nu ook automatisch in de telefoonlijst.
Bij de ph1 hadden we dit ook, werkt perfect, ik meen ergens gelezen te hebben dat als zowel de autotelefoon en de mobiel aanstaan (in de auto) dat als je gebeld wordt, het sterkste signaal overgaat en dat is de autotelefoon.
We hebben bij de ph1 eerst een prepaid in gehad, maar dan had je weer een extra nummer die je dan moest doorgeven aan iedereen die je onderweg zou kunnen bellen. Dit vonden we vrij omslachtig en hebben toen de duo kaart aangeschaft en dit werkt werkelijk perfect zowel in ph1 als in ph3.
Groot voordeel vind ik ook dat we alle tel nrs naar de duo kaart hebben gekopieerd en deze staan nu ook automatisch in de telefoonlijst.
Bij de ph1 hadden we dit ook, werkt perfect, ik meen ergens gelezen te hebben dat als zowel de autotelefoon en de mobiel aanstaan (in de auto) dat als je gebeld wordt, het sterkste signaal overgaat en dat is de autotelefoon.
We hebben bij de ph1 eerst een prepaid in gehad, maar dan had je weer een extra nummer die je dan moest doorgeven aan iedereen die je onderweg zou kunnen bellen. Dit vonden we vrij omslachtig en hebben toen de duo kaart aangeschaft en dit werkt werkelijk perfect zowel in ph1 als in ph3.
Berichten: 1252
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
En als je wederhelft met je auto op stap is?
Andere wederhelft nemen?
Andere wederhelft nemen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Die heeft zelf een auto. 
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Of duo sim vlekkeloos werkt of niet hangt nogal af van de situatie. In sommige gevallen neemt de telefoon het opeens weer over van de RT3/4/5 tijdens het rijden of moet je je telefoon expliciet opnieuw aanmelden na het rijden om deze weer terug te laten schakelen.
In andere gevallen werkt het automatisch en heb je er geen omkijken naar. Volgens mij heb je het probleem vooral met nieuwe telefoons die met 3 en 4G op andere frequenties werken als je RT4. Het netwerk geeft de voorkeur aan een 3/4G verbinding dus je telefoon boven de 2G verbinding van de RT3/4/5
In andere gevallen werkt het automatisch en heb je er geen omkijken naar. Volgens mij heb je het probleem vooral met nieuwe telefoons die met 3 en 4G op andere frequenties werken als je RT4. Het netwerk geeft de voorkeur aan een 3/4G verbinding dus je telefoon boven de 2G verbinding van de RT3/4/5
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 







