Als dat zo is, is het uiteraard voor z'n roodkoperen
Als die draagarmwissel gedaan is ná de sporingcheck, dan zou ik er niet op vertrouwen dat de sporing nu nog goed staat.
Zie mijn posting hierboven......
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De bewerking van zo'n draagarm op de beide lagers is niet gefixeerd tov de conische boring voor de fusee.JW-NHS schreef:De plaatsing van de nu gemonteerde draagarm hoeft maar een millimeter te verschillen, of de lengte van de draagarm is een fractie anders, dan geeft dat al een verschil in de sporing.
Bij mij zijn de draagarmrubbers vervangen, daarna is de sporing gecheckt.
En gecorrigeerd, want hij stond er toen een eind naast![]()

Dit nog eens teruglezend vraag ik me af of ik dat wel goed lees, staat daar echt dat je eerst de fuseekogel vastzet en daarna de bouten waarmee de draagarm op het subframe gemonteerd is?Peterdb schreef: ....
Bekijkend deze constructie maakt het niet uit of daar wel of niet een sleuf in zit daar de 2 andere bevestigings punten en de bout A gefixeerd zitten. Zoals ik reeds eerder gemeld had is dit volgens mij om te zorgen dat er geen spanning op het rubber komt bij monteren zodat deze zich kan zetten. Elk ander idee kan ik me niet voorstellen, ook niet dat daardoor de draagarm zich zou kunnen verplaatsen. Bij het vastzetten gaat men eerst de fuseebout vastzetten, vervolgens de pasbout met moer en dan pas de beide andere A en B bouten. Natuurlijk zijn deze alle eerst gemonteert maar nog niet vastgezet. Deze volgorde zoals hierboven gegeven en dan kan er mijns inziens niets verkeerd gaan.
.....
Peterdb schreef:Om toch maar even op Willy zijn verhaal te komen heb ik een foto gemaakt van de draagarm links.
Als je nu bekijkt dat de plaats van de fusee niets kan veranderen want deze zit konisch vast, dan rechts boven op de foto de bevestiging van de voorste (op de auto) met pasbout rubber connection en dan het alu blok rechtsonder op de foto wat het gat met bout A aan de binnenkant op de foto door het gat van het subframe in het alu blok gaat en de andere bout B waar volgens Willy een sleufgat in het subframe zit.
Bekijkend deze constructie maakt het niet uit of daar wel of niet een sleuf in zit daar de 2 andere bevestigings punten en de bout A gefixeerd zitten. Zoals ik reeds eerder gemeld had is dit volgens mij om te zorgen dat er geen spanning op het rubber komt bij monteren zodat deze zich kan zetten. Elk ander idee kan ik me niet voorstellen, ook niet dat daardoor de draagarm zich zou kunnen verplaatsen. Bij het vastzetten gaat men eerst de fuseebout vastzetten, vervolgens de pasbout met moer en dan pas de beide andere A en B bouten. Natuurlijk zijn deze alle eerst gemonteert maar nog niet vastgezet. Deze volgorde zoals hierboven gegeven en dan kan er mijns inziens niets verkeerd gaan.
Nogmaals ik had een probleem sinds een maand met het remmen en NIET met de sporing en kan ook nu nadat ik 50 km gereden heb er ook niets aan merken, trekt niet en blijft kaarsrecht gaan op een rechte weg.
Toch zal ik morgen de bout B losmaken om mijzelf te vergewissen of dat een sleufgat is ja dan nee.