Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Voor de beurt op 28/4 bij JO heb ik twee nieuwe Primacy 3's besteld voor de voorwielen.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
SaXoKe schreef:JW-NHS schreef: En wat te denken van €126 voor de 225/55-17 van de PH3's van Trance en SaXoKe?
dat is een pakje goedkoper dan dat Michelin er op hun site zelf voor vraagt.... Zo worden ze interessanter!!!!!
Ze kosten mij in DLD zonder BTW € 138,63 p/st. Totaal incl. ventielen en BTW € 695,00. Hier in Helmond bij Profile vragen ze (in mei leverbaar) € 210,00 incl. BTW en monteren p/st. en daar gaat € 60,00 korting af bij aanschaf van 4 stuks als die actie dan nog (zal wel niet meer) geldig is.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De cross climate houd als winterband wel op bij 4 mm profiel net als gewone winterbanden.
Dat zal je ook moeten meenemen in vergelijken van 2 sets banden.
Dat zal je ook moeten meenemen in vergelijken van 2 sets banden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ Trance,
Wil je je ervaringen met de CC met ons delen?
In een ander draadje schreef je:
Ik zet ze normaliter zo'n 0,2 bar boven de spanning die aangegeven wordt in de deurstijl.
Dat bevalt me het beste, het is een goed compromis waarbij strakker sturen niet te koste gaat van een duidelijk verminderd rijcomfort.
Groet,
JW
Wil je je ervaringen met de CC met ons delen?
In een ander draadje schreef je:
Op welke spanning staan ze nu?Kan nog niet zeggen dat ze fijner rijden dan de GoodYear die er onder lagen ze lijken wat zwaarder te sturen.
Ik zet ze normaliter zo'n 0,2 bar boven de spanning die aangegeven wordt in de deurstijl.
Dat bevalt me het beste, het is een goed compromis waarbij strakker sturen niet te koste gaat van een duidelijk verminderd rijcomfort.
Groet,
JW
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Nou, als ik zo op een willekeurig parkeerplaats de auto uitstapt zijn er genoeg die toch hun winterbanden bij deze temperaturen nog oprijden... Het kan dus welJW-NHS schreef: Dat kan met de echte winterbanden niet.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Alles kan, maar het is dom en weinig weinig verantwoordelijk naar andere weggebruikers. Afhankelijk van de temperatuur wordt de remweg tot vele tientallen procenten langer.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Aannemende dat met de CC band nog maar 1 velgset nodig is betekent dit dat je banden 2x extra moet wisselen als er voor de winter(sport) nog maar weinig profiel op zit (bv 3 mm). De CC band met relatief weing profiel voor de winter eraf en verse erop (1e extra). Na de winter de oude erop totdat ze op zijn (2e extra). En dan definitief de verse set weer waarmee je de winter doorgekomen bent.JW-NHS schreef:
In de vergelijking van de banden hoef je dat dus niet als extra kostenpost mee te nemen.
Dat 2x extra wisselen incl. balanceren kost geld, los van evt. opslag. Dit alles geldt slechts niet als je met de CC in winterse omstandigheden kan en mag doorrijden met profieldiepte tot 2mm. Dat laatste heb ik nog niet gelezen.
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Idd. Het knipoogje was ook niet voor niets... Gisteren iemand met een dikke BMW er nog op gewezen.Jooster schreef: Alles kan, maar het is dom en weinig weinig verantwoordelijk naar andere weggebruikers.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Voor stadsgebruik valt het nog wel te doen, maar er zijn vele die de snelweg er nog mee opgaan 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
JW-NHS schreef: Op welke spanning staan ze nu?
Ik en de banden leverancier nemen gewoon de spanning in acht zoals de fabriek voorschrijft en dan kan ik het beste tot een vergelijk komen en deze delen.
Verder zou het rubber en profiel zodanig zijn samen gesteld dat je je niet hoeft te houden aan die 4 mm van de speciaal ontwikkelde winterband.
Volgende weekend ga ik naar Luxembourg dus dan kan ik ook eens voelen wat ze in scherpe S-bochten doen en van mij mag het dan ook regenen.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Volgende week veel zon daar! 21/22 graden. Wordt geen regen verwacht.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Als men dat ook accepteert in de wintersport gebieden is het goed..mdat van die 4mm.
Geloof alleen dat de grip in de sneeuw minder wordt onder de 4 mm
Geloof alleen dat de grip in de sneeuw minder wordt onder de 4 mm
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Wordt nog een heel gedoe om uit te kienen om uit te komen op 4mm net na het winterseizoen.
En da een zomer flink gummen om naar de gewenste minimum profiel te komen.
Vanwaar is nu de wettelijke minimum wel goed? De meeste hier vinden 4 mm echt wel de grens maar nu ineens niet.
Is dat hoe het het gunstigste uit komt om jezelf goedkeuring te geven aan de meerprijs? Eerder was veiligheid het enige criterium.
En da een zomer flink gummen om naar de gewenste minimum profiel te komen.
Vanwaar is nu de wettelijke minimum wel goed? De meeste hier vinden 4 mm echt wel de grens maar nu ineens niet.
Is dat hoe het het gunstigste uit komt om jezelf goedkeuring te geven aan de meerprijs? Eerder was veiligheid het enige criterium.


